Η διαφορα μεταξυ αυτων που αναρτουν ερασιτεχνικα με αυτους που κανουν φωτογραφια επαγγελματικα ειναι οτι τις περισσοτερες φορες, τουλαχιστον στο εξωτερικο, και για τα μεγαλα ονοματα, υπαρχουν οικονομικα συμφεροντα πισω απο καθε δημοσιοτητα, συμφεροντα που δε τελειωνουν σε αυτα του φωτογραφου. Γκαλερι, agents, μουσεια, εκδοτες κα., εχουν συμφερον να αναδυκνειεται καποιος φωτογραφος που εκπροσωπουν. Ειχα την τυχη να γνωριζω προσωπικα ατομα που κρινανε το βραβειο Πουλιτζερ μια χρονια. Υπηρχε λοιπον μια φωτογραφος, που για τον αλφα 'η βητα λογο φωτογραφιζε για την Ουοσιγκτον Ποστ, κι η οποια δεν ειχε πολυ καλη φημη στην πιατσα. Ηταν μεσα σ ολα τα γεγονοτα, αλλα οχι τοσο καλη φωτογραφος. Ειχε κανει και ρεπορταζ ως απεσταλμενη και ηταν κακο. Λαθος φακοι, οπορτουνιστικες τοποθετησεις, φουλ ζουμ, οτι να ναι....Ομως φωτογραφιζε για την Ποστ, και υπηρξε πιεση να παρει πουλιτζερ. Τελικα το πηρε...Το WPA στο Αμστερνταμ, πολλες φορες βραβευει αυτο που φωτογραφιζεται, οχι τον τροπο. Εποχη Κοσσοβο. Εχεις φωτογραφιες ; Θα παρεις βραβειο ! Ηξερα για ενα περιστατικο ενος ιησουιτη που επιτεθηκε σε αμερικανο φωτογραφο ( που ηξερα προσωπικα ) επειδη ο τελευταιος πηγε σε καταυλισμο, ανοιγε τα φερμουαρ στις τεντες των προσφυγων και ρωτουσε αν υπηρχε καμια γυναικα που να ειχε βιαστει...Λεγεται οτι η φημη του Αβεντον χτιστηκε μετα απο μια συμφωνια με εναν δημοσιογραφο. Θα τον προμοταρε κι αυτος θα του εδινε prints. Αν γινοταν διασημος, ο δημοσιογραφος θα ειχε στην κατοχη του αλφα αριθμο Αβεντονς...Εγινε ετσι ; Δε ξερω, αλλα προσωπικα δε μου γεμιζε ποτε το ματι ο κυριος Ντικ ( ο Αβεντον ). Οταν πεθανε, πηραν το estate του καποιοι διευθυνταδες και το παρελασαν στα μουσεια για να τονωσουν την αγορα. Ακολουθησαν δεκαδες δημοσιευσεις απο εφημεριδες φυσικα.Εχει ακουσετι οτι καποιοι φωτογραφοι μπαινουν σε μουσεια, μεσω..."δωρεας".Η διαφορα μεταξυ ερασιτεχνων και επαγγελματιων ειναι οτι οι τελευταιοι δεν εχουν προβλημα με ολα αυτα. Καλη φωτογραφια για πολλους αν οχι τους περισσοτερους απ αυτους ειναι η φωτογραφια που πουλαει. Γι αυτο και δινουν σημασια στις ΔΣ, να συσχετιστουν με καποιο κυκλο που εχει προσβαση σε κεφαλαιο.Το γεγονος οτι καποιοι ερασιτεχνες κανουν απιστευτη δουλεια ( που κανουν ! ) ισοδυναμει ενδεχομενως με τη σκεψη που κανει ενας NBA-er οταν βλεπει εναν καταπληκτικο παιχτη κολλεγιακου παιχνιδιου στην τηλεοραση : Απ τα drafts παλληκαρι μου, για να σε δουμε...Φυσικα υπαρχει ελπιδα. Σε μια εποχη που καποιος μπορει να τυπωσει το δικο του βιβλιο, να το διανειμει και να το διαφημισει με σχετικα χαμηλο κοστος, η φωτογραφια γινται ολο και πιο δημοκρατικη, αποκτα την ιδια εφαρμογη στο κοινο που εχει το διδυμο της trend, που ειναι το ποδηλατο, αποστασιοποιηται ολο και πιο πολυ, απ αυτη την εμετικη ελιτ θαμωνων των καλλιτεχνικων μπουρδελων που ειναι οι γκαλερι και ολων αυτων των θεωρητικων που αρεσκονται απ το 1930 και μετα να βλεπουν τις φωτογραφιες κρεμασμενες στον τοιχο.
Σχολιάζει ο/η