Το μέλλον αρχίζει να φθίνει ως έννοια, αφού πλέον οι τεχνολογίες, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για εικόνα, ήχο ή τηλεπικοινωνίες, έρχονται και παρέρχονται σε διαστήματα που πριν μερικά χρόνια θα έμοιαζαν ασύλληπτα γρήγορα.

Ας μην παραλείψουμε να αναφέρουμε και τον καταλυτικό ρόλο που παίζει το ίντερνετ σε αυτή την κατάρριψη της έννοιας του μέλλοντος, αφού οτιδήποτε βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο μέσα σε εργαστήρια πανεπιστημίων και σηματοδοτεί τις κατευθύνσεις που ακολουθεί η κάθε τεχνολογική εξέλιξη αναρτάται σχεδόν αμέσως σε κάποιο εξειδικευμένο blog ή στο YouTube, δίνοντας μας μια πρόγευση του τι έπεται.

Με βάση την παραπάνω υπόθεση, μπορεί κάποιος να σκεφτεί ότι το μέλλον βρίσκεται εδώ. Είναι το τώρα, και διαμορφώνεται pixel pixel, byte byte, σύμφωνα με το δημιουργικό input μιας ιδέας ή μιας τάσης, σαν ένα παζλ χωρίς θέμα και χωρίς περιορισμό σε κομμάτια.

Τα πράγματα βέβαια δεν είναι τόσο ρομαντικά αφού στην πραγματικότητα το τεχνολογικό μέλλον καθορίζεται στο μεγαλύτερό του ποσοστό από το κέρδος μερικών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας που κινούν τα νήματα ανάλογα με τα συμφέροντά τους.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα από το χώρο των τεχνολογικών προϊόντων μαζικής κατανάλωσης που ενισχύει το παραπάνω είναι οι δεκάδες δυναμικές και συνιστώσες που ασκήθηκαν στην αγορά και στο καταναλωτικό κοινό -το οποίο μετατράπηκε με δικά του έξοδα σε beta tester- και που οδήγησαν τελικά στην επικράτηση του Blu-ray της Sony έναντι του HD DVD της Toshiba.

Ας δούμε μαζί τι πρόκειται να συζητηθεί όσον αφορά τις άμεσες εξελίξεις στους τομείς εικόνας, ήχου και τηλεπικοινωνιών, το επόμενο διάστημα.

ΕΙΚΟΝΑ

Με δεδομένη τη διάδοση του Hi-Definition, που σε ελάχιστο διάστημα μετετράπη σε TRUE Hi Definition (1080p), και των τηλεοράσεων τεχνολογίας LCD ως μέσων αναπαραγωγής αυτού του format, η αγορά χρειάστηκε μια στρατιά μερικών εκατομμυρίων δοκιμαστών μέχρι να παγιώσει την πηγή του σήματος, που τελικά είναι το Blu-ray. Μια ακόμα πατέντα του κολοσσού των ηλεκτρονικών Sony που με χωρητικότητα που αγγίζει τα 50 Gigabyte ανά δίσκο, παραδίδει εικόνα απίστευτης πιστότητας και ανάλυσης. Μένει λοιπόν να δούμε σιγά σιγά την αντικατάσταση των «παραδοσιακών» DVD -που μας κράτησαν συντροφιά σχεδόν μια δεκαετία- από τα μπλε δισκάκια, στα ράφια των καταστημάτων και των Video Clubs. Κάτι που θα γίνει μετά την πτώση τιμών που επέρχεται στα συστήματα αναπαραγωγής δίσκων Blu-ray, οι οποίες κινούνται ακόμα σε υψηλά επίπεδα (€300 - 400).

Ταυτόχρονα μένει να δούμε και τη μαζική κυκλοφορία άγραφων Blu-ray και των Blu-ray recorders που θα τα γεμίσουν με περιεχόμενο, προκαλώντας -δήθεν- πάλι τη μήνι των major studios για θέματα πειρατείας και... χωρίς πολλή σκέψη γινόμαστε μάρτυρες μιας ιστορίας που επαναλαμβάνεται. Αυτά έχει ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας.

Κάποια στιγμή στο μέλλον, δηλαδή, σύμφωνα με τα παραπάνω, του χρόνου θα αρχίσει να ακούγεται και ο όρος 2Κ και 4Κ και τα πολλαπλάσιά τους που θα αντικαταστήσουν (ίσως όχι με αυτό το non - campainable όνομα) το φορμά True HD που επικρατεί σήμερα.

TA MEGAPIXEL ΠΕΘΑΝΑΝ, ΖΗΤΩ ΤΟ HD!

Κι επειδή την εικόνα τη χρησιμοποιούμε για να καταγράψουμε τις μνήμες μας με φωτογραφικές και βιντεοκάμερες, ετοιμαστείτε να αποτυπώσετε -με τις επερχόμενες στρατιές νέων HD προϊόντων εικόνας- κάθε λεπτομέρεια της ζωής σας σε εικόνες πολύ υψηλής ευκρίνειας. Ήδη εδώ και αρκετό καιρό λανσάρονται φωτογραφικές μηχανές και handycams με μεγάλες αναλύσεις και οι κατασκευαστές καρτών μνήμης τρίβουν τα χέρια τους πριν τον καινούριο αγώνα που θα μετρηθεί σε TERRABYTES!

ΗΧΟΣ

Σταθερά πράγματα. Το CD έχει πεθάνει. Στον ψηφιακό ήχο δεν αλλάζει τίποτα πέρα από τις μεθόδους συμπίεσης του ήχου με codecs που θα χωράνε ακόμα μεγαλύτερη πληροφορία, άρα καλύτερη ποιότητα, στο ίδιο μέγεθος που έχει ένα συνηθισμένο mp3.

Όλα δείχνουν πως το mp3 σαν φορμά ήχου θα απασχολεί τ' αυτιά μας, αλλά και θα κάνει τις major εταιρείες να ιδροκοπούν, για αρκετό καιρό ακόμα. Κάτι η ευκολία διανομής και διαμοιρασμού, κάτι η κολοσσιαία ποσότητα μουσικής που έχει κωδικοποιηθεί σε αυτήn τη μορφή, μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως το mp3 θα αργήσει να αντικατασταθεί. Αυτό που εξελίσσεται όμως είναι τα συστήματα αναπαραγωγής του, τα mp3 players, που με νέα... κορδελάκια και κουδουνάκια προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή του καταναλωτικού κοινού. Όπως κάθε gadget έτσι και αυτά στοχεύουν σε ένα εμπλουτισμένο user experience. Μέχρι στιγμής η Apple, ειδικά μετά το λανσάρισμα του iPod Touch, απλά εδραιώνει την κυριαρχία της.

ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ - ΛΟΙΠΑ GADGET

Η επίθεση των γιγαντιαίων touch screens. Πόσα megapixel μπορούν να χωρέσουν ακόμα σε μια συσκευή μεγέθους όσο δύο πακέτα τσιγάρα; Τι παραπάνω να στριμώξεις σε ένα μικρό σασί κινητού ή media player πέρα από τα συνηθισμένα; Στο τρέχον έτος, ιδιαίτερα μετά το World Mobile Confress της Βαρκελώνης, όπου οι μεγάλοι κατασκευαστές ανακοίνωσαν τα νέα μοντέλα κινητών, είδαμε μια μεταστροφή από την κούρσα των megapixel στα λειτουργικότερα interfaces και μια έμφαση στο εμπλουτισμένο user experience. H μαγική λέξη εδώ είναι touch screen! Οθόνη αφής, δηλαδή, σύμφωνα πάντα με τα στάνταρ που έθεσε το iPhone. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο πως κάθε μεγάλος κατασκευαστής έχει πλέον και επισήμως ανακοινώσει από ένα wannabe iPhone στην κολεξιόν του. Ετοιμαστείτε να χαϊδεύετε οθόνες λοιπόν, αλλά και να χρησιμοποιείτε τα τηλέφωνα για να τραβάτε φωτογραφίες με συνημμένα γεωγραφικά δεδομένα, αφού το GPS γίνεται απαραίτητο add on ακόμα και σε συσκευές χαμηλότερου κόστους. Ραντεβού σε ένα χρόνο, λοιπόν. Όταν τα τηλέφωνα θα έχουν επισημοποιήσει τη σχέση τους με τους ενσωματωμένους τηλεοπτικούς δέκτες!