Φωτογραφίες από τα κοστούμια της ταινίας στο LA / Θ. Κουτσογιαννόπουλος
Φωτογραφίες από τα κοστούμια της ταινίας στο LA / Θ. Κουτσογιαννόπουλος

 

Βρέθηκα στο Λος Άντζελες, παραμονή των Όσκαρ, αλλά όχι για τα Όσκαρ. Συνάντησα τον Ζακ Σνάϊντερ, παραγωγό και σεναριογράφο της συνέχειας των 300 με την επίσης παραγωγό, σύζυγο του, καθώς και τον συν-σεναριογράφο και σκηνοθέτη της ταινίας Νόαμ Μούρο.

 

Ενώ όλοι είχαν ξεχάσει την κλασσική προοσκαρική φιλολογία των φαβορί, αφού κανείς δε μπορούσε με σιγουριά να πει αν θα επικρατήσει το 12 Χρόνια Σκλάβος ή το Gravity, και μιλούσαν για την παρατεταμένη βροχή μετά από έναν χρόνο ξηρασίας, και τις κατολισθήσεις στην Καλιφόρνια (πρώτη φορά το πρόγραμμα στην τηλεόραση διακοπτόταν και έπεφτε μαύρο σήμα με οδηγίες προς "ναυτιλομένους" για έκτακτη ανάγκη και καταφύγια!), με δεδομένη τη λύση της ομπρέλας και του υπόστεγου για τους λαμπροφορεμένους υποψήφιους που θα παρελάσουν στο κόκκινο χαλί.

 

Στο Regency Plaza του Century City, πέντε λεπτά περπάτημα από την καρδιά του Beverly Hills, μαζευτήκαμε, όχι πολλοί, δημοσιογράφοι για να κάνουμε ερωτήσεις στους συντελεστές. Ο πρωταγωνιστής απο την Αυστραλία, Σάλιβαν Στέϊπλετον, που υποδύεται τον Θεμιστοκλή, έλειπε, όπως και ο Βραζιλιάνος Ροντρίγκο Σαντόρο, ο Ξέρξης, που επαναλαμβάνει τον ρόλο του Θεού/Βασιλιά των Περσών.

 

 

 

Τα δυο κορίτσια της ταινίας ήταν εκεί: η Λίνα Χέντι, η Γοργώ, σύζυγος του νεκρού πλέον Λεωνίδα, απάντησε έξυπνα στην ερώτηση, "είναι αλήθεια πως οι γυναίκες μάχονται πιό δυναμικά και λιγότερο δίκαια από τους άνδρες", λέγοντας, "Ναι, μόνο σε ζητήματα καρδιάς". Λίγο αργότερα μου εξήγησε πως μίλησε ως μάνα. Η Έβα Γκριν, που πλέον ειδικεύεται σε ρόλους απόλυτης κακιάς, φέρνοντας γοτθικό ζόφο στην ταινία, που βασίζεται και πάλι σε κόμικ του Φρανκ Μίλερ. "Τους ηθοποιούς που κυκλοφορούσαν ημίγυμνοι στην ταινία όντως τους χαζέψαμε στην αρχή, αλλά γρήγορα βαρεθήκαμε και κοιτάζαμε αλλού".

 

Απευθυνόμενος προς την ομάδα που υπέγραψε την ταινία, ρώτησα κατά πόσο, με δεδομένο πως το φιλμ βασίζεται σε ένα graphic novel, ασχολήθηκαν με την ιστορική ακρίβεια των γεγονότων. Ο Ζακ Σνάϊντερ ανέλαβε να "καθαρίσει", με ευγενικό τρόπο, πάντα χαμογελαστός και περιγραφικός- φάνηκε πως και αυτή η ταινία ήταν δική του, αλλά με το πρόγραμμα του φορτωμένο λόγω του Superman, άφησε τη σκηνοθεσία στον Νόαμ Μούρο και επέβλεψε τα πάντα, με καθημερινές τηλεσυσκέψεις και συμβουλές στα γυρίσματα και το μοντάζ.

 

 

 

Ο Σνάϊντερ λοιπόν είπε πως αρχικά έκαναν πλάκα, γύρω από το πως θα επιχειρούσαν μια συνέχεια των 300, μιας ιστορίας που τελειώνει δραματουργικά, με το θάνατο του Λεωνίδα και των ανδρών του στα στενά των Θερμοπυλών. "Λέγαμε να τους αναστήσουμε, αλλά τότε θα κάναμε μια ταινία ζόμπι", αστειεύτηκε. "Μελετήσαμε τα ιστορικά γεγονότα και θελήσαμε να κάνουμε μια ταινία με παράλληλη χρονολογία, γι' αυτό και "διασχίζουμε" χρονικά τις Θερμοπύλες και μεταφερόμαστε στους Αθηναίους και την προσπάθεια που κάνει ο Θεμιστοκλής να μαζέψει τις υπόλοιπες πόλεις-κράτη σε μια συμμαχία εναντίον των πολυάρθμων Περσών. Μας ιντριγκάρισε το γεγονός πως θα είχαμε να σχεδιάσουμε διαφορετικά ψηφιακά σκηνικά, και ναι, όλα είναι εικονικά όπως και στην πρώτη ταινία, αυτή τη φορά στη θάλασσα, και να κατευθύνουμε τους ηθοποιούς από το πλατό που στήθηκε στη Βουλγαρία, σε μια διαφορετική στάση μάχης σώμα με σώμα, καθώς οι περισσότερες διαδραματίζονται εν πλω. Γνωρίζουμε πως δεν υπήρχαν ελέφαντες εκείνη την εποχή αλλά πήραμε κάποιες ελευθερίες, χωρίς να θίγουμε τον πυρήνα".

 

 

 

Το λόγο πήρε ο σεναριογράφος Κερτ Τζόνσταντ, και είπε πως ηθελημένα η δράση είναι υπερρεαλιστική, για να γίνει πιο κουλ και κινηματογραφική. "Χρησιμοποιήσαμε χαρακτήρες που υπήρχαν, κάποιους που έζησαν αλλά δεν ήταν ακριβώς έτσι (όπως η Αρτεμισία) και κάποιους που δεν καταγράφηκαν ποτέ από την Ιστορία για να ανυψώσουμε την πλοκή και το θέαμα 150%, να το κάνουμε άγριο και έντονο (badass)".

 

Η σύζυγος του Σνάϊντερ, Ντέμπορα, συμπλήρωσε πως οι σεναριογράφοι γνώριζαν από τι λοξοδρομούσαν και το έκαναν για να εξυπηρετήσουν το σενάριο, και όχι για να γυρίσουν ντοκιμαντέρ.

 

Ο Σνάϊντερ απάντησε σε ερώτηση μιας δημοσιογράφου, αν η ταινία παίρνει θέση για το δίπολο τυραννίας-δημοκρατίας. Σα να γνώριζε το θέμα από παλιά, ο Σνάϊντερ απάντησε, πάλι χαμογελαστά: "δημοκρατία, καλή, δικτατορία, κακή, δεν υπάρχει αμφιβολία γι' αυτό. Όταν έκανα τους 300, κάποιοι υποστήριξαν πως είχα συνεχώς τον Τζορτζ Μπους στο τηλέφωνο για να με συμβουλεύει. Δεν μου τηλεφώνησε ποτέ, πρέπει να σας πληροφορήσω. Η δράση και η νοοτροπία των Σπαρτιατών είναι στοιχειοθετημένη, όπως και η διαφορετική προσέγγιση της αρχαίας Αθήνας".

 

 

 

Ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Νόαμ Μούρο, γνωστός από δεκάδες διαφημιστικά φιλμάκια, είπε πως δεν υπήρξε καμία πολιτική πρόθεση στην ταινία: "Κανείς δεν είναι ο ίδιος με τους προγόνους του. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν είναι οι σύγχρονοι Έλληνες. Δεν υπάρχει καμία υπόνοια μέσα στην ταινία για οποιαδήποτε τωρινή πολιτική κατάσταση".