Απεργία την Πρωτομαγιά

Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Aποχαιρετώντας το κοινό στο American Ballet Theatre...
0

Χόρεψε στο American Ballet Theatre 29 ολόκληρα χρόνια. Και το βράδυ του Σαββάτου αποχαιρέτησε το κοινό για πάντα. Επί είκοσι τρία λεπτά, οι θεατές της Metropolitan Opera House, την χειροκροτούσαν όρθιοι μετά το κύκνειο άσμα της, την παράσταση "Ρωμαίος και Ιουλιέτα".

Η Τζούλι Κεντ είναι η πεμπτουσία της εικόνας της Αμερικανίδας μπαλαρίνας. Αέρινη και κομψή, με αιθέρια κίνησε, πρωταγωνίστησε σε μια από τις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου. Ήταν η μακροβιότερη χορεύτρια στο American Ballet Theatre, στο οποίο εντάχθηκε το 1985 και έγινε πρίμα μπαλαρίνα το 1993.

Σε παλαιότερες συνεντεύξεις της είχε απαντήσει για την ώρα που μια χορεύτρια αποχαιρετά το μπαλέτο. «Ποτέ δε μπορείς να σταθείς σε ένα σημείο για πάντα. Η ζωή προχωρά προς τα εμπρός και φαντάζομαι αυτή η ώρα θα είναι δύσκολη γιατί είναι όλη μου η ζωή μέχρι εκείνη τη στιγμή που θα πρέπει να αποχαιρετήσω. Είναι δύσκολο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι απαραιτήτως και κακό». Οι θαυμαστές της διαφωνούν. Πιστεύουν ότι στα 45 της χρόνια αποσύρεται νωρίς.

 


Ρωμαίος και Ιουλιέτα 

 

Ο Μπαρίσνικοφ δήλωνε πάντα «γοητευμένος από την εμφάνισή της». Ήταν ο καλλιτεχνικός νονός της Κέντ. Αυτός της πρότεινε αυτό το επώνυμο καθώς το κανονικό της είναι Κοξ. Η Τζούλι Κεντ τον αναφέρει συχνά. Για την ενθάρρυνση και τη στήριξή του αλλά και για την μεγάλη λάμψη του. Οι New York Times, έγραφαν κάθε φορά που ανέβαινε στη σκηνή ότι  χόρεψε με "εκθαμβωτική αίγλη". Η Κεντ είναι η μόνη Αμερικανίδα μπαλαρίνα που κέρδισε το αναγνωρισμένου κύρους Prix Benois de la Danse.

 


 Λίμνη των κύκνων

 

Δεν φτάνει μόνο να χορεύεις καλά αλλά να χρησιμοποιείς ένα πλήθος ταλέντων συνήθιζε να λέει. Δε φτάνει μόνο το ταλέντο στα πόδια. Χρειάζεται να είσαι καλός ακροατής, καλός παρατηρητής, να έχεις έναν φακό με τον οποίο να κοιτάζεις κάθε λεπτομέρεια, καθώς και το να μπορείς να κάνεις ένα βήμα προς τα πίσω για να έχεις μια ευρύτερη προοπτική. Η λατρεία και η κολακεία είναι απλώς μια παρενέργεια. Δε μπορεί να σε συντηρήσει καλλιτεχνικά. Το παν είναι να μπορεί ο καθένας να είναι επικεντρωμένος με αληθινό πάθος σε αυτό που κάνει. Πολλές φορές την έχουν ρωτήσει για τη μέρα της. Αρχίζει με τον ίδιο τρόπο στην πρώτη ποζισιόν από τότε που ήταν 8 ετών.

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Τζούλι Κεντ- Ρόμπερτ Χιλ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Από την καμπάνια του ΑΒΤ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter
Τζούλι Κέντ - Ρομπέρτο Μπολ

 

 Η σπουδαία μπαλαρίνα Julie Kent αποχαιρέτησε το χορό Facebook Twitter

 


 Η κυρία με τις καμέλιες

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT