Μια Ζωή σε 40 Απαντήσεις: Θανάσης Σκρουμπέλος

Μια Ζωή σε 40 Απαντήσεις: Θανάσης Σκρουμπέλος Facebook Twitter
0

 Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την απόλυτη ευτυχία;  Το κενό, μόνο που δεν υπάρχει κενό, ψάχνω μανιωδώς και δεν το βρίσκω.

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας; Το κενό στο ανσανσέρ.

Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο; Την συντροφό μου, με γλύτωσε από την τρέλλα.
Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό;  Ο καναπές, μετανιώνω που γερνάω
Για ποια προδοσία του εαυτού τους οικτίρετε τους άλλους; Κανέναν δεν οικτίρω, ο Οιδίποδας έβαλε τα χέρια του κι έβγαλε μόνος του τα μάτια του, κι ας ήταν στημένο το παιχνίδι από τους Θεούς κι η Τράπουλα από τα πριν μοιρασμένη από τις μοίρες.
Ποιο εν ζωή πρόσωπο σιχαίνεστε περισσότερο; Τον ρουφιάνο, το ξεπουλητάρ.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα; Να ονειρεύεσαι όμως να μη σε καταπίνει το όνειρο.
Τι νοσταλγείτε περισσότερο; Τα δεκαοκτώ μου χρόνια.
Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει;  Όταν μπήκα χωρίς φράγκο στο Ματζικ Μπας κι έφτασα μέχρι Τεχεράνη.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ταξίδι; Στο χρόνο μπρος -πίσω.
Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή;  Την αγνότητα της ψυχής που τελικά είναι φόβος, ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω.
Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας; Γερνάω και δεν το θέλω.
Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον;  Την αποτελεσματικότητα , τα άντερα, την καλή ψυχή.
Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας;  Είχα φίλους , τους έφαγε ο χρόνος κρόνος κι η μαρμάγκα, τώρα έχω μόνο καλή παρέα, χαβαλέ, γήπεδο και συνάξεις και τους ήρωες από τις σελίδες μου.
Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει; Ότι η συμβουλή έιναι τσάμπα γι αυτό την έχουν όλοι εύκολοδώρητη.
Πότε κλάψατε για τελευταία φορά; Στερέψαν τα δάκρυα Στέλλα , δεν ονειρεύομαι πιά ότι κλαίω.
 Ποιος είναι ο μεγαλύτερος μύθος για τη διασημότητα; Στην τουαλέττα όλοι οι κώλοι ίδιοι είναι.
Διαλέξτε πέντε λέξεις που περιγράφουν τον εαυτό σας; Γράφω, γλυτώνω, την τρέλλα, γήπεδο, ζω.
Ποιοι είναι οι δύο καλύτεροί σας φίλοι;  Η γυναίκα μου κι η κόρη μου.
Ποια μουσική θα θέλατε να παίξουν στην κηδεία σας; Το Μπέλα Τσάο.
Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας; Η δυστυχία είναι σαν το άπειρο, δεν μετριέται. Την βιώνεις μα πάλι δεν μπορείς να την μετρήσεις.
Πού θα θέλατε να ζείτε; Έδώ.
Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση;  Το γράψιμο κάθε ώρα κάθε στιγμή ακόμη και χωρίς μολύβι η πληκτρολόγιο, με τον ψίθυρο κι αυτό είναι η κατάρα μου.
Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα; Και το ψέμα που θα πεις την αλήθεια σου εκφράζει, δεν υπάρχει ψέμα.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο στην εμφάνισή σας; Δεν με προσέχω για να ξέρω.
Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά; …Πάντα άρρωστοι με τον Ολυμπιακό.
Τι ή ποιον αγαπάτε περισσότερο στη ζωή σας;  Την οικογένειά μου.
Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο; Μην κλαις για το γάλα που χύθηκε, κοίτα πώς το πίνει ο ποντικός και το χαίρεται, βάλε καινούργιο ποτήρι.
Πότε και πού υπήρξατε ευτυχισμένος;  Η καραφλή γυναίκα τα μαλλιά της τα λένε ευτυχία, μπορείς να πιάσεις την τούφα της; Περνάς καλά, περνάς άσκημα , ζεις, μαθαίνεις, προσπαθείς, στιγμές αγαπάς στιγμές μισείς, καλή ψυχή νάχουμε,αυτά!
Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε;  Της αφθαρσίας, να αγγίζω όσους αγαπώ και να έσονται άφθαρτοι κι αυτούς ακόμη που τους πήρε ο χρόνος να τους φέρνω πίσω άφθαρτους, να τα λέμε, να πίνουμε…
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς; Ο Σοφοκλής που γεννήθηκε στον Κολωνό, ο Γκαίτε που τα έβαλε με τη φθορά , ο Ντος Πάσος κι ο Τσιφόρος κι ο Ψαθάς κι ο Χάκκας ,ο Εγγονόπουλος κι ο Καμύ.
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας  φανταστικός ήρωας; Ο Περσέας που νίκησε το θηρίο και πήρε την Αδρομέδα καβάλα στον Πήγασο και χάθηκαν ψηλά στο στερέωμα, μόνος σκοπός του ταξιδιού τ’ άστρα.
Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας; Αυτοί που τως τρώει το κάθε μέρα το μαγκανοπήγαδο, νάχουν να πληρώσουν τα δίδακτρα, το νοίκι, τα όνειρα του παιδιού που τους κοιτάει με απορία και τα ζητάει να τάχει όλα, γιατί όλα τα βλέπει κι αυτοί άντρες γυναίκες , σφίγουν τα δόντια και προχωρούν τη ζωή πιο πέρα.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας ονόματα; Αχ βρε Θανάση για έν Α έχασες την Αθανασία.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο; Τη ρουφιανιά, τα πουλητάρια.
Ποια είναι η παρούσα διανοητική σας κατάσταση; Την κρίνω ευπρεπώς μελαγχολική και αισιόδοξη ότι θα βρω το Αθάνατο Νερό.
Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας, τι θα ήταν αυτό;  Σας είπα, η τράπουλα είναι από τα πριν μοιρασμένη,όμως θάθελα να άλλαζα τους άσους από τα χέρια της Μοίρας να τους έπαιρνα εγώ, εγώ να ορίζω τη μοίρα μου.
Aν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στην οικογένεια σας, τι θα ήταν αυτό; Να τους εξαφανίσω τους φόβους τους, τις ανασφάλειες τους, συννεφάκι ροζ και όμορφο η ψυχούλα τους νά 'ναι.
Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία; Αυτή που δεν ξέρω.
Αν μπορούσατε να διαλέξετε πώς να επιστρέψετε στη ζωή, τι θα θέλετε να είστε; Να επιστρέφω όποτε γουστάρω, να δραπετεύω από τον Άδη όποτε μου κάνει κέφι,να ντύνομαι ξανά το φθαρτό μου σαρκίο και να αλητεύω χωρίς τελειωμό κι όταν με ξαναπίανει η απόχη του Μπόγια Χάρου να μη μενιάζει αφού θα ξέρω πως όποτε μου κάνει κέφι θα επιστρέφω, φθαρτός, ελατωματικός μα πάνω απόλα ζωντανός.

i Ο Θανάσης Σκρουμπέλος είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Άυτές τις μέρες επανεκδόθηκε το μυθιστόρημά του που αφορά τον εμφύλιο «Μπέλα Τσάο». Ετοιμάζει μια νέα παράσταση-πρόζα μεσαιωνικά τραγούδια- στην προγονική γή, η οποια θα έιναι έτοιμη το καλοκαίρι.

 
 
 
 
 
 
Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Βιβλίο / To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Κόντρα στα κυρίαρχα ήθη, ο Μεσοπόλεμος υπήρξε διεθνώς μια εποχή σεξουαλικής ελευθεριότητας. Μια πρωτότυπη έκδοση από τους Τάσο Θεοφίλου και Εύα Γανίδου εστιάζει στις επιδόσεις των Αθηναίων στο «παράνομο» σεξ, μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής, με τα ευρήματα να είναι εντυπωσιακά, ενίοτε και σπαρταριστά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εύα Στεφανή: «Με συγκινεί ακόμα ο «Πεισίστρατος» του Γιώργου Χειμωνά»

The Book Lovers / Εύα Στεφανή: «Βρίσκω θεραπευτικά τα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Εύα Στεφανή, σκηνοθέτιδα και καθηγήτρια Κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τη διαδρομή της από την Δάφνη ντι Μοριέ στον Ε.Χ. Γονατά κι από τον Τσβάιχ στον Γιώργο Χειμωνά.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Βιβλίο / Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Οι «Αλεπούδες του Περ-Λασαίζ» είναι ένα μυθιστόρημα άριστα δομημένο, με πυκνό λόγο και πλήθος πραγματολογικών στοιχείων, που αναπλάθει τη γαλλική επαρχία των ’50s μέσα από μια απελπισμένη ερωτική ιστορία με φεμινιστική χροιά. 
M. HULOT
Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Βιβλίο / Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Ο σπουδαίος αρχιτέκτονας και στοχαστής, που έβαλε ποίηση στο σκυρόδερμα και συνέδεσε τα οράματα ενός σύγχρονου «Blade Runner» με τον Παρθενώνα, μοιάζει σήμερα να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο και σημασία όσο ποτέ. Η «Συζήτηση με τους φοιτητές της αρχιτεκτονικής» από εκδόσεις ΠΕΚ αποδεικνύει γιατί.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Βιβλίο / Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Τα κεραμικά των Δαρδανελλίων, ο συσχετισμός τους με την ταυτότητα, με το συναίσθημα. Ένα γοητευτικό βιβλίο δείχνει πώς τα «λαϊκά», «αγροτικά» κεραμικά συνδέονται με το κίνημα Arts & Crafts, με τον ιαπωνισμό, με τις διακοσμητικές τέχνες και το ντιζάιν στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ