Μητέρα ή Μητριά;

Facebook Twitter
0

Μεγάλη Πέμπτη μεδιαβάζετε - όσοι μείνατε ακόμα στηνΑθήνα ή όσοι κυκλοφορείτε με δικτυωμένουπολογιστή. Και εγώ, μία εβδομάδα πριν,τρέμοντας ακόμα από το σεισμό τηςΆκουιλα, αναρωτιέμαι τι να γράψω.

Πριν διακόσια πενήντατέσσερα χρόνια ο μεγάλος σεισμός τηςΛισσαβόνας με δεκάδες χιλιάδες νεκρούς,συγκλόνισε όχι μόνο τη Γη αλλά και τηδιανόηση της Ευρώπης. Έκανε τον Βολταίρονα αναρωτηθεί αν υπάρχει Θεός (που ταπάντα εν σοφία ποιεί), τον Ρουσσώ νακηρύξει την «επιστροφή στη φύση» (στηνύπαιθρο δεν κινδυνεύεις) και τον Καντνα ξεκινήσει τη μελέτη της σεισμολογίας.

Εμείς όμως αυτές τιςμέρες λατρεύουμε και το Θεό και τη Φύση- αυτό το πανάρχαιο, από την εποχή τουΆδωνη μείγμα αναγεννημένης φύσης καιαναστημένου θεού. Σέρνοντας πίσω μαςουρές τεράστιες από μύθους, θεογονίεςκαι δοξασίες που τελικά μας οδηγούν σεπλήρη σύγχυση.

Όχι, ο άνθρωπος ποτέδεν ζούσε σε αρμονία με τη φύση - πάντατην πολεμούσε. Οι πρωτόγονοι εξολόθρευαντα ζώα (ακόμα και αυτά που δεν τρώγονταν),έβαζαν φωτιές στα δάση, αφάνιζαν ταφυτά. Όχι, ο «ευγενής άγριος» τουΡουσσώ, ο απόλυτα φυσικός και καλός, δενυπήρξε ποτέ. Επιθετικός και αιμοβόροςήταν από τις απαρχές του. Ούτε άλλωστεη φύση αγάπησε τον άνθρωπο περισσότεροαπό τα μυρμήγκια.

Ο άνθρωπος θεοποίησετη φύση, τη Μεγάλη Θεά, τη Μητέρα Γη,γιατί τη φοβόταν. Όπως θεοποίησε ό,τιτου ήταν άγνωστο και ανεξήγητο. Σήμεραμπορεί να μην τρέμει τις βροντές καιτους κεραυνούς - αλλά με τους σεισμούςδύσκολο να τα βγάλει πέρα.

Συνέχεια της αρχαίαςφυσιολατρίας έγινε η Οικολογία. Ότανξεφεύγει από την καθαρά επιστημονικήμορφή της, γίνεται θρησκεία με δόγμα,φανατικούς πιστούς και ιερατείο. Βλέπεισωτηρία στην παλινδρόμηση, στην αγκαλιάτης Μητέρας Φύσης.

Γιορτάστε φίλοιαναγνώστες τις μέρες αυτές. Για τηνανάσταση του θεού δεν μπορώ να σαςδιαβεβαιώσω - όμως η ανάσταση της φύσηςείναι γεγονός. Και είναι όμορφη, όσο κιαν δεν της καίγεται καρφί για μας...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ