Ο 11χρονος Αμίρ Χουσέιν Ιμέντια από το Αφγανιστάν δεν παρέλασε τελικά κρατώντας την ελληνική σημαία και αντ' αυτού του έδωσαν να κρατήσει την ταμπέλα με το όνομα του σχολείου.

 

Πριν από 8 περίπου μέρες η LiFO είχε φιλοξενήσει την ιστορία του μικρού Αμίρ και της οικογένειάς του καθότι η κληρωτίδα είχε βγάλει το όνομά του και ο ίδιος θα γινόταν ο πρώτος Αφγανός (και μουσουλμάνος) που θα παρέλαυνε κρατώντας τη σημαία «με τα όμορφα χρώματα» όπως την είχε αποκαλέσει.

 

Η είδηση έκανε το γύρο του ελληνικού διαδικτύου ξεκινώντας άλλη μία από αυτές τις ανούσιες αντιπαραθέσεις για το ποιος αξίζει ή δεν αξίζει, πρέπει ή δεν πρέπει να κρατάει την ελληνική σημαία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ

 

Στη σημερινή μαθητική παρέλαση, ωστόσο, ο μικρός Αμίρ δεν πήρε στα χέρια του τη σημαία αφού αυτή δόθηκε σε έναν άλλο μαθητή του 6ου δημοτικού σχολείου Δάφνης.

 

Θέλοντας να μάθω τι ακριβώς συνέβη, συναντήθηκα για λίγα λεπτά με την οικογένεια του Αμίρ το μεσημέρι του Σαββάτου σε μία μικρή πλατεία στο κέντρο της Αθήνας, κάτω από την Αχαρνών.

 

Αυτός και τα δύο μικρότερα αδέρφια του φορούσαν ακόμα τα ρούχα της παρέλασης και στα χέρια τους κρατούσαν μικρές ελληνικές σημαίες.

 

Με τη βοήθεια διερμηνέα ρώτησα τη μητέρα του, Αρζού τι ακριβώς είχε συμβεί και γιατί ο γιος της δεν είχε κρατήσει τελικά τη σημαία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ

 

Όπως μου εξήγησε, αρχικά την πήραν τηλέφωνο και την ενημέρωσαν ότι στην κλήρωση είχε βγει του όνομα του γιου της. «Μίλησα με την υπηρεσία (σ.σ εννοεί την Ύπατη Αρμοστεία καθώς η οικογένειά της βρίσκεται στην Αθήνα με το πρόγραμμα προσωρινής στέγασης προσφύγων) και τους είπα ότι είμαι πολύ χαρούμενη. Η υπηρεσία μου είπε ότι το παιδί μου θα πρέπει να πάει και στην εκκλησία και εγώ τους είπα ότι δεν έχω πρόβλημα. Εμείς σεβόμαστε τον Χριστό και την Παναγία. Όμως, με πήραν τηλέφωνο την ίδια μέρα και μου είπαν έχει ακυρωθεί το παιδί μου και δεν θα είναι σημαιοφόρος».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΜΒΥΣΗΣ

 

Στη συνέχεια, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα υποστηρίζει η μητέρα του Αμίρ, έγινε νέα κλήρωση και στη θέση του βγήκε άλλος μαθητής. Όταν τη ρώτησα πώς δικαιολογήθηκε αυτή η απόφαση, η απάντησή της ήταν λακωνική αλλά σαφής: «Δεν μας είπαν γιατί».

 

Φεύγοντας, ο μικρός Αμίρ καθόταν ακόμη στο παγκάκι. Του ζήτησα μόνο να μου πει αν στεναχωρήθηκε που δεν κατάφερε να παρελάσει με τη σημαία. Με κοίταξε, περίμενε να μεταφράσει την ερώτησή μου ο διερμηνέας και μου είπε απλώς ένα «ναι». Έπειτα μου χαμογέλασε και άρχισε να ανεμίζει τη μικρή του σημαιούλα.

 

Βασίλης Καψάσκης / LiFO
Βασίλης Καψάσκης / LiFO

 

Update (30/10/2017)

 

Tο πρωί της Δευτέρας η LiFO κατάφερε να επικοινωνήσει με τον διευθυντή του 6ου δημοτικού σχολείου στη Δάφνη, κο Ευάγγελο Γεωργαλά και να ζητήσει τη δική του τοποθέτηση για το επίμαχο ζήτημα.

 

Ο διευθυντής του σχολείου του Αμίρ, ωστόσο, δεν ήθελε να κάνει δηλώσεις και μας παρέπεμψε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Το μόνο που είπε είναι πως «τα πράγματα δεν έχουν γίνει όπως έχει γραφτεί και πως στο σχολείο δεν είναι ρατσιστές». Τόνισε πως σήμερα θα μαθευτεί η αλήθεια για την υπόθεση και πως θα υπάρξει ενημέρωση επίσημη για τον Αμίρ ενώ κλείνοντας ξεκαθάρισε πως η διαδικασία έγινε όπως προβλέπεται.

 

Ανακοίνωση για το ζήτημα εξέδωσε και το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

 

«Το ΥΠΠΕΘ επιβεβαιώνει ότι στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Δάφνης έγινε κλήρωση για τον ορισμό σημαιοφόρου σύμφωνα με όσα ορίζονται από τη νομοθεσία. Το αποτέλεσμα της κλήρωσης δεν υλοποιήθηκε. Το ζήτημα εξετάζεται βάσει της σχετικής θεσμικής διαδικασίας και θα υπάρξει νεώτερη ανακοίνωση. Η Πολιτεία εγγυάται την ισότιμη μεταχείριση όλων των μαθητών.

 

»»Συγχαίρουμε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές που πανελλαδικά τίμησαν με άψογο τρόπο την εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου που εξετάζει τις συνθήκες υπό τις οποίες ο 11χρονος Αμίρ από το Αφγανιστάν, αν και είχε κληρωθεί να είναι σημαιοφόρος, κράτησε τελικά την ταμπέλα του σχολείου.