ΗΠΑ: Εταιρεία δημιούργησε εφαρμογή που θα προβάλει διαφημίσεις στον ουρανό και αναμένεται να ξεσηκώσει νέες συζητήσεις

ΗΠΑ: Εταιρεία δημιούργησε εφαρμογή που θα προβάλει διαφημίσεις στον ουρανό και αναμένεται να ξεσηκώσει νέες συζητήσεις Facebook Twitter
2

Σηκώνεις τα μάτια στον ουρανό και τον βλέπεις γεμάτο διαφημιστικά μηνύματα. Σε ένα συννεφάκι διαβάζεις τη διαφήμιση ενός φαστ-φουντάδικου και στο διπλανό σύννεφο διαφημίζεται ένα γυμναστήριο. Ιδού το μέλλον της διαφήμισης, χάρη στην πρώτη εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality - AR), που επιτρέπει στον καθένα να «γράφει» μόνος του διαφημιστικά μηνύματα στον ουρανό.

Η νέα εφαρμογή Skrite δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να γράφουν εικονικά κείμενα ή να αναρτούν φωτογραφίες και σκίτσα στον ουρανό σε πραγματικό χρόνο - χωρίς να χρειάζονται τις παραμικρές γνώσεις προγραμματισμού γι' αυτό. Όποιος άλλος έχει εγκαταστήσει την ίδια εφαρμογή, μπορεί να σηκώσει ψηλά το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνό του και να δει τι έχουν αφήσει οι άλλοι στον ουρανό προς κοινή θέα.

Αλλά είναι επίσης δυνατό να δει κανείς ποια ιδιωτικά μηνύματα έχουν «ανεβάσει» στον ουρανό άλλοι χρήστες ειδικά γι' αυτούς (π.χ. «Μαρία σε αγαπώ έως τον ουρανό!»). Και ακόμη ο καθένας μπορεί να κάνει "like" σε ένα skrite και να το μοιρασθεί σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook.

«Ο ουρανός στην πραγματικότητα δεν είναι το όριο, αλλά ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπερασθεί», δήλωσε η αμερικανική εταιρεία και περηφανεύθηκε ότι επιτρέπει στους χρήστες «να κατέχουν τον ουρανό». «Θέλαμε να φέρουμε την επαυξημένη πραγματικότητα στο λαό. Κανείς δεν πρέπει να νιώθει ότι η AR είναι πέρα από τις δυνατότητές του, επειδή του φαίνεται πολύ πολύπλοκη ή απρόσιτη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Skrite Ρισάμπ Τζάιν.

Όπως ανέφερε η συνεργάτιδά του και συνιδρύτρια 'Αρσια Σιντίκ, η επαυξημένη πραγματικότητα είναι «ένας τρίτος χώρος, μετά τον φυσικό κόσμο και το διαδίκτυο, που απλώς περιμένει να γεμίσει με περιεχόμενο».

Κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει και να «ανεβάσει» έως 25 μηνύματα (skrites) σε μια ζώνη του ουρανού. Ο πρώτος που «ανεβάζει» μήνυμα σε κάποια ζώνη, παίρνει το δικαίωμα να δώσει σε αυτή τη ζώνη το όνομά του. Συνεπώς -κατά την εταιρεία- «κατέχει εικονικά ένα κομμάτι του ουρανού, είτε πρόκειται για τον εναέριο χώρο πάνω από το σπίτι του, την επιχείρησή του ή οποιονδήποτε άλλο χώρο που θέλει να χρησιμοποιήσει για διαφήμιση».

Προς το παρόν, οι μόνες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την εφαρμογή ως διαφημιστικό εργαλείο, είναι μικρές εταιρείες στο Ορλάντο της Φλόριντα, αλλά είναι μάλλον θέμα χρόνου να μπουν στο παιγνίδι και μεγαλύτερα «ονόματα».

Η «ουρανογραφή» της Skrite είναι η τελευταία εξέλιξη σε ένα πεδίο που μόλις τώρα άρχισε να αναπτύσσεται. Η εταιρεία επαυξημένης πραγματικότητας Blippar με έδρα το Λονδίνο, σύμφωνα με το "New Scientist", ανέπτυξε μια εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν κριτικές και συστάσεις που έχουν αφήσει εικονικά άλλοι χρήστες πάνω σε καταστήματα, αξιοθέατα κ.α.

Με άλλα λόγια, περνάς έξω από ένα εστιατόριο, αναρωτιέσαι αν είναι καλό και έχεις αμέσως την απάντηση από άλλους που το επισκέφθηκαν πριν από σένα. Αρκεί να γυρίσεις την κάμερα του τηλεφώνου σου ή τα ειδικά γυαλιά σου πάνω στο κατάστημα και στην οθόνη θα μπορείς να διαβάσεις τι έχουν γράψει οι άλλοι.

Κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα, καθώς ο καθένας θα μπορεί να δυσφημήσει εύκολα τον καθένα - ιδίως αν είναι ανταγωνιστής του. Σύμφωνα με τη διεθνή νομική εταιρεία Reed Smith, οι δικηγόροι ήδη προετοιμάζουν τους πελάτες τους για την επερχόμενη νέα πραγματικότητα, που -προς μεγάλη χαρά των νομικών- «υπόσχεται» ατελείωτες δικαστικές διαμάχες.

 Τι γίνεται, για παράδειγμα, αν μια εταιρεία αλκοολούχων ποτών είναι χορηγός σε ένα καλλιτεχνικό φεστιβάλ, αλλά μια ανταγωνίστρια εταιρεία φροντίσει να «γράψει» ανταγωνιστικά διαφημιστικά μηνύματα στον ουρανό πάνω από την εκδήλωση, τα οποία θα μπορούν να δουν οι θεατές με την κατάλληλη εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας;

Τέτοια προβλήματα φαντάζουν κάπως μακρινά, ίσως όμως δεν απέχει πολύ ο καιρός που όλοι λίγο-πολύ θα φοράνε γυαλιά εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας τύπου Google Glass ή Snapchat Spectacles, οπότε οι εφαρμογές τύπου Skrite θα είναι πανταχού παρούσες.

Οπότε, δεν μας έφταναν όλοι γύρω μας που σκουντουφλάνε, καθώς έχουν συνεχώς χαμηλωμένα τα μάτια τους στο κινητό τους, σε μερικά χρόνια θα κοιτάζουν σαν χαζοί και στον ουρανό, ο οποίος θα έχει πλέον μετατραπεί σε μια απέραντη οθόνη - ή μάλλον θα έχει κατατμηθεί και εξατομικευθεί σε αμέτρητες επουράνιες οθόνες.

 

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βόρειος Λευκός Ρινόκερος: Το πρότζεκτ για να μην εξαφανιστεί το πιο απειλούμενο ζώο στον πλανήτη

Τech & Science / Βόρειος Λευκός Ρινόκερος: Το πρότζεκτ για να μην εξαφανιστεί το πιο απειλούμενο ζώο στον πλανήτη

Μια διεθνής ομάδα επιστημόνων και η Colossal Biosciences στοχεύουν να φέρουν ξανά στη ζωή τον βόρειο λευκό ρινόκερο μέσα σε τέσσερα χρόνια, χρησιμοποιώντας γονιδιακή επεξεργασία και παρένθετες μητέρες
LIFO NEWSROOM
ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΥΑΛΟ

Τech & Science / Παιχνίδια εγκεφάλου: Νέα μελέτη δείχνει πώς «ξυπνούν» τον νου και καθυστερούν τη γήρανση

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι συγκεκριμένα brain games, όπως αυτά του BrainHQ, μπορούν να αυξήσουν τη δραστηριότητα της ακετυλοχολίνης στον εγκέφαλο, επιβραδύνοντας τη γνωστική εξασθένηση και ενισχύοντας τη μνήμη και την προσοχή
LIFO NEWSROOM
Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Τech & Science / Νέα μελέτη: Η διακοπή του καπνίσματος μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Νέα διεθνής μελέτη δείχνει ότι όσοι σταματούν το κάπνισμα στη μέση ηλικία μειώνουν στο μισό τη φθορά του εγκεφάλου και μέσα σε 10 χρόνια έχουν ίδιες πιθανότητες για άνοια με όσους δεν κάπνισαν ποτέ
LIFO NEWSROOM
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Τech & Science / Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 150 φίλους

Η θεωρία των 150 φίλων του Robin Dunbar δείχνει πώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος περιορίζει τον αριθμό των σταθερών κοινωνικών σχέσεων, ενώ η προσωπική επαφή παραμένει απαραίτητη ακόμη και στην ψηφιακή εποχή
LIFO NEWSROOM
Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Τech & Science / Τα μικροπλαστικά φτάνουν μέχρι τον εγκέφαλο - Ίσως συνδέονται με κατάθλιψη και καρδιοπάθειες

Μικροπλαστικά βρέθηκαν στο αίμα, στον εγκέφαλο και στο έντερο των ανθρώπων - Νέες έρευνες συνδέουν τα πλαστικά σωματίδια με την κατάθλιψη, την άνοια και τον καρκίνο
LIFO NEWSROOM
Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Τech & Science / Εγκεφαλική εξέταση προβλέπει τις σεξουαλικές παρενέργειες των αντικαταθλιπτικών

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι μια απλή εγκεφαλική εξέταση θα μπορούσε να προβλέψει ποιοι ασθενείς θα εμφανίσουν σεξουαλικές παρενέργειες από αντικαταθλιπτικά φάρμακα, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο εξατομικευμένη θεραπεία κατά της κατάθλιψης
LIFO NEWSROOM