Τα πρώτα «ρομπότ του σεξ» δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα Facebook Twitter

Τα πρώτα «ρομπότ του σεξ» δημιουργήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα

2

Η εποχή των ρομπότ του σεξ και των φουτουριστικών πορνείων όπου τους πελάτες υποδέχονται και εξυπηρετούν ανθρωπόμορφες σε κάθε ανατομική λεπτομέρεια ρέπλικες, μοιάζει να βρίσκεται στην κόψη της επιστημονικής φαντασίας αλλά και της σύγχρονης τεχνολογικής πραγματικότητας, οι αρχαίοι Έλληνες όμως ήταν εκείνοι που πρώτοι είχαν προχωρήσει σε ερωτικές σχέσεις με ανθρώπινα ομοιώματα. Στο νέο της βιβλίο «Θεοί και Ρομπότ» (Gods & Robots), η ιστορικός Adrienne Mayor αποκαλύπτει πόσο παλιά πραγματικά είναι η ιδέα του sexbot. Τουλάχιστον με τη μορφή αγάλματος που αποκτά ανθρώπινη και ερωτική υπόσταση.

Το πιο γνωστό κλασσικό παράδειγμα αγάλματος που ζωντάνεψε με τη μεσολάβηση της «θείας τάξεως» βρίσκεται βέβαια στο μύθο του Πυγμαλίωνα ο οποίος ερωτεύτηκε το γυμνό ελεφάντινο άγαλμα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει, απογοητευμένος από την χυδαιότητα (και προφανώς, την απόρριψη) των πραγματικών γυναικών σύμφωνα με την εκδοχή του μύθου στις «Μεταμόρφωσεις» του Οβιδίου.

Η γυμνή φιλντισένια παρθένος τον κάνει να «καίγεται από πάθος» μέχρι που οδηγείται στο Ναό της Αφροδίτης για να κάνει έκκληση στη θεά να ζωντανέψει το ομοίωμα ιδανικής γυναίκας που δημιούργησε. Επιστρέφοντας σπίτι διαπιστώνει συγκλονισμένος ότι η ευχή του έχει ευοδωθεί και το άγαλμα έχει αποκτήσει ανθρώπινη συνείδηση αλλά κυρίως ανθρώπινη σάρκα που τελικά ανταποκρίνεται στα φιλιά και στα χάδια του αφού προηγουμένως έχει «κοκκινήσει από σεμνότητα».

Το πιο γνωστό κλασσικό παράδειγμα αγάλματος που ζωντάνεψε με τη μεσολάβηση της «θείας τάξεως» βρίσκεται βέβαια στο μύθο του Πυγμαλίωνα ο οποίος ερωτεύτηκε το γυμνό ελεφάντινο άγαλμα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει, απογοητευμένος από την χυδαιότητα (και προφανώς, την απόρριψη) των πραγματικών γυναικών

Παρότι ο μύθος του Πυγμαλίωνα έχει παρουσιαστεί στους νεότερους χρόνους κυρίως ως ρομαντικό love story τύπου «Ωραία μου κυρία», η πρωτότυπη εκδοχή αποτελεί μια ανησυχητική και απόκοσμη καταγραφή μιας από τις πρώτες περιπτώσεις ερωτικής συνεύρεσης με «ρέπλικα» στην ιστορία της Δύσης.

Η ρέπλικα του Πυγμαλίωνα «υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια» όπως και οι ρέπλικες στο Blade Runner, οι οποίες διαφημίζονται στους υποψήφιους πελάτες ως «πιο ανθρώπινες από τους ανθρώπους». Ο Οβίδιος πάντως συγκρίνει τη σάρκα του αγάλματος όχι με ανθρώπινο δέρμα αλλά με κερί που γίνεται ζεστό, απαλό και ελατό όσο πιο πολύ το πιάνει κάποιος – όπως γράφει χαρακτηριστικά, «γίνεται πιο πολύ χρήσιμο όσο πιο πολύ χρησιμοποιείται».

Η φιλντισένια ερωτική σύντροφος του Πυγμαλίωνα δεν ήταν όμως το μοναδικό καλλίπυγο άγαλμα– πραγματικό ή αποκύημα μυθοπλασίας – στην αρχαιότητα που προκαλούσε ερωτικό πόθο σε όσους το αντίκρυζαν. Υπήρχε μακρά παράδοση «αγαλματοφιλίας» και μια από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ολόσωμου γλυπτού που προσέλκυε τη λαγνεία πολλών ανδρών ήταν το άγαλμα της Αφροδίτης της Κνίδου, έργο του Πραξιτέλη που βρισκόταν στην ομώνυμη αρχαία ελληνική πόλη της Μικράς Ασίας. Σύμφωνα με τις σχετικές καταγραφές, τις νύχτες συνέρρεαν οι άντρες στο βωμό της και άφηναν τα ίχνη της ερωτικής τους διέγερσης στα μαρμάρινα μπούτια του φυσικού μεγέθους αγάλματος.

Οι πιο πολλές τέτοιες ιστορίες «αγαλματοφιλίας» στην αρχαιότητα είχαν πρωταγωνιστές άντρες που ερωτεύτηκαν γυναικεία αγάλματα, υπήρχαν όμως και οι αντίστροφες περιπτώσεις. Όπως η τραγική ιστορία της Λαοδαμείας (αλλού αναφέρεται και ως Πολυδώρα), χήρα του Πρωτεσίλαου που έχασε τη ζωή του στον Τρωικό Πόλεμο. Το ζεύγος ήταν νεόνυμφοι την ημέρα που ξεκίνησε για την εκστρατεία ο Πρωτεσίλαος, και η Λαοδαμεία περιμένοντάς τον (μάταια) να επιστρέψει, βρίσκει παρηγοριά σε ένα φυσικού μεγέθους κέρινο ομοίωμα του άντρα της, ο οποίος ήταν φτιαγμένος «για έρωτα, όχι για πόλεμο».

Υπάρχουν πολλές παρόμοιες περιγραφές έρωτα (ετεροφυλοφιλικού και ομοφυλοφιλικού) για αγάλματα, όπως προκύπτουν από δεκάδες αρχαιοελληνικές και λατινικές πηγές. Ο ιστορικός E.R.Truitt αποκαλεί αυτές τις ιστορίες «παραβολές για την εξουσία της μιμητικής δημιουργίας» και τους τρόπους που μπορεί κάποιος να χαθεί «συγχέοντας το φυσικό με το τεχνητό». Οι τεχνολογικές εξελίξεις στη δημιουργία ανατομικά ρεαλιστικών "sec dolls" από σιλικόνη και κυβερνο-ρομπότ του σεξ με λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης, δεν είναι παρά η εξέλιξη μιας αρχαίας παραφιλίας: η «αγαλματοφιλία» λαμβάνει ήδη (και στο άμεσο μέλλον ακόμα περισσότερο) τη σύγχρονη μορφή της «ρομποτοφιλίας»

 

 

Με στοιχεία από το Gizmodo.com

Αρχαιολογία & Ιστορία
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το πρώτο ντοκιμαντέρ για την ηρωίνη γυρίστηκε σε αστυνομικό τμήμα

Ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις» αφηγείται σε φύλλο του Γεννάρη του 1931 όσα συνέβησαν σε παράρτημα ασφαλείας της Αθήνας και κατέγραψε η κάμερα του σκηνοθέτη Δημήτρη Γαζιάδη.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Αρχαιολογία & Ιστορία / To ξενοδοχείο InterContinental στην Καμπούλ είναι ένα μέρος που τα έχει δει όλα

Από την εποχή που η πρωτεύουσα του Αφγανιστάν ήταν το σταυροδρόμι των χίπις μέχρι τους Ταλιμπάν, το θρυλικό InterContinental της Καμπούλ καταφέρνει, με κάποιον αξιοθαύμαστο τρόπο, να παραμείνει ανοιχτό μέχρι σήμερα.
THE LIFO TEAM
Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο σκανδαλώδης, πολυτελής και θαυμαστός κόσμος της Μαρίας Αντουανέτας

Είδωλο της ποπ κουλτούρας, fashion icon, influencer προτού καν εφευρεθεί ο όρος, εξακολουθεί να επηρεάζει τη μόδα με την απαράμιλλη γοητεία της. Μια έκθεση στο μουσείο V&A, η πρώτη για τη Γαλλίδα βασίλισσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, μας το υπενθυμίζει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ζαφείρης Γκούσιος: Ο κοινωνικός ονειροπόλος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τι σκεφτόταν ο άνθρωπος που πυροβόλησε τον πρώτο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας;

Ο Ζαφείρης Γκούσιος, που αυτοχαρακτηριζόταν «κοινωνικός ονειροπόλος», το 1927 αποπειράται να δολοφονήσει τον Παύλο Κουντουριώτη. Το πώς και το γιατί μέσα από τον Τύπο της εποχής.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κατηγόρησαν και τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Ιστορία / Μετέφρασε το Συμπόσιο του Πλάτωνα. Τον κυνήγησαν ανελέητα. Αυτοκτόνησε

Αυτή είναι η ιστορία του Ιωάννη Συκουτρή, ενός μεγάλου πνευματικού Έλληνα που κατηγορήθηκε ως άθεος για τη μετάφραση του «Συμποσίου» του Πλάτωνα εξ αιτίας της αναφοράς του στις «γενετήσιες σχέσεις στην αρχαία Ελλάδα».
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο άλυτος γρίφος της Ιερουσαλήμ

Η απροσδόκητη κατάκτησή της από τους Ισραηλινούς στον πόλεμο των έξι ημερών. Ο Νταγιάν, ο Σαρόν και ο Χουσέιν της Ιορδανίας. Η Ιντιφάντα, ο PLO και η συντριβή τους. Το Τείχος, το Ορος του Ναού και οι υπόγειες σήραγγες. Μια συναρπαστική σύνοψη της ιστορίας μιας εκρηκτικής πόλης από τον Σάιμον Σίμπαγκ Μοντεφιόρε.
Ρήνεια: Το νησί των νεκρών απέναντι από τη Δήλο

Ιστορία μιας πόλης / Ρήνεια, η άλλη Δήλος

Ένα νησί που δεν προοριζόταν για ζωή αλλά για θάνατο. Απέναντι από τη λαμπρή Δήλο, η Ρήνεια κουβαλά τα πιο σιωπηλά –και ίσως πιο ανθρώπινα– μυστικά του Αιγαίου. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Ιστορία μιας πόλης / Δήλος: H καρδιά των Κυκλάδων

Στη μέση των Κυκλάδων, σ’ ένα νησί χωρίς μόνιμους κατοίκους, η γη κρύβει ακόμη φωνές. Αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, η Δήλος αρχίζει να σου μιλά για θεούς που λατρεύτηκαν, εμπορικές αυτοκρατορίες που γεννήθηκαν, λαούς που ήρθαν και έφυγαν, και τελετές που παραμένουν μυστήριο. Το νησί αυτό υπήρξε κάποτε το κέντρο του κόσμου – και ακόμη κρατά μυστικά. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την αρχαιολόγο Ζώζη Παπαδοπούλου.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Αρχαιολογία & Ιστορία / Εν μέσω των γυναικών της αμαρτίας. Μια επίσκεψη στα Βούρλα τον Φλεβάρη του 1936

Η συγγραφέας, δημοσιογράφος και φεμινίστρια Λιλίκα Νάκου επισκέφθηκε το –υπό κρατική διαχείριση– πορνείο των Βούρλων τον Φλεβάρη του 1936, συνομίλησε με τις «γυναίκες της αμαρτίας» και μετέφερε τις εντυπώσεις της.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μέλι, Ρόδια, Aμβροσία: Τι έτρωγαν τελικά στον Όλυμπο οι Θεοί;

Τόσο οι γραπτές πηγές όσο και η εικονογραφία της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας αποκαλύπτουν ότι οι θεοί και οι ήρωες ήταν μάλλον εκλεκτικότεροι των θνητών ως προς τη διατροφή τους. Και τα φαγητά τους έκρυβαν κίνητρα πέρα από την πείνα...
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ματίας Ρουστ: Μια ατέλειωτη ιστορία των ’80s

Το βράδυ της 28ης Μαΐου 1987 ο 18χρονος Γερμανός προσγειώνεται με ένα Cessna στην Κόκκινη Πλατεία για να αποδείξει ότι «αν κάποιος σαν εμένα μπορεί να περάσει σώος και αβλαβής στην άλλη πλευρά, τότε δεν υπάρχει τόσο μεγάλος κίνδυνος, και ίσως να μπορούμε να τα βρούμε όλοι μεταξύ μας».
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Η Μεγαλόχαρη ως αστυνομικό λαγωνικό 

Αρχαιολογία & Ιστορία / Τα «αντιλωποδυτικά θαύματα» της Παναγίας

Μια δημοσιογραφική έρευνα που έκανε το 1933 ο αστυνομικός ρεπόρτερ Ευστάθιος Θωμόπουλος κατέγραψε τους άθλους της Παναγίας· από την Κρήτη μέχρι τη Ροδόπη, οι πιστοί «έβλεπαν» τη δράση της, ένιωθαν ευγνώμονες και τη μαρτυρούσαν.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ

σχόλια

2 σχόλια