Πρόστιμο ρεκόρ στο YouTube για έκθεση παιδιών σε ανάρμοστα βίντεο και συλλογή προσωπικών δεδομένων

Πρόστιμο ρεκόρ στο YouTube για έκθεση παιδιών σε ανάρμοστα βίντεο και συλλογή προσωπικών δεδομένων Facebook Twitter
0

Πρόστιμο ρεκόρ καλείται να πληρώσει η Google και η θυγατρική της, YouTube, καθώς κατηγορούνται για παραβίαση της νομοθεσίας, εκθέτοντας τα παιδιά σε ανάρμοστα βίντεο και συλλέγοντας προσωπικά τους δεδομένα.

Ειδικότερα, η Google και η θυγατρική της YouTube, η οποία κατηγορείται για παραβίαση της νομοθεσίας εκθέτοντας τα παιδιά σε ανάρμοστα βίντεο ή συλλέγοντας προσωπικά δεδομένα που τα αφορούν, δέχτηκαν να πληρώσουν πρόστιμο ρεκόρ 170 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ και να προστατεύουν καλύτερα τα δεδομένα των παιδιών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Η συμφωνία αυτή που επιτεύχθηκε εξωδικαστικά και αναμένεται να πάρει το πράσινο φως από το υπουργείο Δικαιοσύνης είναι η σημαντικότερη μέχρι σήμερα σε μια υπόθεση που αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών (FTC).

Τον Απρίλιο του 2018, 23 οργανώσεις προστασίας των ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας της παιδικής ηλικίας κατέθεσαν αγωγή στην Αρχή Προστασίας Καταναλωτών. Οι ενάγουσες κατηγορούσαν το YouTube ότι συλλέγει προσωπικές πληροφορίες ανηλίκων (εντοπισμός, χρησιμοποιούμενη συσκευή, τηλεφωνικούς αριθμούς) χωρίς οι γονείς να το γνωρίζουν, και τις χρησιμοποιεί για να επιτρέπει στοχοθετημένες διαφημίσεις.

H FTC θα πάρει 136 από τα 170 εκατομμύρια δολάρια του προστίμου και τα υπόλοιπα 34 εκατομμύρια θα πάνε στο υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης. «H FTC επαίρετο προς τις επιχειρήσεις που ήταν πιθανοί πελάτες για τη δημοτικότητά της στα παιδιά», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Αρχής Τζόζεφ Σάιμονς. «Ωστόσο, όταν επρόκειτο να τηρήσει τον νόμο, η επιχείρηση αρνήθηκε να αναγνωρίσει ότι ένα μέρος της πλατφόρμας της προοριζόταν σαφώς για τα παιδιά. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τον τρόπο με τον οποίο το YouTube παραβίασε τον νόμο». Η εξωδικαστική συμφωνία, στην οποία οι δύο δημοκρατικοί επίτροποι της FTC αντιτάχθηκαν κρίνοντάς την όχι αρκετά σοβαρή, αναγκάζει το YouTube να αλλάξει τις μεθόδους του.

«Θα επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα αυτών που κοιτάζουν τα παιδικά προγράμματα στο YouTube σαν να προέρχονται από ένα παιδί, οποιαδήποτε κι αν είναι η ηλικία του θεατή», δήλωσε η Σούζαν Βοϊτσίτσκι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του YouTube, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας.

Η συλλογή δεδομένων θα περιοριστεί σε αυτά που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της υπηρεσίας και δεν θα υπάρχουν πλέον στοχοθετημένες διαφημίσεις γι' αυτό το είδος περιεχομένου όπως και η δυνατότητα να γίνονται σχόλια, διευκρίνισε.


Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ /AFP

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM