NEO VIDCAST

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter
0

Στα παράλληλα προγράμματα του φεστιβάλ Βερολίνου, προβλήθηκαν δύο αγγλόφωνες ταινίες που θυμίζουν μοτίβα του παρελθόντος, αφήνοντας μια γεύση επανάληψης.

Το Life του πάντα ενδιαφέροντος Άντον Κόρμπιν έχει ως θέμα την παράλληλη καταξίωση του πασίγνωστου Τζέϊμς Ντιν και του άγνωστου φωτογράφου Ντένις Στοκ, ο οποίος, ωστόσο, είναι υπεύθυνος για τις εμβληματικές λήψεις για το περιοδικό Life, στη Νέα Υόρκη και στην ιδιαίτερη πατρίδα του ηθοποιού, λίγο πριν γίνει ο Ντιν γίνει απότομα και δυστυχώς σύντομα, ο διασημότερος επαναστάτης στην ιστορία του σινεμά. Οι δύο νεαροί άνδρες συναντήθηκαν τυχαία λίγο πριν την πρεμιέρα του Ανατολικά της Εδέμ και των γυρισμάτων του Επαναστάτη χωρίς Αιτία, στα πρόθυρα μιας μεγάλης καριέρας δηλαδή, κι ενώ αμφότεροι βρίσκονταν σε υπαρξιακό κατώφλι και δύσθυμη αντιμετώπιση του επαγγελματικού τους πεδίου. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης του Control προφανώς σαγηνεύτηκε από μια ιστορία που παραπέμπει στη μεγάλη του αγάπη, τη φωτογραφία, και στο πώς ένα κλικ του φακού μπορεί να αλλάξει τα πάντα- όχι πως έτσι γίνεται, αλλά υπάρχει ανοιχτό το κυρίαρχο ενδεχόμενο, έστω και ως ψευδαίσθηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το θέμα υπόσχεται το διαφορετικό που περιμένεις από μια εναλλακτική βιογραφία, και κυρίως από το biopic που εστιάζει σε μια συγκεκριμένη, κρίσιμη χρονική περίοδο, και αποφεύγει να πλατειάσει σε εποχές, σκηνικά και κοστούμια που αφορούν περισσότερο παραγωγή και λιγότερο σκηνοθετική άποψη. Το Life, πέρα από το απαραίτητο χολιγουντιανό namedropping και μια ανεκδοτολογική παράθεση που ενδιαφέρει περισσότερο τους σινεφίλ, κινείται χαλαρά εκεί που τέμνονται οι δύο παρεξηγημένοι καλλιτέχνες, και ποντάρει σε έναν υποδώρειο ερωτισμό, αντίστοιχο εκείνου που έχει ο φωτογράφος με το αντικείμενο του, μόνο που εδώ ο Ντιν είναι αυτός που φλερτάρει και ο φωτογράφος ο πιό δειλός από τους δύο. Αυτό το παιχνίδι αχνοφαίνεται στην αρχή και επανέρχεται προς το τέλος, αλλά στη μεγάλη διάρκεια, οι πραγματικές λάμψεις είναι λιγοστές.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ: Life και Woman In Gold Facebook Twitter


Το Woman in Gold θα μπορούσε να είναι το παιδί της Φιλομίνα και του Μνημείων Άνδρες. Η ηρωίδα έχει διαφύγει των Ναζί στη Βιέννη, ήρθε νέα στο Λος Άντζελες και ζει εκεί, όταν κάποια στιγμή διεκδικεί έναν εξαίσιο πίνακα του Κλιμτ, που απεικονίζει τη θεία της, και ο οποίος της ανήκει. Μαζί με τον δικηγόρο γιό μιας φίλης της, επίσης εβραϊκής καταγωγής, ποντάρουν σε έναν νέο νόμο που αποκαθιστά την κλεμμένη από τους Ναζί περιουσία και τα βάζουν με την άκαμπτη αυστριακή γραφειοκρατία, σε έναν αγώνα αξιοπρέπειας, με ένθετο χιούμορ και πολλές αναδρομές στις οικογενειακές στιγμές πριν το ξεκλήρισμα. Κλασσικό υλικό στη φλέβα του Χάρβεϊ Γουάνσταϊν, ο οποίος είναι παραγωγός, το Woman in Gold διαθέτει μια σωστή ερμηνεία από την Έλεν Μίρεν, αλλά ακολουθεί την επαναλαμβανόμενη ρετσέτα του πικρού feelgood που προκύπτει από την τραγωδία και την μεγαλοψυχία

0

NEO VIDCAST

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ