Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
1
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Το εσωτερικό της αίθουσας

Μια καινούργια και εξαιρετικά δαπανηρή αίθουσα συναυλιών έκανε χθες τα VIP εγκαίνιά της. Ο αρχιτέκτονας του κτιρίου Ζαν Νουβέλ, σνόμπαρε το opening, με τη δήλωση ότι η Philharmonie δεν είναι ακόμα έτοιμη.

Ο Νουβέλ κέρδισε το 2008 το πρώτο παγκόσμιο βραβείο αρχιτεκτονικής, το βραβείο Pritzker. Το άνοιγμα της Philharmonie, στην περιοχή του βορειοανατολικού Παρισιού είχε σαν σκοπό να προσελκύσει όλη την αφρόκρεμα της πολιτικής και πολιτιστικής ζωής του Παρισιού συμπεριλαμβανομένου και του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ, ενώ θεωρείται ένα μεγάλο έργο σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη περιοχή.

Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο συγκρότημα το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει 2.400 άτομα στην κεντρική σάλα και τα θεωρεία του, πήρε οκτώ χρόνια και 386 εκατομμύρια ευρώ από το δημόσιο χρήμα και ξεπέρασε τον προϋπολογισμό του 300% από την αρχική εκτίμηση. Τα εγκαίνια έγιναν ενώ οι εργάτες ακόμα δουλεύουν και το κτίριο είναι ανοικτό κόντρα στις αρχιτεκτονικές και τεχνικές απαιτήσεις.

Ο στόχος της Philharmonie είναι να προσελκύσει ένα ακροατήριο νεότερο από τους γκριζομάλληδες που παρακολουθούν συνήθως συναυλίες κλασσικής μουσικής στο Παρίσι

Ο διευθυντής της Philharmonie, Laurent Bayle, εξήγησε σε μια συνέντευξη με την εφημερίδα Le Parisien ότι θα ήταν πάρα πολύ δαπανηρό να καθυστερήσουν τα εγκαίνια. "Έχουμε ήδη καθυστερήσει το άνοιγμα κατά έξι μήνες. Μια νέα καθυστέρηση θα κοστίσει πολλά χρήματα και δημιουργεί προβλήματα, επειδή το (ορχηστρικό) πρόγραμμα ολοκληρώθηκε ένα και ενάμιση χρόνο πριν», δήλωσε.

"Η περιφρόνηση για τον αρχιτέκτονα του πιο σημαντικού γαλλικού πολιτιστικού προγράμματος στην αρχή αυτού του αιώνα αποκλείει την παρουσία μου από τα εγκαίνια" δήλωσε ο Ζαν Νουβέλ. Η δημιουργία του Νουβέλ χαιρετίστηκε ως ένα «Κέντρο Πομπιντού της μουσικής", κάνοντας έναν παραλληλισμό ανάμεσα στο υπερσύγχρονο κτίριο της Philharmonie και την από το 1977 πολυεπίπεδη γκαλερί του Παρισιού, από σωλήνες και γυαλί στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
H μακέτα του Ζαν Νουβέλ με τον κόσμο να περπατά στην οροφή της Philarmonie

Ο στόχος της Philharmonie είναι να προσελκύσει ένα ακροατήριο νεότερο από τους γκριζομάλληδες που παρακολουθούν συνήθως συναυλίες κλασσικής μουσικής στο Παρίσι, θέση που κατείχε προηγουμένως η σε στιλ Μπελ Επόκ Salle Pleyel στην άλλη πλευρά της πόλης, κοντά στα Ηλύσια Πεδία. Καθώς επίσης να προσελκύσει κόσμο για τις σύγχρονες συναυλίες, συμπεριλαμβανομένων αυτών της ποπ, ροκ και τζαζ. Οι άνθρωποι θα μπορούν να περπατούν και στην οροφή της.

Η ακουστική της κύριας αίθουσας του Philharmonie έχει σχεδιαστεί από δύο ιδιοφυείς στον τομέα τους: Τον Χάρολντ Μάρσαλ από τη Νέα Ζηλανδία και τον Yasuhisa Toyota από την Ιαπωνία. Το εσωτερικό μοιάζει με στάδιο που περιβάλλεται από καθίσματα, όπως στην Φιλαρμονική του Βερολίνου, είναι να έχουμε το πιο απομακρυσμένο θεατή μόλις 32 μέτρα (105 πόδια) από το διευθυντή ορχήστρας, πολύ πιο κοντά από ό, τι σε άλλους χώρους. Το Παρίσι έχει μερικές από τις ιστορικές αίθουσες μουσικής στον κόσμο. Αλλά η Φιλαρμονική υπόσχεται μια απαράμιλλη ζωντανή εμπειρία όσον αφορά στην ακουστική," είπε ο Douglas Boyd, ο Βρετανός μαέστρος που τον Ιούλιο θα πάρει τη σκυτάλη της Ορχήστρας Δωματίου του Παρισιού στο Philharmonie .

Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Το κτίριο και ο εξωτερικός χώρος
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Μακέτα του εσωτερικού χώρου
Το Παρίσι έχει καινούργια αίθουσα συναυλιών, την Philarmonie, ο αρχιτέκτονας σνομπάρει τα εγκαίνια Facebook Twitter
Μακέτα του εσωτερικού χώρου
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια