Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα;

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
3

 

Το όνομα του Λάρι Κλαρκ έχει συνδεθεί με τους χαρακτηρισμούς "προβοκάτορας" και "ηδονοβλεψίας" από την αρχή της καριέρας του. Το φωτογραφικό λεύκωμα Tulsa που εκδόθηκε το 1971 τον έβαλε ηχηρά στον καλλιτεχνικό χάρτη, αφού παρουσίασε με μοναδικό για τα δεδομένα της εποχής ρεαλισμό τις ζωές νεαρών ανθρώπων στην Τούλσα της Οκλαχόμα, τη γενέτειρά του. Ο ίδιος ήταν τζάνκι την περίοδο που τραβούσε τις φωτογραφίες οι οποίες περιλαμβάνουν σεξ, ναρκωτικά και χρήση όπλων, ενώ μερικοί από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών έχουν επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη δουλειά, ανάμεσα στους οποίους ο Μάρτιν Σκορσέζε με τον Ταξιτζή, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα με το Rumble Fish και ο Γκας Βαν Σαντ με το Drugstore Cowboy.

 

Δεν αντιμετωπίζει τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Από το φωτογραφικό λεύκωμα "Tulsa"Με το Kids του 1995, το αξέχαστο κινηματογραφικό του ντεμπούτο ο Κλαρκ έγινε παγκοσμίως γνωστός. Η ταινία ακολουθούσε ένα εικοσιτετράωρο από τις ζωές μιας παρέας εφήβων στη Νέα Υόρκη των 90s, παρουσιάζοντας με ωμότητα, στα όρια του μηδενισμού, μια γενιά χωρίς μέλλον, της οποίας η αυτοκαταστροφική πορεία είναι προδιαγεγραμένη στα πρότυπα των λούζερ γονιών τους. Σεξ, ουσίες και ένας serial killer ιός που θέριζε στη μεγάλη του έξαρση, ο HIV, έκαναν το Kids απόλυτα αμφιλεγόμενο, ενώ από εκεί γεννήθηκαν δύο μετέπειτα σταρ, η Κλόε Σεβινί και η Ροζάριο Ντόσον. Το περιοδικό 01 ήταν το πρώτο ελληνικό έντυπο που είχε δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ για την ταινία και τον δημιουργό της και όσοι είχαν παρακολουθήσει την πρώτη προβολή της στις Νύχτες Πρεμιέρας εκείνης της χρονιάς θυμούνται μια κατάμεστη αίθουσα στην οποία μπορούσες να "αισθανθείς τη δυσφορία στον αέρα".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Kids

 

Ακολούθησαν κι άλλες, περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένες ταινίες από τον σκηνοθέτη, με σημαντικότερη ίσως το Ken Park του 2002, όπου και πάλι συνεργάστηκε με τον σεναριογράφο του Kids Χάρμονι Κορίν διχάζοντας το κοινό με μια δημιουργία που περιείχε από αληθινές σκηνές σεξ και τρίο, μέχρι έναν ολοκληρωμένο αυνανισμό επί της οθόνης. 

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ken Park

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Φέτος ο Λάρι Κλαρκ επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, The Smell Of Us, που έκανε την πρεμιέρα της στο πρόσφατο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Το ερώτημα που εγείρεται βέβαια εδώ είναι αν έχει κάτι καινούριο να προσθέσει στη σημερινή εποχή, στη γενιά του tumblr και των selfies στο instagram, το βλέμμα του 71χρονου πλέον δημιουργού. Ο διευθυντής του Πανοράματος Ευρωπαϊκου Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του οποίου κάνει πρεμιέρα αύριο η ταινία, και παλαίμαχος κριτικός κινηματογράφου, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, θεωρεί ότι ακόμα και σήμερα ο Λάρι Κλαρκ έχει κάτι να πει στο κοινό. Αυτό το καταφέρνει γιατί δεν έχει αποσιοποιηθεί ούτε στιγμή από την αγαπημένη του θεματική, τα "δεινά" της εφηβίας και το ξύπνημα της σεξουαλικότητας. Δεν αντιμετωπίζει δηλαδή τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

 

Ο Κλαρκ ανήκει φυσικά στο πάνθεον των σκηνοθετών που δημιουργούν για να διχάζουν, πράγμα που κάνει τη δουλειά του αυτομάτως ενδιαφέρουσα, όπως εξηγεί ο κ. Μικελίδης. Ως άλλος Παζολίνι ξεσηκώνει και προκαλεί πάντα συζητήσεις, πάντως σίγουρα δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Αυτή τη φορά απομακρύνεται από την αγαπημένη του αμερικανική ήπειρο για χάρη της γαλλικής πρωτεύουσας και καταδύεται στις συνήθειες μιας παρέας σκεϊτάδων που συναντιέται καθημερινά πίσω από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης για να εξασκηθεί στο αγαπημένο της σπορ, να συζητήσει, να "φτιαχτεί", αγνοώντας το πλήθος των φιλότεχνων που βρίσκεται εκεί. Είναι αχώριστοι και δεμένοι με περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις. Η πλήξη, το δέλεαρ του εύκολου χρήματος και η ανωνυμία του διαδικτύου θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην καταστροφή του κόσμου τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με τον Μάικλ Πιτ στο fashion show του Rad Hourani, όπου γύρισε μια σκηνή της ταινίας
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Ο μπολιασμός του καθαρά αμερικανικού πνεύματος που χαρακτηρίζει το έργο του με την ευρωπαϊκή αισθητική προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ ο κ. Μικελίδης θεωρεί ότι θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μητρόπολη για να το πετύχει. Οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η ταινία ποικίλουν και πάλι από την απόλυτη λατρεία μέχρι την αποστροφή, και οι χαρακτηρισμοί από την "καθαρή τέχνη" μέχρι το "πορνό". To Indiewire έγραψε πως πρόκειται για "μια ταινία τόσο απαίσια που καταφέρνει να ξεπεράσει την αποκρουστικότητα του τίτλου της". To Variety από την άλλη το χαρακτήρισε "γαλλικό Kids, το οποίο ωστόσο δεν πρόκειται να σοκάρει τόσο πολύ παρότι δείχνει πολλά περισσότερα από τον προ εικοσαετίας προκάτοχό του, απλά και μόνο επειδή μας υπενθυμίζει ότι η γενιά του Ίντερνετ μπορεί να κάνει και να δει τα πάντα". To Hollywood Reporter επισήμανε από την άλλη ότι "δυστυχώς οι έφηβοι στις ΗΠΑ σίγουρα δεν θα καταφέρουν να απολαύσουν αυτό το ιμπρεσιονιστικό, ρεαλιστικό και ταυτόχρονα καταθλιπτικό δημιούργημα για τις εμπειρίες της εφηβικής ηλικίας στις μεγάλες πόλεις του 21ου αιώνα, αφού, τα συντηρητικά μυαλά δεν θα επιτρέψουν τη διανομή της ταινίας στη μεγάλη οθόνη".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με το καστ του "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"
 

 

 

Info

The Smell Of Us

Τετάρτη 22/10, 8.15 μ.μ. στον κινηματογράφο Άστυ, στο πλαίσιο του 27ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Λοιπόν, θα ολοκληρώσω το καρέ της ενασχόλησής μου με τις κινηματογραφικές/τηλεοπτικές τέχνες απόψε λέγοντας πως το Ken Park έχει: 1. μία από τις καλύτερες (ρεαλιστικότατη με άγαρμπη χαριτωμενιά και προοδευτική εξέλιξη) σκηνές αιδοιολειχίας που έχω δει σε ταινία και 2. πιθανότατα τον πιο ανατριχιαστικό wtf αυνανισμό περιέργως κάπως ενδιαφέροντα, αλλά δεν θέλω να πω άλλα spoilers για την κατάληξη αυτού στο τέλος!
Δεν ξερω, δεν ειμαι ειδικος αλλα, μηπως τελικα ολες αυτες οι ταινιες του απλα αποπνεουν μια λατρεια της εφηβικης σφιχτης σαρκας, ειδικα των αγοριων, που προσεγγιζει στα ορια της παιδεραστιας? Δεν ξερω, μια υποθεση κανω.
κανει το ιδιο πραγμα εδω και χρονια. ειναι καπως λογικο να γινεται πια creepy η εμμονη του. οι ταινιες του ηταν χρησιμες/απαραιτητες στην εφηβεια (βλ. gregg araki) αλλα μεχρι εκει.