Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα;

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
3

Το όνομα του Λάρι Κλαρκ έχει συνδεθεί με τους χαρακτηρισμούς "προβοκάτορας" και "ηδονοβλεψίας" από την αρχή της καριέρας του. Το φωτογραφικό λεύκωμα Tulsa που εκδόθηκε το 1971 τον έβαλε ηχηρά στον καλλιτεχνικό χάρτη, αφού παρουσίασε με μοναδικό για τα δεδομένα της εποχής ρεαλισμό τις ζωές νεαρών ανθρώπων στην Τούλσα της Οκλαχόμα, τη γενέτειρά του. Ο ίδιος ήταν τζάνκι την περίοδο που τραβούσε τις φωτογραφίες οι οποίες περιλαμβάνουν σεξ, ναρκωτικά και χρήση όπλων, ενώ μερικοί από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών έχουν επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη δουλειά, ανάμεσα στους οποίους ο Μάρτιν Σκορσέζε με τον Ταξιτζή, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα με το Rumble Fish και ο Γκας Βαν Σαντ με το Drugstore Cowboy.

 

Δεν αντιμετωπίζει τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Από το φωτογραφικό λεύκωμα "Tulsa"Με το Kids του 1995, το αξέχαστο κινηματογραφικό του ντεμπούτο ο Κλαρκ έγινε παγκοσμίως γνωστός. Η ταινία ακολουθούσε ένα εικοσιτετράωρο από τις ζωές μιας παρέας εφήβων στη Νέα Υόρκη των 90s, παρουσιάζοντας με ωμότητα, στα όρια του μηδενισμού, μια γενιά χωρίς μέλλον, της οποίας η αυτοκαταστροφική πορεία είναι προδιαγεγραμένη στα πρότυπα των λούζερ γονιών τους. Σεξ, ουσίες και ένας serial killer ιός που θέριζε στη μεγάλη του έξαρση, ο HIV, έκαναν το Kids απόλυτα αμφιλεγόμενο, ενώ από εκεί γεννήθηκαν δύο μετέπειτα σταρ, η Κλόε Σεβινί και η Ροζάριο Ντόσον. Το περιοδικό 01 ήταν το πρώτο ελληνικό έντυπο που είχε δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ για την ταινία και τον δημιουργό της και όσοι είχαν παρακολουθήσει την πρώτη προβολή της στις Νύχτες Πρεμιέρας εκείνης της χρονιάς θυμούνται μια κατάμεστη αίθουσα στην οποία μπορούσες να "αισθανθείς τη δυσφορία στον αέρα".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Kids

 

Ακολούθησαν κι άλλες, περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένες ταινίες από τον σκηνοθέτη, με σημαντικότερη ίσως το Ken Park του 2002, όπου και πάλι συνεργάστηκε με τον σεναριογράφο του Kids Χάρμονι Κορίν διχάζοντας το κοινό με μια δημιουργία που περιείχε από αληθινές σκηνές σεξ και τρίο, μέχρι έναν ολοκληρωμένο αυνανισμό επί της οθόνης. 

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ken Park

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Φέτος ο Λάρι Κλαρκ επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, The Smell Of Us, που έκανε την πρεμιέρα της στο πρόσφατο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Το ερώτημα που εγείρεται βέβαια εδώ είναι αν έχει κάτι καινούριο να προσθέσει στη σημερινή εποχή, στη γενιά του tumblr και των selfies στο instagram, το βλέμμα του 71χρονου πλέον δημιουργού. Ο διευθυντής του Πανοράματος Ευρωπαϊκου Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του οποίου κάνει πρεμιέρα αύριο η ταινία, και παλαίμαχος κριτικός κινηματογράφου, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, θεωρεί ότι ακόμα και σήμερα ο Λάρι Κλαρκ έχει κάτι να πει στο κοινό. Αυτό το καταφέρνει γιατί δεν έχει αποσιοποιηθεί ούτε στιγμή από την αγαπημένη του θεματική, τα "δεινά" της εφηβίας και το ξύπνημα της σεξουαλικότητας. Δεν αντιμετωπίζει δηλαδή τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

 

Ο Κλαρκ ανήκει φυσικά στο πάνθεον των σκηνοθετών που δημιουργούν για να διχάζουν, πράγμα που κάνει τη δουλειά του αυτομάτως ενδιαφέρουσα, όπως εξηγεί ο κ. Μικελίδης. Ως άλλος Παζολίνι ξεσηκώνει και προκαλεί πάντα συζητήσεις, πάντως σίγουρα δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Αυτή τη φορά απομακρύνεται από την αγαπημένη του αμερικανική ήπειρο για χάρη της γαλλικής πρωτεύουσας και καταδύεται στις συνήθειες μιας παρέας σκεϊτάδων που συναντιέται καθημερινά πίσω από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης για να εξασκηθεί στο αγαπημένο της σπορ, να συζητήσει, να "φτιαχτεί", αγνοώντας το πλήθος των φιλότεχνων που βρίσκεται εκεί. Είναι αχώριστοι και δεμένοι με περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις. Η πλήξη, το δέλεαρ του εύκολου χρήματος και η ανωνυμία του διαδικτύου θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην καταστροφή του κόσμου τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με τον Μάικλ Πιτ στο fashion show του Rad Hourani, όπου γύρισε μια σκηνή της ταινίας
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Ο μπολιασμός του καθαρά αμερικανικού πνεύματος που χαρακτηρίζει το έργο του με την ευρωπαϊκή αισθητική προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ ο κ. Μικελίδης θεωρεί ότι θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μητρόπολη για να το πετύχει. Οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η ταινία ποικίλουν και πάλι από την απόλυτη λατρεία μέχρι την αποστροφή, και οι χαρακτηρισμοί από την "καθαρή τέχνη" μέχρι το "πορνό". To Indiewire έγραψε πως πρόκειται για "μια ταινία τόσο απαίσια που καταφέρνει να ξεπεράσει την αποκρουστικότητα του τίτλου της". To Variety από την άλλη το χαρακτήρισε "γαλλικό Kids, το οποίο ωστόσο δεν πρόκειται να σοκάρει τόσο πολύ παρότι δείχνει πολλά περισσότερα από τον προ εικοσαετίας προκάτοχό του, απλά και μόνο επειδή μας υπενθυμίζει ότι η γενιά του Ίντερνετ μπορεί να κάνει και να δει τα πάντα". To Hollywood Reporter επισήμανε από την άλλη ότι "δυστυχώς οι έφηβοι στις ΗΠΑ σίγουρα δεν θα καταφέρουν να απολαύσουν αυτό το ιμπρεσιονιστικό, ρεαλιστικό και ταυτόχρονα καταθλιπτικό δημιούργημα για τις εμπειρίες της εφηβικής ηλικίας στις μεγάλες πόλεις του 21ου αιώνα, αφού, τα συντηρητικά μυαλά δεν θα επιτρέψουν τη διανομή της ταινίας στη μεγάλη οθόνη".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με το καστ του "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"
 

 

 

Info

The Smell Of Us

Τετάρτη 22/10, 8.15 μ.μ. στον κινηματογράφο Άστυ, στο πλαίσιο του 27ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Οθόνες
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Λοιπόν, θα ολοκληρώσω το καρέ της ενασχόλησής μου με τις κινηματογραφικές/τηλεοπτικές τέχνες απόψε λέγοντας πως το Ken Park έχει: 1. μία από τις καλύτερες (ρεαλιστικότατη με άγαρμπη χαριτωμενιά και προοδευτική εξέλιξη) σκηνές αιδοιολειχίας που έχω δει σε ταινία και 2. πιθανότατα τον πιο ανατριχιαστικό wtf αυνανισμό περιέργως κάπως ενδιαφέροντα, αλλά δεν θέλω να πω άλλα spoilers για την κατάληξη αυτού στο τέλος!
Δεν ξερω, δεν ειμαι ειδικος αλλα, μηπως τελικα ολες αυτες οι ταινιες του απλα αποπνεουν μια λατρεια της εφηβικης σφιχτης σαρκας, ειδικα των αγοριων, που προσεγγιζει στα ορια της παιδεραστιας? Δεν ξερω, μια υποθεση κανω.
κανει το ιδιο πραγμα εδω και χρονια. ειναι καπως λογικο να γινεται πια creepy η εμμονη του. οι ταινιες του ηταν χρησιμες/απαραιτητες στην εφηβεια (βλ. gregg araki) αλλα μεχρι εκει.