Η Αντιγόνη το 2014

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
O σκηνοθέτης Στάθης Αθανασίου
0

 

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. A.Drolapas

  

 

Κινηματογραφική παράσταση; Ρώτησα τον Στάθη Αθανασίου τι περίπου σημαίνει αυτό. "Τransmedia Κινηματογραφική Παράσταση, όπως όταν πάμε να αφηγηθούμε ένα αρχαίο μύθο εν έτει 2014, με σινεμά, με Performance και με κουαρτέτο εγχόρδων επί σκηνής" μου είπε. "Η «Α» είναι μια παράσταση στην οποία μια αυτούσια κινηματογραφική ταινία, θα μοιραστεί τη σκηνή επί ίσοις όροις, με την ηθοποιό Σεραφίτα Γρηγοριάδου και τον Χορό των τριών γυναικών, χορογραφημένο από την Αποστολία Παπαδαμάκη."

 

 


To trailer

 

 

Πώς προέκυψε η συμμετοχή του Ελληνιστή και συγγραφέα Pedro Olalla;
Γνώριζα τον Pedro από τα βιβλία του και διάβαζα το blog του. Τους μήνες προετοιμασίας της crouwdfunding καμπάνιας, βρέθηκα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Gijón στην Ισπανία με το DOS, και ένας φίλος από εκεί μου χάρισε το νέο βιβλίο του Pedro "Historia Menor de Grecia". Εκείνη τη στιγμή είπα ότι πρέπει να γράψω ένα μήνυμα στον Pedro σχετικά με την «Α» που μόλις θα ξεκίναγε. Και όντως, τον ενδιέφερε, και μπήκε με τόση θέρμη στο project, που σήμερα δυσκολεύομαι να θυμηθώ ότι 2 χρόνια πριν δεν γνωριζόμασταν! Είναι από τα ωραία της τεχνολογίας, η δυνατότητα του να βρεθείς με ανθρώπους, προκειμένου να δημιουργήσεις κάτι στον αληθινό κόσμο.
Ο Pedro έχει βάλει πολύ σημαντικές πινελιές στην παράσταση και σε όλη την ιστορία, τόσο σημαντικές που δεν ξέρω τι θα κάναμε χωρίς αυτόν και τον ευχαριστώ.

 

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. I. Chorianopoulou

 

Πώς αποφασίσατε να φτιάξετε το συγκεκριμένο θέαμα;
Ξεκίνησα με τους συνεργάτες μου της ομάδας μας ΒΑΚΙΣ, να δουλεύουμε μια ιστορία η οποία είχε ευθεία αναφορά και έμπνευση από το μύθο της Αντιγόνης. Ο χώρος ο οποίος φτιάχτηκε για να παρουσιάζονται οι διαφορετικές αναγνώσεις των μύθων, είναι το Θέατρο. Αφού λοιπόν πάμε να αφηγηθούμε μια ανάγνωση ενός μύθου, είπαμε να χρησιμοποιήσουμε τη φόρμα της τραγωδίας την οποία έχουμε συνδέσει με αυτό, και να δούμε πώς θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε μια Τραγωδία δικιά μας, σήμερα. Χρησιμοποιώντας όλες μας τις γνώσεις και εμπειρία επάνω στο χώρο του ο καθένας, φτάσαμε να δημιουργήσουμε αυτή την Transmedia Κινηματογραφική Παράσταση, την οποία παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στο Sani Festival το Σάββατο.

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. Microlix

Σας γνώρισα απ' το βραβευμένο σας φιλμ «Dos – Μια ιστορία αγάπης απ' την ανάποδη». Ποια η διαφορά μεταξύ των ταινιών και των παραστάσεων, και πώς καταφέρατε να τα παντρέψετε;
Δουλεύοντας χρόνια στο θέατρο σαν videoartist, και ιδιαίτερα δίπλα σε σκηνοθέτες όπως ο Μιχαήλ Μαρμαρινός ή ο Θοδωρής Αμπαζής, είδα πολλά πράγματα που με έκαναν να αμφιβάλλω πολύ για τον κινηματογράφο, με τη μορφή που συνήθως γίνεται. Από την άλλη, αν και δεν τολμώ να χαρακτηρίσω τον εαυτό μου θεατρικό σκηνοθέτη, οι ταινίες μου απομακρύνονταν όλο και περισσότερο από το «σινεμά» και πλησίαζαν περισσότερο το θέατρο. Η «Α» είναι η πρώτη απόπειρα μεγάλης κλίμακας να κάνουμε έφοδο στο θέατρο, και να πετάξουμε έναν ξένο στη σκηνή. Το σινεμά.

Η Αντιγόνη στην Ελλάδα του σήμερα. Πώς τη φανταστήκατε;
Δεν υπάρχει Αντιγόνη σήμερα, γι' αυτό η ηρωίδα μας λέγεται «Α». Δεν είναι αλλά ούτε και θέλει να γίνει Αντιγόνη. Θέλει να ζει μέσα στα πλαίσια τα οποία της καθόρισε ο αόρατος Κρέοντας, χωρίς να τη δουν να διαμαρτύρεται. Είμαι εγώ που αν και ξέρω και βιώνω τις παράλογες απαιτήσεις του αόρατου Κρέοντα, συμμορφώνομαι και ακολουθώ κάθε φορά τις νέες ντιρεκτίβες. Οι οποίες σήμερα είναι αυτό, αύριο είναι το άλλο, μεθαύριο είναι εκείνο, και στο τέλος δεν έχει μείνει τίποτα. Αλλά Αντιγόνη δε γίνομαι. Συνεχίζω.

Η ηρωίδα της παράστασης, η «Α», βρίσκεται σε ανάλογη θέση. Τι θα κάνει όταν θα πρέπει να πάρει μια θέση απέναντι στη ζωή της;

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. V.Psychogiou

Μιλήστε μας λίγο για το crowdfunding χάρη στο οποίο γίνεται πραγματικότητα αυτό το εγχείρημα...
To crowdfunding ήταν το σημείο εκκίνησης, αλλά και ελέγχου του project. Θέλοντας να κάνουμε πράξη τη συλλογική δράση από την αρχή, καλέσαμε τον κόσμο να συμμετέχει οικονομικά, καλλιτεχνικά ή όπως αλλιώς θα μπορούσε, προκειμένου να γυρίσουμε αυτή την ταινία, η οποία θα ήταν ο πρώτος λίθος της παράστασης. Αφού η ταινία χρηματοδοτήθηκε επιτυχώς απο περίπου 600 ανθρώπους από όλο τον κόσμο, συνεχίσαμε να δουλεύουμε το στήσιμο της παράστασης, μέχρι τώρα, που είναι έτοιμη προς παρουσίαση. Το crowdfunding είναι πολύ δυσκολότερος τρόπος χρηματοδότησης από τον παραδοσιακό, αλλά πιστεύω ότι όλοι οι καλλιτέχνες (και όχι μόνο), θα πρέπει να δοκιμάσουν, γιατί η δημιουργική ελευθερία και η απ' ευθείας επαφή με το κοινό που σου δίνει, δε μπορεί να υπάρξει με κανέναν άλλο τρόπο. Εκτός κι αν είσαι ο Peter Greenaway, οπότε χαλάλι σου :)

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still
Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
To "A" θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Sani Festival στο Λόφο της Σάνης, το Σάββατο 26 Ιουλίου, στις 21:30 / σχεδιασμός αφίσας Microlix

Η παράσταση, μετά την πρεμιέρα της το Σάββατο, θα επαναληφθεί κάπου;
Η «Α» θα παρουσιαστεί για περιορισμένες παραστάσεις το χειμώνα στην Αθήνα σε χώρο που θα ανακοινώσουμε μετά το καλοκαίρι, όπως θα υπάρξουν και προβολές της ταινίας με συζήτηση, σε εναλλακτικούς χώρους (ελλείψει καλύτερης λέξης).

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ