ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Η Αντιγόνη το 2014

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
O σκηνοθέτης Στάθης Αθανασίου
0

 

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. A.Drolapas

  

 

Κινηματογραφική παράσταση; Ρώτησα τον Στάθη Αθανασίου τι περίπου σημαίνει αυτό. "Τransmedia Κινηματογραφική Παράσταση, όπως όταν πάμε να αφηγηθούμε ένα αρχαίο μύθο εν έτει 2014, με σινεμά, με Performance και με κουαρτέτο εγχόρδων επί σκηνής" μου είπε. "Η «Α» είναι μια παράσταση στην οποία μια αυτούσια κινηματογραφική ταινία, θα μοιραστεί τη σκηνή επί ίσοις όροις, με την ηθοποιό Σεραφίτα Γρηγοριάδου και τον Χορό των τριών γυναικών, χορογραφημένο από την Αποστολία Παπαδαμάκη."

 

 


To trailer

 

 

Πώς προέκυψε η συμμετοχή του Ελληνιστή και συγγραφέα Pedro Olalla;
Γνώριζα τον Pedro από τα βιβλία του και διάβαζα το blog του. Τους μήνες προετοιμασίας της crouwdfunding καμπάνιας, βρέθηκα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Gijón στην Ισπανία με το DOS, και ένας φίλος από εκεί μου χάρισε το νέο βιβλίο του Pedro "Historia Menor de Grecia". Εκείνη τη στιγμή είπα ότι πρέπει να γράψω ένα μήνυμα στον Pedro σχετικά με την «Α» που μόλις θα ξεκίναγε. Και όντως, τον ενδιέφερε, και μπήκε με τόση θέρμη στο project, που σήμερα δυσκολεύομαι να θυμηθώ ότι 2 χρόνια πριν δεν γνωριζόμασταν! Είναι από τα ωραία της τεχνολογίας, η δυνατότητα του να βρεθείς με ανθρώπους, προκειμένου να δημιουργήσεις κάτι στον αληθινό κόσμο.
Ο Pedro έχει βάλει πολύ σημαντικές πινελιές στην παράσταση και σε όλη την ιστορία, τόσο σημαντικές που δεν ξέρω τι θα κάναμε χωρίς αυτόν και τον ευχαριστώ.

 

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. I. Chorianopoulou

 

Πώς αποφασίσατε να φτιάξετε το συγκεκριμένο θέαμα;
Ξεκίνησα με τους συνεργάτες μου της ομάδας μας ΒΑΚΙΣ, να δουλεύουμε μια ιστορία η οποία είχε ευθεία αναφορά και έμπνευση από το μύθο της Αντιγόνης. Ο χώρος ο οποίος φτιάχτηκε για να παρουσιάζονται οι διαφορετικές αναγνώσεις των μύθων, είναι το Θέατρο. Αφού λοιπόν πάμε να αφηγηθούμε μια ανάγνωση ενός μύθου, είπαμε να χρησιμοποιήσουμε τη φόρμα της τραγωδίας την οποία έχουμε συνδέσει με αυτό, και να δούμε πώς θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε μια Τραγωδία δικιά μας, σήμερα. Χρησιμοποιώντας όλες μας τις γνώσεις και εμπειρία επάνω στο χώρο του ο καθένας, φτάσαμε να δημιουργήσουμε αυτή την Transmedia Κινηματογραφική Παράσταση, την οποία παρουσιάζουμε για πρώτη φορά στο Sani Festival το Σάββατο.

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. Microlix

Σας γνώρισα απ' το βραβευμένο σας φιλμ «Dos – Μια ιστορία αγάπης απ' την ανάποδη». Ποια η διαφορά μεταξύ των ταινιών και των παραστάσεων, και πώς καταφέρατε να τα παντρέψετε;
Δουλεύοντας χρόνια στο θέατρο σαν videoartist, και ιδιαίτερα δίπλα σε σκηνοθέτες όπως ο Μιχαήλ Μαρμαρινός ή ο Θοδωρής Αμπαζής, είδα πολλά πράγματα που με έκαναν να αμφιβάλλω πολύ για τον κινηματογράφο, με τη μορφή που συνήθως γίνεται. Από την άλλη, αν και δεν τολμώ να χαρακτηρίσω τον εαυτό μου θεατρικό σκηνοθέτη, οι ταινίες μου απομακρύνονταν όλο και περισσότερο από το «σινεμά» και πλησίαζαν περισσότερο το θέατρο. Η «Α» είναι η πρώτη απόπειρα μεγάλης κλίμακας να κάνουμε έφοδο στο θέατρο, και να πετάξουμε έναν ξένο στη σκηνή. Το σινεμά.

Η Αντιγόνη στην Ελλάδα του σήμερα. Πώς τη φανταστήκατε;
Δεν υπάρχει Αντιγόνη σήμερα, γι' αυτό η ηρωίδα μας λέγεται «Α». Δεν είναι αλλά ούτε και θέλει να γίνει Αντιγόνη. Θέλει να ζει μέσα στα πλαίσια τα οποία της καθόρισε ο αόρατος Κρέοντας, χωρίς να τη δουν να διαμαρτύρεται. Είμαι εγώ που αν και ξέρω και βιώνω τις παράλογες απαιτήσεις του αόρατου Κρέοντα, συμμορφώνομαι και ακολουθώ κάθε φορά τις νέες ντιρεκτίβες. Οι οποίες σήμερα είναι αυτό, αύριο είναι το άλλο, μεθαύριο είναι εκείνο, και στο τέλος δεν έχει μείνει τίποτα. Αλλά Αντιγόνη δε γίνομαι. Συνεχίζω.

Η ηρωίδα της παράστασης, η «Α», βρίσκεται σε ανάλογη θέση. Τι θα κάνει όταν θα πρέπει να πάρει μια θέση απέναντι στη ζωή της;

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still - φωτ. V.Psychogiou

Μιλήστε μας λίγο για το crowdfunding χάρη στο οποίο γίνεται πραγματικότητα αυτό το εγχείρημα...
To crowdfunding ήταν το σημείο εκκίνησης, αλλά και ελέγχου του project. Θέλοντας να κάνουμε πράξη τη συλλογική δράση από την αρχή, καλέσαμε τον κόσμο να συμμετέχει οικονομικά, καλλιτεχνικά ή όπως αλλιώς θα μπορούσε, προκειμένου να γυρίσουμε αυτή την ταινία, η οποία θα ήταν ο πρώτος λίθος της παράστασης. Αφού η ταινία χρηματοδοτήθηκε επιτυχώς απο περίπου 600 ανθρώπους από όλο τον κόσμο, συνεχίσαμε να δουλεύουμε το στήσιμο της παράστασης, μέχρι τώρα, που είναι έτοιμη προς παρουσίαση. Το crowdfunding είναι πολύ δυσκολότερος τρόπος χρηματοδότησης από τον παραδοσιακό, αλλά πιστεύω ότι όλοι οι καλλιτέχνες (και όχι μόνο), θα πρέπει να δοκιμάσουν, γιατί η δημιουργική ελευθερία και η απ' ευθείας επαφή με το κοινό που σου δίνει, δε μπορεί να υπάρξει με κανέναν άλλο τρόπο. Εκτός κι αν είσαι ο Peter Greenaway, οπότε χαλάλι σου :)

Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
still
Η Αντιγόνη το 2014 Facebook Twitter
To "A" θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Sani Festival στο Λόφο της Σάνης, το Σάββατο 26 Ιουλίου, στις 21:30 / σχεδιασμός αφίσας Microlix

Η παράσταση, μετά την πρεμιέρα της το Σάββατο, θα επαναληφθεί κάπου;
Η «Α» θα παρουσιαστεί για περιορισμένες παραστάσεις το χειμώνα στην Αθήνα σε χώρο που θα ανακοινώσουμε μετά το καλοκαίρι, όπως θα υπάρξουν και προβολές της ταινίας με συζήτηση, σε εναλλακτικούς χώρους (ελλείψει καλύτερης λέξης).

 

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ