Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος)

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
2

 

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

Είναι μερικοί καλλιτέχνες που ενδίδουν τόσο απενοχοποιημένα και ολοκληρωτικά στην πολύχρωμη δίνη της ποπ αρτ και της border line κιτς αισθητικής, που δεν γίνεται να μην σε μαγνητίσουν.

Τουλάχιστον, δεν γίνεται να μην μαγνητίσουν εμένα.

Ο λόγος για την νεαρή Λετονή ζωγράφο Vera Elena Solodovnikova, που τα τελευταία χρόνια ζει και δημιουργεί στην Βαρκελώνη, και της οποίας την τελευταία δουλειά "Life is Full of Little Pleasures" ερωτεύτηκα.

Η Solodovnikova φαντάζεται έναν κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι έχουν εκλείψει, και τη θέση τους έχουν πάρει στιλιραζαρισμένοι ανθρωπόμορφοι σκύλοι που πίνουν χρωματιστά κοκτέιλ σε ένα ούλτρα tiki περιβάλλον.

Ένα κόσμο γεμάτο ροζ φλαμίνγκο, ανανάδες, κύματα, και κοκοφοίνικες.

Έναν κόσμο όπου είναι πάντα καλοκαίρι.

Αφού συνειδητοποίησα ότι δεν χορταίνω να κοιτάω τους πίνακες της, οι οποίοι αποπνέουν μία κόμικ αισιοδοξία, αποφάσισα να την βρω και να της ζητήσω να με μυήσει στον κόσμο της.

Ιδού!

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Από που προέρχεται η έμπνευση σου;

- Κυρίως από τη ζωή μου, κι από τα πράγματα τα οποία συμβαίνουν σ' αυτήν. Πρέπει κανείς να φροντίζει να απολαμβάνει πραγματικά τη ζωή, γιατί μ' αυτόν τον τρόπο έρχεται και η έμπνευση από μόνη της. Χρησιμοποιώ τα έντονα και φωτεινά χρώματα γιατί κάπως έτσι θα ήθελα στην πραγματικότητα να μοιάζει ο κόσμος γύρω μου.

- Λες ότι με τη δουλειά σου προσπαθείς να αποτυπώσεις έναν κόσμο στον οποίο το ανθρώπινο είδος έχει εκλείψει.

Πώς θα ήταν αυτό στην πραγματικότητα;

-Ένας παράδεισος με μία ατελείωτη αρμονία. Όπως ακριβώς ήταν και πριν εμφανιστεί ο άνθρωπος στη γη. Ιδανικά, θα ήθελα να μοιάζει με τον κόσμο που γεννιέται μέσα από την ζωγραφική μου.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Αν είναι έτσι, θα ήταν ένας πραγματικά παράξενος κόσμος...

-Αντιθέτως! Οι άνθρωποι είναι αυτοί που έκαναν τον κόσμο περίεργο :)

- Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιείς ανθρωπόμορφα ζώα στους πίνακες σου;

-Μου αρέσει η ιδέα ότι η εποχή κατά την οποία τα ζώα ζούσαν και λατρεύονταν σαν Θεοί θα επιστρέψει μία μέρα.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

- Και γιατί προτιμάς αυτή τη συγκεκριμένη ράτσα σκύλου, η οποία μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή-;

- Πρόκειται για την επόμενη μου μετενσάρκωση!

-Μάλιστα.

Οι πίνακες σου θυμίζουν έντονα καλοκαίρι. Συμφωνείς ότι η Βαρκελώνη είναι μία πόλη όπου το καλοκαίρι δεν φεύγει ποτέ;

-Φυσικά και συμφωνώ. Η Βαρκελώνη σου δίνει την αίσθηση ενός καλοκαιριού που δεν τελειώνει ποτέ. Είναι μια πόλη στην οποία μπορείς να πίνει κοκτέιλ σε ταράτσες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

-Τέλος, Vera, ποιες είναι οι δικές σου μικρές καθημερινές απολαύσεις;

-Κολύμπι το πρωί, ένα ποτήρι κρασί ή σαμπάνια, και το να σχεδιάζεις μελλοντικά ταξίδια.

 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter
 Έτσι θα ήταν ο κόσμος χωρίς τους ανθρώπους (και θα ήταν τέλειος) Facebook Twitter

*Facebook

2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια