Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς

Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
0
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter

Η παιδικότητα που αποπνέουν τα σχέδια του Δημήτρη Σταμούλη δεν θα έπρεπε να ερμηνεύεται ως απλότητα. Οι  «Πρίγκηπές» του ηθοποιού και ζωγράφου (και επί τρία χρόνια συνεργάτης της LiFO στη στήλη «Σελίδες» σε κείμενα και σκίτσα του), έχουν πολλά επίπεδα. Είναι σαρκαστικοί, έχουν χιούμορ, τάση να φιλοσοφούν και, όπως και ο ίδιος, ισορροπούν με χάρη ανάμεσα στην αισιοδοξία και τη μελαγχολία.

Τη νέα ζωγραφική δουλειά του Δημήτρη Σταμούλη με τίτλο «Οι Καιροί και οι Πρίγκηπες» παρουσιάζει ο Χώρος Τέχνης «Ηώς» από τις 6 μέχρι και τις 25 Απριλίου και λίγο πριν από τα εγκαίνια ο καλλιτέχνης μίλησε στο LIFO.gr για τα συναισθήματα που έχει ο ίδιος όταν δημιουργεί, αλλά και εκείνα που εντοπίζει στους θεατές του έργου του.

— Ο τίτλος της έκθεσης υποθέτω πως προέρχεται από το γνωμικό «Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες». Στους καιρούς μας, που είναι ομολογουμένως δύσκολοι, τι πρίγκιπες έχουμε;

Πολύ σωστά υποθέτετε. Η λέξη «πρίγκηπες» για εμένα σημαίνει πολλά πράγματα: ευγένεια, σθένος, δύναμη και να έχεις το ένστικτο της επιβίωσης, πράγματα απαραίτητα για την εποχή μας, γιατί τώρα, με την κρίση, συνειδητοποιώ ότι οι άνθρωποι γύρω μου γίνονται όλο και πιο αγενείς. Το θέμα είναι πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε όλο αυτό και να το μετουσιώσουμε σε κάτι καλό.

— Αυτό είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσει το έργο σας;

Δεν θέλω να μεταφέρω κανένα μήνυμα. Θέλω αυτοί που θα δουν τα έργα μου να νιώσουν κάτι. Δεν ξέρω τι, αλλά σίγουρα δεν θέλω να υπάρχει κανένα κενό. Επειδή συνδυάζω πολύ τη ζωγραφική μου με τη θεατρική μου ιδιότητα, πάντα, όταν σκηνοθετώ παραστάσεις, μου αρέσει να παρακολουθώ τους θεατές κρυφά γιατί θέλω να βλέπω πώς λειτουργεί αυτό που έχω φτιάξει πάνω τους. Αν τους γεννήσει οποιοδήποτε συναίσθημα, σημαίνει ότι κάτι γίνεται. Έτσι λειτουργώ και στη ζωγραφική.

— Η παιδικότητα των σχεδίων σας είναι αυτή που τα κάνει να φαίνονται μελαγχολικά;

Θα σας πω μια φράση που διάβασα παλιότερα σε μια συνέντευξη του Πικάσο που μου άρεσε πολύ – είναι από τους αγαπημένους μου ζωγράφους: «Μου πήρε μισό αιώνα να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί». Αυτό το μεταφράζω με τον εξής τρόπο: πάντα αγαπούσα και αγαπώ την ικανότητα των παιδιών να μη βάζουν γύρω τους όλα αυτά τα στρώματα άμυνας, εγωισμού, υπεροχής, ανασφάλειας. Είναι ακόμη αθώα. Αυτό το πράγμα το ψάχνω. Ναι, να μεγαλώσουμε, αλλά να κρατήσουμε αυτή την παιδικότητα. Η παιδικότητα έχει αμεσότητα, δεν έχει δόλο. Για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξει το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπουμε τα πράγματα. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι καθένας το μεταφράζει διαφορετικά και αυτό έχει άμεση σχέση με τα παιδικά μας χρόνια, πού μεγαλώσαμε, τι γονείς είχαμε, τι κουλτούρα, τι παιδεία και τι ζούμε τώρα.

— Αν έπρεπε να περιγράψετε σε κάποιον με μια φράση την έκθεσή σας, τι θα του λέγατε ότι θα δει;

Την κρυφή αισιοδοξία μου. 

Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter

Info:

Χώρος Τέχνης «Ηώς»

Χέυδεν 38, πλατεία Βικτωρίας

Εγκαίνια: 06/04, 20:30.

6/04-25/04

Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 12.00-20.00, Σάβ. 11.00-15.00, είσοδος ελεύθερη 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ