Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα

Περισσότερο ρυπογόνα τα δίχρονα μηχανάκια από τα αυτοκίνητα Facebook Twitter
4

Λίγοι θα το περίμεναν. Τα μικρά μηχανάκια με δίχρονο κινητήρα φαίνεται πως ρυπαίνουν περισσότερο την ατμόσφαιρα των πόλεων απ' ότι τα αυτοκίνητα, που είναι και μεγαλύτερα σε μέγεθος και περισσότερα σε αριθμό.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται νέα διεθνή επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature Communications" και η οποία έδειξε ότι ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα είναι πολύ λιγότερο αποδοτικός στην καύση του καυσίμου και των λαδιών που χρησιμοποιεί και εκπέμπει ακόμη και χιλιάδες φορές περισσότερες οργανικές ρυπογόνες ουσίες (αερολύματα), που συμβάλλουν στη δημιουργία «νέφους» πάνω από τα μεγάλα αστικά συγκροτήματα.

Μεταξύ αυτών των ουσιών βρίσκονται οργανικά αερολύματα που αιωρούνται ως μικροσκοπικά σωματίδια, το καρκινογόνο αέριο βενζόλιο (που προστίθεται στη βενζίνη) και μια σειρά από άλλα τοξικά χημικά και αρωματικούς υδρογονάνθρακες. Οι τελευταίοι -μέσω χημικών αντιδράσεων στην ατμόσφαιρα- μπορούν να μετατραπούν και αυτοί σε δευτερογενή οργανικά αερολύματα (σωματίδια).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Στέφεν Πλατ του ελβετικού Ινστιτούτου Πάουλ Σέρερ, πιστεύουν ότι σε μερικές πόλεις του πλανήτη (όπως π.χ. στην Μπανγκόνγκ της Ταϊλάνδης) η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται κατά τα δύο τρίτα σχεδόν στα μηχανάκια και προσθέτουν ότι το πρόβλημα είναι αισθητό και σε πόλεις της Νοτίου Ευρώπης που χρησιμοποιούνται κατά κόρον αυτά τα μηχανάκια.

Η ΕΕ έχει ανακοινώσει ότι ως το 2017 θα θέσει νέες αυστηρότερες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων των δίχρονων κινητήρων.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Plāsmata 3 / Πάσκουα Βοργιά: «Eίναι σημαντικό να δημιουργούνται ευκαιρίες για δημόσιο διάλογο»

Συζητήσεις για τους ανθρώπους, τα φυτά, τα ζώα και τα πουλιά που αποτελούν το οικοσύστημα του Πεδίου του Άρεως αλλά και για τις μεγάλες και μικρές ιστορίες που απαρτίζουν την πολιτισμική και κοινωνική του πραγματικότητα.
M. HULOT
Pet sitters, dog walkers και κατ’ οίκον επισκέψεις: Η λύση που έχουν βρει πολλοί κηδεμόνες κατοικιδίων 

Living / Κατοικίδια, ταξίδια και άγχος αποχωρισμού: Η άνοδος των daycare και pet sitters

Άνθρωποι που κάνουν pet sitting, βγάζουν βόλτα τον σκύλο μας ή έρχονται στο σπίτι για να φροντίσουν το κατοικίδιό μας: επαγγελματίες και κηδεμόνες εξηγούν γιατί αυτός ο τομέας γνωρίζει άνθηση. 
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει καυλωμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Living / Morning Wood: Η Αθήνα ξυπνάει ερεθισμένη. Ανάγνωση με το ποτήρι γάλα σου…

Το πρωί τούς ξυπνά με φιλιά. Τους χαϊδεύει απαλά τα μαλλιά. Και μετά; Σεξ. Μετά αυνανισμός. Μετά παρτούζα. Τουρίστες, φίλοι ή και εντελώς άγνωστα σ’ εμάς πρόσωπα φωτογραφίζονται και μιλούν, δίχως ντροπές.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΕΛΗΝΗ ΒΑΡΔΑ
Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια / Περιμένοντας το τέλος του κόσμου σε καταφύγια που μοιάζουν με σουίτες

Living / Περιμένοντας την Αποκάλυψη σε πολυτελή πυρηνικά καταφύγια

Η ζήτηση για υπερπολυτελή πυρηνικά καταφύγια έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Αν και εξακολουθούν να απευθύνονται σε λίγους, τα σύγχρονα κρησφύγετα, θυμίζουν περισσότερο δωμάτια πεντάστερων ξενοδοχείων παρά ζοφερά bunkers κι εκτός από ασφάλεια παρέχουν άνεση υψηλής ποιότητας.
THE LIFO TEAM
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Living / Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ομολογεί ότι τα social media έχουν τελειώσει

Καταθέτοντας στη δίκη της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου κατά των μονοπωλιακών πρακτικών της εταιρείας του, ο ιδιοκτήτης της Meta παραδέχτηκε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελάχιστη σχέση έχουν πια με τη διαπροσωπική επικοινωνία.
THE LIFO TEAM
Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια;

Living / Παχύφυτα και κάκτοι: Πού θα βρεις τα καλύτερα και τα πιο σπάνια

Ένα φυτώριο στο Καπανδρίτι, είναι το απόλυτα εξειδικευμένο μέρος για να αποκτήσεις πανέμορφους κάκτους, αγαύες και κρασούλες σε περίεργα σχήματα και χρώματα – φυτά που δεν θα σε ταλαιπωρήσουν με τη φροντίδα τους.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Δεν χρειαζόταν και έρευνα για να το καταλάβεις, αρκεί να δεις τί βγάζουν από τις εξατμίσεις τους. Για το λόγο αυτό εδώ και χρόνια οι κατασκευάστριες εταιρίες (με προεξάρχουσα τη HONDA που δεν έχει κανένα δίχρονο πλέον) έχουν κάνει στροφή προς τους τετράχρονους κινητήρες.
Δεν το περίμεναν λίγοι...αλλά ρε γαμώτο ο Γιάννης Εξ Ντι πως θα πηγαίνει να παίρνει το Μαράκι ΝταΦακ αν απαγορευτούν τα δίχρονα;Τίθεται θέμα επιβίωσης ολόκληρου του είδους Homo Neokaggurius Anorimus εδώ πέρα...
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.
Φιλτατε.Η λατρεια στα διχρονα δεν παει με την ηλικια.Παει με την αγαπη που εχουν οι αναβατες για αυτα.ειμαι κατοχος διχρονου και δεν θα το αλλαζα ποτε.αλλα μαλλον τοσα ξερεις τοσα λες.κ αυτοι ειναι κινητηρες κ ο καθενας κανει τις επιλογες του.γιαυτο αλλη φορα να κατατοπιζεις την μαλακια σου εκει που πρεπει.