Ο πρώτος εκτυπωτής που τυπώνει με νερό αντί με μελάνι

Ο πρώτος εκτυπωτής που τυπώνει με νερό αντί με μελάνι Facebook Twitter
2

Κινέζοι ερευνητές έκαναν γνωστό ότι, χάρη σε μια νέα μέθοδο που ανέπτυξαν, ο εκτυπωτής γίνεται τόσο «οικολογικός», που μπορεί να τυπώνει μόνο με νερό αντί για μελάνι. Οι εκτυπωμένες σελίδες φαίνονται καθαρά για αρκετές ώρες, αλλά μέσα σε μια ημέρα το πολύ έχουν ξεθωριάσει τελείως και τα κενά χαρτιά μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν πολλές φορές.

Είναι φανερό ότι ο εν λόγω εκτυπωτής έχει νόημα να χρησιμοποιείται μόνο αν κανείς δεν ενδιαφέρεται να κρατήσει μόνιμα αυτό που τυπώνει, αλλά, από την άλλη, ο χρήστης μπορεί να κάνει μεγάλη οικονομία σε μελάνι και χαρτιά εκτύπωσης (ενώ βοηθά και το περιβάλλον).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Σεν Ξιάο-Αν Ζανγκ, καθηγητή χημείας του πανεπιστημίου Ζιλιίν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», σύμφωνα με τον Γαλλικό Πρακτορείο, δήλωσαν ότι η δημιουργία του εκτυπωτή έγινε με δεδομένο ότι, σύμφωνα με διεθνείς στατιστικές, περίπου το 40% των εκτυπώσεων στους χώρους εργασίας καταλήγουν στο καλάθι των αχρήστων μετά από μία και μόνη ανάγνωσή τους.

Η εκτύπωση σβήνει μόνη της μετά από περίπου 22 ώρες, σε θερμοκρασία χώρου κάτω των 35 βαθμών Κελσίου. Το νερό-μελάνι εξαφανίζεται ταχύτερα, αν η θερμοκρασία είναι υψηλότερη (μάλιστα στους 70 βαθμούς Κελσίου το χρώμα εξαφανίζεται σε μόλις 30 δευτερόλεπτα).

Οι ερευνητές τόνισαν ότι η τεχνολογία τους είναι φθηνή. «Με επαναχρησιμοποίηση του ίδιου χαρτιού 50 φορές, το κόστος είναι μόλις το 1% περίπου των εκτυπώσεων των κανονικών εκτυπωτών ψεκασμού μελάνης», ανέφερε ο Σεν Ξιάο-Αν Ζανγκ. Αλλά ακόμα κι αν το ίδιο χαρτί δεν χρησιμοποιηθεί πάνω από δέκα φορές, το κόστος είναι περίπου το ένα δέκατο έβδομο της συμβατικής εκτύπωσης.

Η νέα μέθοδος δεν απαιτεί αλλαγή του εκτυπωτή, αλλά απλώς αντικατάσταση του μελανιού με νερό. Από την άλλη όμως, το «τρικ» έγκειται στο χαρτί εκτύπωσης, το οποίο πρέπει να έχει υποστεί προηγουμένως ειδική επεξεργασία. Συγκεκριμένα, την επικάλυψή του με μια σχετικά άγνωστη αόρατη χρωστική ουσία (την οξαζολιδίνη), η οποία χρωματίζεται μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, μόλις εκτίθεται στο νερό της εκτύπωσης, και έτσι εμφανίζεται το εκτυπωμένο κείμενο. Αυτή η επεξεργασία του χαρτιού αυξάνει ελαφρά το κόστος της νέας εκτυπωτικής μεθόδου, αλλά όχι πάνω 5%, ποσό που εξοικονομείται με το παραπάνω από το γεγονός ότι ο χρήστης δεν χρειάζεται πια να αγοράζει μελάνια.

Προηγούμενες τεχνικές εκτύπωσης με μελάνια που σβήνουν μόνα τους, παρήγαγαν εκτυπώσεις χαμηλότερης ποιότητας, μεγαλύτερου κόστους και με χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών. Αντίθετα, «το νερό είναι ανανεώσιμη πηγή και προφανώς δεν αποτελεί κίνδυνο για το περιβάλλον», τόνισαν οι κινέζοι ερευνητές, οι οποίοι έχουν μέχρι τώρα κατορθώσει να τυπώνουν σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα (μπλε, ματζέντα, χρυσό και μοβ) αλλά μόνο με ένα κάθε φορά.

Το επόμενο βήμα θα είναι η περαιτέρω βελτίωση τόσο της ανάλυσης της εκτύπωσης όσο και της ταχύτητάς της. Ακόμα, οι ερευνητές ήδη εργάζονται για την κατασκευή ενός μηχανήματος που θα θερμαίνει απότομα τις εκτυπωμένες σελίδες, έτσι ώστε αυτές να σβήνουν αμέσως και να είναι έτοιμες να χρησιμοποιηθούν ξανά. Επίσης, αν και, σύμφωνα με τον Ζανγκ, η τεχνική θεωρείται «πολύ ασφαλής», ξεκίνησαν τα σχετικά τεστ τοξικότητας σε ποντίκια.

Πηγή: ΑΠΕ

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χωρίς συμφωνία η συνάντηση στην Αλάσκα: «Θετική» την αξιολογεί ο Πούτιν - Στον Ζελένσκι πετάει τη μπάλα ο Τραμπ

Διεθνή / Χωρίς συμφωνία στην Αλάσκα: Στον Ζελένσκι πετάει τη μπάλα ο Τραμπ - «Θετική» αξιολογεί τη συνάντηση ο Πούτιν

Σε σύντομη, κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, οι Τραμπ και Πούτιν έκαναν λόγο για «εποικοδομητικές» συνομιλίες κατά τις οποίες σημειώθηκε «πρόοδος», χωρίς όμως να καταλήξουν σε κάποιου είδους συμφωνία
LIFO NEWSROOM
Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
“Συγκεκριμένα, την επικάλυψή του με μια σχετικά άγνωστη αόρατη χρωστική ουσία (την οξαζολιδίνη)…”Απο τη στιγμή που έχει όνομα και χρησιμοποιείται δεν ειναι και τόσο (σχετικά ή μη) άγνωστη.