Η Ματούλα Κουστένη μας αποκαλύπτει την πολυσχιδή προσωπικότητα του Γάλλου συνθέτη, ο οποίος υπήρξε επίσης λαμπρός πιανίστας· παρουσίαζε ο ίδιος τα κοντσέρτα του αλλά ασχολήθηκε και με όλο το φάσμα της μουσικής δημιουργίας. Έγραφε μουσική «όπως μια μηλιά γεννά μήλα», έτσι περιέγραφε ο ίδιος τον εαυτό του: όπερες, συμφωνίες, κοντσέρτα, μουσική δωματίου, τραγούδια, χορωδιακή μουσική, και όλα σε αφθονία. Δοκιμάστηκε ακόμα και στη μουσική επένδυση μιας ταινίας, από τις πρώτες που γράφτηκαν ποτέ. Και δεν σταμάτησε εδώ: δημοσίευσε έξι βιβλία, έγραψε ποίηση και θεατρικά έργα, ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την αστρονομία, την αρχαιολογία, τη φιλοσοφία και την κλασική λογοτεχνία.
Την άνοιξη του 1868, ο Άντον Ρουμπινστάιν έδινε συναυλία στο Παρίσι και, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, του ήρθε η φαεινή ιδέα να εμφανιστεί στην ίδια αίθουσα και ως μαέστρος με σολίστ τον Σεν-Σανς. Αμέσως μοιράστηκε την ιδέα του με τον φίλο του, από τον οποίο ζήτησε να γράψει μέσα σε μερικές μέρες ένα κοντσέρτο που θα αποτελούσε την αφορμή για να συναντηθούν επί σκηνής. Στην παρτιτούρα του Δεύτερου Κοντσέρτου για πιάνο και ορχήστρα αναγράφεται η ημερομηνία 2 Μαΐου 1868. Αν πιστέψουμε αυτή την απίθανη ιστορία της πρότασης Ρουμπινστάιν, καταλήγουμε στο ότι το κοντσέρτο δημιουργήθηκε, όπως είπαμε, μέσα σε δεκαεπτά μόλις ημέρες!
Κείμενο - Επεξεργασία: Ματούλα Κουστένη
Έρευνα - Μουσική επιμέλεια: Τίτος Γουβέλης
Ηχογράφηση SweetSpot Productions - Μείξη: Παναγιώτης Χούντας
Οργάνωση παραγωγής: Άννα Τσεϊμαζίδου
Μια συνεργασία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τη LiFO
 
 