Περίπου 3.200 εξειδικευμένοι εργαζόμενοι της Boeing στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών στο Μιζούρι και το Ιλινόι κατέρχονται από τα μεσάνυχτα σε απεργία, μετά την απόρριψη της αναθεωρημένης πρότασης της εργοδοσίας για νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Όπως ανακοίνωσε το συνδικάτο IAM (International Association of Machinists and Aerospace Workers), τα μέλη του Τομέα 837 ψήφισαν την Κυριακή 3 Αυγούστου 2025 κατά της τελευταίας εργοδοτικής πρότασης, παρότι αυτή προέβλεπε συνολικές αυξήσεις 40% στην τετραετία και βελτιώσεις στις άδειες.
«Τα μέλη μας μίλησαν δυνατά και καθαρά: Αξίζουν μια σύμβαση που να αντικατοπτρίζει την ικανότητα, την αφοσίωση και τον κρίσιμο ρόλο τους στην εθνική άμυνα», ανέφερε ο Τομ Μπέλιγκ, εκπρόσωπος του IAM.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου, Μπράιαν Μπράιαντ, τόνισε: «Το συνδικάτο μας βασίζεται στη δημοκρατία και τα μέλη μας έχουν κάθε δικαίωμα να διεκδικούν όσα τους αναλογούν για τη συμβολή τους».
Η απάντηση της Boeing: Έκτακτο σχέδιο λειτουργίας
Από την πλευρά της, η Boeing δήλωσε απογοητευμένη για την απόρριψη της πρότασης. Ο αντιπρόεδρος της Boeing Air Dominance, Νταν Γκίλιαν, σημείωσε πως η προσφορά κάλυπτε «την κύρια ανησυχία για τα ευέλικτα ωράρια» και εξασφάλιζε σημαντικές αυξήσεις. Υπογράμμισε δε ότι η εταιρεία έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για να διασφαλίσει τη συνέχεια της λειτουργίας με προσωπικό που δεν συμμετέχει στην απεργία.
Η απεργία, που προαναγγέλθηκε από το IAM την περασμένη εβδομάδα αν δεν υπήρχε συμφωνία ως σήμερα, αφορά εργαζόμενους στη συναρμολόγηση πολεμικών αεροσκαφών, μεταξύ των οποίων τα F-15 και F/A-18 Super Hornet.
Boeing: Προηγούμενες απεργίες και η τελευταία συμφωνία
Η Boeing αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων ποιότητας στην πολιτική αεροπορία και εσωτερικών αναταράξεων στο στρατιωτικό της σκέλος. Το 2024, η εταιρεία είχε βρεθεί στο επίκεντρο απεργιακής κινητοποίησης διάρκειας 52 ημερών, όταν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια του Σιάτλ και του Κάνσας είχαν σταματήσει την παραγωγή ζητώντας αυξήσεις, καλύτερες παροχές υγείας και διασφάλιση θέσεων εργασίας.
Η κρίση εκείνη έληξε με συμφωνία που προέβλεπε αυξήσεις 17% σε τέσσερα χρόνια, επίδομα υπογραφής 8.000 δολαρίων και ενίσχυση των συνταξιοδοτικών παροχών. Είχε χαρακτηριστεί ιστορική, καθώς ήταν η πρώτη μεγάλη συμφωνία της Boeing με το IAM έπειτα από 14 χρόνια.
Boeing: Το συνδικάτο IAM και η δυναμική του
Το συνδικάτο IAM εκπροσωπεί περίπου 600.000 ενεργούς και συνταξιούχους εργαζόμενους στη βιομηχανία της αεροδιαστημικής, της άμυνας, των αερομεταφορών, της ναυπηγικής, των σιδηροδρόμων, των μεταφορών, της υγείας, του αυτοκινήτου και άλλων τομέων στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Με ισχυρή διαπραγματευτική παράδοση, αποτελεί έναν από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες στις σχέσεις εργασίας στον βιομηχανικό τομέα της Βόρειας Αμερικής.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ