Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη

Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Με φόντο τη δεκαετία του 1930, σε μια Ελλάδα που αλλάζει ραγδαία, ξεδιπλώνεται η ιστορία της Μαρίνας, μιας γυναίκας τολμηρής και ακαταμάχητης. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
0

Στη Δήλο ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της τηλεοπτικής μεταφοράς της «Μεγάλης Χίμαιρας» του Μ. Καραγάτση, μίας από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές της ΕΡΤ που έγινε σε συνεργασία με τις εγχώριες Foss Productions και Boo Productions, και την ιταλική εταιρεία παραγωγής Mompracem Films. Η Beta Film θα κάνει διεθνή διανομή με κύριο στόχο η σειρά να κάνει αντίστοιχα διεθνή καριέρα.

Αποτελείται από έξι επεισόδια που θα προβληθούν από την ΕΡΤ και το Ertflix. Καθένα διαρκεί γύρω στα 60 λεπτά, τη σκηνοθεσία τους έχει αναλάβει ο Βαρδής Μαρινάκης και το σενάριο έχει γράψει ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης. Πρωταγωνιστούν η Ιταλο-ελληνίδα Φωτεινή Πελούζο στον τραγικό ρόλο της Μαρίνας, ο Αντρέας Κωνσταντίνου στον ρόλο του συζύγου της, Γιάννη, ο Δημήτρης Κίτσος ως ο μικρότερος αδελφός του, Μηνάς, και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον ρόλο της πεθεράς της, Αννεζιώς Ρεΐζαινας.

Πρόκειται για πιστή μεταφορά του βιβλίου, λίγο πιο σύγχρονη, με μόνη αλλαγή τον τόπο καταγωγής της πρωταγωνίστριας: η Γαλλία αντικαταστάθηκε από την Ιταλία.

Με φόντο τη δεκαετία του 1930, σε μια Ελλάδα που αλλάζει ραγδαία, ξεδιπλώνεται η ιστορία της Μαρίνας, μιας γυναίκας τολμηρής και ακαταμάχητης, ξένης όχι μόνο σ’ έναν τόπο που τελικά δεν την αποδέχεται αλλά και στον ίδιο της τον εαυτό. Το έργο, μέσα από μια βαθιά προσωπική διαδρομή, φωτίζει ζητήματα γυναικείας ταυτότητας, επιθυμίας και κοινωνικής καταπίεσης με τρόπο τολμηρό και σύγχρονο.

«Το έργο δεν είναι καθόλου συντηρητικό, είναι σοκαριστικό, θα έλεγα. Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να μη μυρίζει ναφθαλίνη. Σίγουρα διαδραματίζεται το 1930, αλλά οι ήρωες είναι 100% μοντέρνοι».

Τα απαιτητικά γυρίσματα ξεκίνησαν το 2024 και πραγματοποιήθηκαν στην Ερμούπολη της Σύρου, όπου εκτυλίσσεται η κύρια πλοκή του μυθιστορήματος, στην Αθήνα, την Ιταλία, την Τεργέστη και, τέλος, στη Μύκονο, τη Δήλο και τη Ρηνεία.

Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Τα απαιτητικά γυρίσματα ξεκίνησαν το 2024 και πραγματοποιήθηκαν στην Ερμούπολη της Σύρου. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής

Για τις ανάγκες τους εργάστηκαν πάνω από 150 βοηθητικοί ηθοποιοί, ιστορικοί σύμβουλοι, τεχνικοί, ενδυματολόγοι, σκηνογράφοι και ειδικοί στα VFX (οπτικά εφέ) που δούλεψαν για να αποδοθεί η εποχή λεπτομερώς και με σεβασμό στο πνεύμα του έργου – από τα σκηνικά μέχρι το κουμπί ενός σακακιού. Ακούστηκε ότι ο αριθμός των κομπάρσων που συμμετείχαν ήταν πάνω από 2.000.

Στη Δήλο τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο, στο σημείο όπου βρίσκονταν οι περίφημοι Λέοντες των Ναξίων. Ήταν μια μεγάλη, περιπετειώδης ήμερα που ξεκίνησε από νωρίς, με τον ήλιο να καίει και το καραβάκι που σε πάει στο ιερό νησί να κουνάει απίστευτα. Το συνεργείο άρχισε να τραβάει τις πρώτες σκηνές κυρίως στη θάλασσα, γύρω από τη Ρηνεία, πριν μεταφερθεί και γίνει το οριστικό cut μέσα στη Δήλο λίγο πριν δύσει ο ήλιος και με τη θερμοκρασία να πέφτει αισθητά. Τα εντυπωσιακά πλάνα που είδαμε να γυρίζονται από κοντά είναι από το τρίτο επεισόδιο.

Στη διαδρομή-θρίλερ του γυρισμού λόγω αέρα, σε μια σύντομη κουβέντα με τους ηθοποιούς, που επαίνεσαν –ειδικά η Πελούζο– την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, τη μόνη απούσα από τα γυρίσματα, για την πολύτιμη βοήθειά της, συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν όσον αφορά τον ρόλο τους· η Φωτεινή Πελούζο ανέφερε ότι το κρύο ήταν ο χειρότερος εχθρός κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και ο Δημήτρης Κίτσος τα γαλλικά, συγκεκριμένα ένα επεισόδιο, όπως μας αποκάλυψε, όπου οι ήρωες σχολιάζουν το μυθιστόρημα του Φλομπέρ, «Madame Bovary», στα γαλλικά.

Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στη Δήλο τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο, στο σημείο όπου βρίσκονταν οι περίφημοι Λέοντες των Ναξίων. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον ρόλο της πεθεράς της Μαρίνας, Αννεζιώς Ρεΐζαινας. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Ο Αντρέας Κωνσταντίνου στον ρόλο του συζύγου της Μαρίνας, Γιάννη. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
«Δεν μπορεί κανένα ελληνικό κανάλι, ούτε η δημόσια τηλεόραση, να στηρίξει τόσο φιλόδοξες παραγωγές χωρίς χρηματοδότηση από το εξωτερικό». Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής

Δεν είναι αυτή η μόνη γλώσσα που ακούγεται στη σειρά όμως, αφού, όπως μας αποκάλυψε ο Στέλιος Κοτιώνης, ένας από τους παραγωγούς της σειράς, ενάμισι επεισόδιο είναι στα ιταλικά. Όσον αφορά την ίδια την παραγωγή και το πόσο δύσκολο ήταν να υλοποιηθεί, δήλωσε: «Δεν μπορεί κανένα ελληνικό κανάλι, ούτε η δημόσια τηλεόραση, να στηρίξει τόσο φιλόδοξες παραγωγές χωρίς χρηματοδότηση από το εξωτερικό», ενώ για την επιλογή του συγκεκριμένου βιβλίου εξήγησε πως «είναι ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, οπότε, όταν ήρθε η πρόταση να αναλάβω αυτήν τη σειρά, δεν μπορούσα να πω όχι. Επίσης, ως εταιρεία και ως παραγωγό, καθετί ανέφικτο μάς ιντριγκάρει πολύ να το κάνουμε πράξη».

Να σημειώσουμε εδώ ότι φημολογούνταν από το 2022 πως η «Μεγάλη Χίμαιρα» επρόκειτο να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη από την ΕΡΤ σε σκηνοθεσία του Ντέμη Ηλιάδη. Τη σκηνοθεσία, τελικά, ανέλαβε ο Βαρδής Μαρινάκης, ο οποίος χαρακτήρισε την εμπειρία του στα γυρίσματα της Τεργέστης «απελευθερωτική», ενώ θεωρεί ότι το πιο δύσκολο κομμάτι των γυρισμάτων ήταν στο νεοκλασικό στη Σύρο.

«Είναι ένα επικό έργο, αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα δράμα δωματίου, δηλαδή όσο προχωράει η ιστορία, σιγά-σιγά, από τα ταξίδια επικεντρώνεται στο δράμα και στη σύγκρουση που βιώνουν η οικογένεια και η ηρωίδα μέσα σε αυτό το σπίτι», είπε. «Κάναμε μια μεγάλη σειρά 6 επεισοδίων, αν και εγώ το έχω στο μυαλό μου ως μια μεγάλη ταινία και θεωρώ ότι δεν έχουμε δει πολλές ταινίες εποχής που να έχουν μια πλούσια και μοντέρνα ματιά. Το έργο δεν είναι καθόλου συντηρητικό, είναι σοκαριστικό, θα έλεγα. Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να μη μυρίζει ναφθαλίνη. Σίγουρα διαδραματίζεται το 1930, αλλά οι ήρωες είναι 100% μοντέρνοι».

Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Πρωταγωνιστεί η Ιταλο-ελληνίδα Φωτεινή Πελούζο στον τραγικό ρόλο της Μαρίνας. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Η εποχή αποδόθηκε λεπτομερώς και με σεβασμό στο πνεύμα του έργου – από τα σκηνικά μέχρι το κουμπί ενός σακακιού. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Κίτσος ως ο μικρότερος αδελφός του Γιάννη, Μηνάς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
Μια «Μεγάλη Χίμαιρα» που δεν μυρίζει ναφθαλίνη Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της σειράς. Φωτ.: Δημήτρης Πογιαντζής
|article_full||article_full||article_full||article_full||article_full||article_full||article_full||article_full|
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Άλλος ένας πολιτισμικός πόλεμος (και οι κοινωνικές ήττες μιας γενιάς).

Οπτική Γωνία / Άλλος ένας πολιτισμικός πόλεμος (και οι κοινωνικές ήττες μιας γενιάς)

Οι πολιτισμικοί πόλεμοι του πληκτρολογίου απορροφούν τεράστια ενέργεια και περιορίζουν τις μάχες των ιδεών και των αξιών σε ειδικά θέματα και περιορισμένες ζώνες.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
καραγάτση τάρλοου

Βιβλίο / «Το ευχαριστημένο»: Το σπονδυλωτό μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση για τα οικογενειακά της βιώματα

Πέρα από εξαιρετική διαχειρίστρια των πνευματικών δικαιωμάτων του, η Μαρίνα Καραγάτση, που πέθανε σήμερα στα 88 της, στάθηκε ικανή ν’ αναπλάσει πειστικά τα βιώματα και τους κρυφούς συλλογισμούς του πατέρα της, τοποθετώντας τον ως ήρωα στο οικογενειακό τους σύμπαν.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT