Οι δέκα μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις έκλεβαν τους Έλληνες καταναλωτές για δεκαπέντε χρόνια

Οι δέκα μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις έκλεβαν τους Έλληνες καταναλωτές για δεκαπέντε χρόνια Facebook Twitter
4

Έκλεβαν τους καταναλωτές για 15 συνεχόμενα χρόνια οι 10 μεγαλύτερες ελληνικές πτηνοτροφικές επιχειρήσεις που ελέγχουν το 70% της συνολικής αγοράς, καθώς συντονισμένα καθόριζαν και ανέβαζαν τις τιμές στο νωπό και κατεψυγμένο κοτόπουλο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους τη σοβαρότερη για τα ελληνικά δεδομένα υπόθεση καρτέλ, ακόμη και μετά του γάλακτος, αποκάλυψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η ανεξάρτητη διοικητική αρχή, η οποία (σύμφωνα με πηγές) ενημέρωσε και τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ανακοίνωσε χθες την εισήγηση της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού, μετά τους αυτεπάγγελτους ελέγχους που έκανε στις πτηνοτροφικές επιχειρήσεις. Γνωστοποίησε ταυτόχρονα την έναρξη εκδίκασης της υπόθεσης στις αρχές Οκτωβρίου.Το κουβάρι του καρτέλ άρχισε να ξετυλίγεται τον Σεπτέμβριο του 2010. Τότε στο υπουργείο Ανάπτυξης ήρθε η πληροφορία πως οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις ετοιμάζονταν για αυξήσεις με πρόσχημα την άνοδο των ζωοτροφών.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός ενημέρωσε την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Κλιμάκιά της προχώρησαν σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα γραφεία του Συνδέσμου τους αλλά και των επιχειρήσεων.

Πηγές αναφέρουν ότι βρέθηκαν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι εκπρόσωποι τουλάχιστον 10 πτηνοτροφικών επιχειρήσεων συναντιόντουσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα στα γραφεία του Συνδέσμου και ενυπόγραφα συμφωνούσαν τον καθορισμό των τιμών πώλησης του νωπού και κατεψυγμένου κοτόπουλου:


«Μεγάλος αριθμός πτηνοτροφικών επιχειρήσεων συντόνιζε την επιχειρηματική του δράση αναφορικά τόσο με τον καθορισμό τιμών πώλησης των προϊόντων τους (νωπού και κατεψυγμένου κοτόπουλου) προς το επόμενο επίπεδο της αλυσίδας εφοδιασμού (χονδρέμποροι, σούπερ μάρκετ, ψησταριές, κρεοπώλες) όσο και με την κατανομή της πελατείας τους», λέει η εισήγηση της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις συμφωνούσαν ότι δεν θα πουλάνε κάτω από μία καθορισμένη τιμή στα κρεοπωλεία, κάτω από μία άλλη στα σούπερ μάρκετ κ.ο.κ.

Ταυτόχρονα συμφωνούσαν πως δεν θα πωλούσε η μία επιχείρηση στους πελάτες της άλλης.

Οι 10 από τις συνολικά 25 επιχειρήσεις του κλάδου έκαναν τζίρο με την πρακτική των καθορισμένων τιμών, αλλά και μοιράζοντας τους πελάτες τους, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ ετησίως.

Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι την πρακτική αυτή οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις που κατηγορούνται για καρτέλ ακολουθούσαν αυτή την τακτική από το 1996 έως το 2010.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM
Associated Press: Πώς η ΑΑΔΕ έγινε ο «κυνηγός» της φοροδιαφυγής

Οικονομία / Associated Press: Πώς η ΑΑΔΕ κατάφερε να γίνει ο «κυνηγός» της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα

Το Associated Press, έλαβε άδεια πρόσβασης στα κεντρικά γραφεία της αρχής και διαπιστώνει ότι σήμερα, η χώρα που πέρασε σχεδόν μια δεκαετία βουτηγμένη στο χρέος, έχει μετατραπεί σε έναν από τους καλύτερους δημοσιονομικούς «μαθητές»
LIFO NEWSROOM