Χαλκιδική: Καθόλου ικανοποιημένοι δηλώνουν αρκετοί επιχειρηματίες από τη φετινή σεζόν

Χαλκιδική: Καθόλου ικανοποιημένοι δηλώνουν αρκετοί επιχειρηματίες από τη φετινή σεζόν Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου από τη Βουρβουρού Χαλκιδικής / EUROKINISSI
0

Σχεδόν καθόλου ικανοποιημένοι δεν είναι αρκετοί επιχειρηματίες στη Χαλκιδική, με την έως τώρα πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν στην περιοχή.

Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, έξι στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής δηλώνουν «λίγο» έως «καθόλου ικανοποιημένοι» από την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν, ενώ το 52% πιστεύει πως θα είναι χειρότερη σε σχέση με την περσινή. Παράλληλα, επτά στους δέκα επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εύρεση προσωπικού και περίπου ίσο ποσοστό, δηλαδή το 69%, δηλώνει πως η κατασκευή του flyover στη Θεσσαλονίκη επηρεάζει τις μετακινήσεις προς Χαλκιδική.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το δίμηνο «Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής», που καταρτίζει η εταιρεία «Interview» για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Η έρευνα διεξήχθη κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο 2024, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων-μελών του επιμελητηρίου.  Ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας για τις επιχειρήσεις στο διάσημο καλοκαιρινό θέρετρο, διαμορφώθηκε στις 4,1 μονάδες, σημαντικά τονωμένος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (2,1%), αλλά έχοντας υποχωρήσει αισθητά σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη έρευνα, του Απριλίου- Μαΐου (5,8%).

Το ποσοστό των επιχειρηματιών που χαρακτηρίζουν την κατάσταση της επιχείρησής τους σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων ως «μέτρια» ανέρχεται στο 46%, το 19% τη θεωρεί «ικανοποιητική», το 18% «καλή» και το 17% «κακή». Μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα (Απρίλιος - Μάιος) ήταν το ποσοστό των επιχειρηματιών που δήλωσαν αύξηση τζίρου (19% από 23%), ενώ το 45% των ερωτηθέντων (έναντι 49% στην προηγούμενη έρευνα) επισημαίνουν ότι ο κύκλος εργασιών τους παρέμεινε ο ίδιος και 36% (έναντι 28%) ότι μειώθηκε.

Την ίδια ώρα πάνω από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82% έναντι 69% στην προηγούμενη έρευνα) δηλώνουν πως θα διατηρήσουν το υπάρχον προσωπικό τους τον επόμενο μήνα και το 13% (έναντι 30%) ότι θα προχωρήσει σε προσλήψεις, ενώ το ποσοστό όσων γνωστοποιούν ότι θα προχωρήσουν σε απολύσεις φτάνει το 5% (από μόλις 1% στην προηγούμενη έρευνα). Κατά τα λοιπά, υποχωρεί σημαντικά, στο 25% από 51% του προηγούμενου κύματος (έρευνα Απριλίου - Μαΐου), το ποσοστό όσων αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους στο επόμενο εξάμηνο.

Τέλος, στο 49% από 41% διαμορφώνεται το ποσοστό όσων αναμένουν τα ίδια αποτελέσματα, ενώ το 26% (από 8%) εκτιμά ότι οι επιδόσεις θα είναι χειρότερες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM