Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη;

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία». Φωτ.: Karol Jarek
0

Ο Ανέστης Αζάς στην αίθουσα Η της Πειραιώς 260 επιμελείται το πού θα τοποθετηθούν οι πινακίδες με τους υπέρτιτλους, τις οποίες θεωρεί αφηγηματικό μέσο της παράστασης «Τα σκυλιά», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών στις 19 Ιουλίου.

Ο σκηνικός χώρος με τα μεγάλα στρώματα μοιάζει με ένα εργαστήριο μέσα στο οποίο δημιουργούνται οι εικόνες του έργου, ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που θα βοηθήσει τους έξι ερμηνευτές της παράστασης, τους Γιώργο Κατσή, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνο Μωραΐτη, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu, να επιτελέσουν τις διαρκείς μεταμορφώσεις που απαιτεί το έργο, από ανθρώπους σε ζώα και το αντίθετο, δημιουργώντας απρόβλεπτες συνθήκες στις οποίες θα ξεδιπλωθεί η περιπέτειά τους.

«Παίξαμε πολύ με αυτό, πολύ περισσότερο από ό,τι υπολογίζαμε όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες. Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς. Είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών», λέει ο Ανέστης Αζάς.

Η ιδέα ξεκίνησε από ένα ζώο που βρήκε τον θάνατο εξαιτίας μιας βάρβαρης κακοποίησης, μια υπόθεση που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη.

«Εμπνέομαι λοιπόν από αυτό το περιστατικό, λαμβάνοντας υπόψη μου και άλλα που έχουν συμβεί. Αυτή ήταν η αφετηρία για να δημιουργήσω μια ομάδα από σκύλους-χαρακτήρες που θα πάνε εκεί να κάνουν την έρευνα για το ποιος σκότωσε τον σκύλο στην πραγματικότητα. Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε.

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Δημιουργώ μια αλληγορία για όλα αυτά τα σκάνδαλα της συγκάλυψης που κατά καιρούς μας συγκλονίζουν και μετά τα ξεχνάμε». Φωτ.: Νίκος Κατσαρός

Μαθαίνουμε στην αρχή της ιστορίας ότι έχει γίνει ένα φρικτό έγκλημα και υπάρχει ένας χαρακτήρας σκύλου-ντετέκτιβ, ο Κομισάρ, και εκεί "τσιμπάμε" λίγο από τους κώδικες του νουάρ. Τα σκυλιά ξεκινάνε να δουν τι συνέβη, να βγάλουν το δικό τους πόρισμα, παράλληλα με την κοινωνία των ανθρώπων.

Ο ντετέκτιβ Κομισάρ είναι δίδυμο με τον Μέγα Αλέξανδρο, τον βοηθό του, που κάνουν την έρευνα, η Πρισίλα, που είναι η φίλη του θύματος, τους παρακινεί να ερευνήσουν και έχουμε και ένα τοπίο με διάφορους σκύλους που σατιρίζουν διάφορους θεσμούς. Είναι ο σκύλος του παπά, της αστυνομίας, των αρχών, της εξουσίας, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πόρισμα που λέει κάτι άλλο από αυτό που πιστεύουν».

Ποια εκδοχή είναι η αληθινή; Ήταν άνθρωπος ο δολοφόνος, όπως είχε ακουστεί αρχικά, ή το οικόσιτο ζώο έπεσε θύμα αγέλης άλλων, αδέσποτων σκύλων, όπως λέει το τελικό πόρισμα των αρχών; 

«Η παράσταση είναι μια περιπέτεια, ένα καρτούν με θεατρικούς όρους και κάπως έτσι χτίζεται η ιστορία, σαν αλληγορία. Δεν έχω ξανακάνει κάτι τέτοιο, είναι υβριδικό, δεν μοιάζει με προηγούμενες παραστάσεις που έχουμε κάνει στο θέατρο της τεκμηρίωσης. Απομακρυνόμαστε πολύ από την πραγματική ιστορία, είναι καθαρά μυθοπλασία, με στοιχεία από το μιούζικαλ και την κωμωδία».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
«Ο Κωσταντίνος Μωραΐτης εφάρμοσε το animal body training στους ηθοποιούς και είναι μια πολύ απαιτητική σωματικά παράσταση, με πολλές μεταμορφώσεις των ηθοποιών». Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Αυτό που ήταν βασικό για τον σκηνοθέτη, όταν ξεκίνησε να σκέφτεται το θέμα του, είναι κατά πόσο οι θεσμοί, που είναι πυλώνες της δημοκρατίας, μπορούν, όταν δεν λειτουργούν, να δημιουργήσουν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Τα «Σκυλιά» είναι ένα πρωτότυπο έργο με πολύ χιούμορ γιατί χωρίς αυτό η ζωή μας θα ήταν αφόρητη. Έχοντας κερδίσει το ελληνικό αλλά και το ευρωπαϊκό κοινό με την απολαυστικά καυστική «Δημοκρατία του Μπακλαβά», ο Ανέστης Αζάς συνυπογράφει και πάλι το κείμενο μαζί με τον Γεράσιμο Μπέκα και τον Μιχάλη Πητίδη. Έγραψαν και έσβησαν χιλιάδες σελίδες για μήνες, μέχρι να καταλήξουν στις σαράντα του τελικού κειμένου.

«Ήταν η πρώτη φορά που γράφαμε και πετούσαμε πράγματα, τα δοκιμάζαμε στην πρόβα, τα βλέπαμε να λειτουργούν ή δεν μας έκαναν. Ήταν μια ωραία και πολύ δύσκολη εμπειρία, υπήρχε η ιδέα και ένας σκελετός, αλλά το έργο γράφτηκε στις πρόβες. Υπάρχει η πίστη των ηθοποιών που υποστηρίζουν με μεγάλη δύναμη τη δουλειά και είναι αφοσιωμένοι. Ήρθε ο Cem Yiğit Üzümoğlu για δεύτερη φορά από την Τουρκία, είναι σαν μια συνέχεια της συνεργασίας της ομάδας που δούλεψε στη "Δημοκρατία του Μπακλαβά" και με νέους συνεργάτες που προστέθηκαν».  

«Τα σκυλιά τα βλέπουμε σαν παιδιά, συμβολίζουν την ανιδιοτελή αγάπη», λέει ο Ανέστης. «Μπορεί να αδιαφορούμε για χιλιάδες ανθρώπους που σκοτώνονται καθημερινά, αλλά ένα ανυπεράσπιστο ζώο εγείρει μέσα μας το συναίσθημα της οργής, είναι αθώα πλάσματα. Σε μια μεγαλύτερη εικόνα, σε μια σύγχρονη κοινωνία ανυπεράσπιστοι είναι όλοι οι αδύναμοι. Λειτουργώντας με τους κώδικες του είδους, η παράσταση έχει live μουσική με τον Παναγιώτη Μανουηλίδη και τον Γκάρι Σόλομον και τώρα που έχουμε φτάσει στην τελική ευθεία, έχουμε αγωνία να δούμε πώς αυτό θα λειτουργήσει με το κοινό, γιατί πάντα το θέατρο εκεί φαίνεται».

Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek
Μπορεί μια παρέα σκύλων να λύσει ένα μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη; Facebook Twitter
Φωτ.: Karol Jarek

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ