Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί να αλλάξει την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να αλλάξει ριζικά την αυτοκίνηση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει διεισδύσει στην τεχνολογία των αυτοκινήτων, αναλαμβάνοντας όλο και περισσότερες πρωτοβουλίες στην οδήγηση.

Η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε δειλά - δειλά να μπαίνει στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια. Είδαμε σταδιακά τα αυτοκίνητα να συνδέονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο εύκολη και διασκεδαστική. Κυρίως όμως να δίνουν λύσεις σε δύσκολες στιγμές, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, βοηθώντας τον οδηγό να πάρει αποφάσεις με στόχο την αύξηση της ασφάλειας.

Πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες και συστήματα τα οποία διορθώνουν λάθη του οδηγού. Αυτή η τεχνολογία θα αναπτυχτεί περαιτέρω και σε συνδυασμό με την AI, θα υπάρξει μεγάλη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Για παράδειγμα το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού, το οποίο θα μπορεί να αποτρέψει την σύγκρουση δύο αυτοκινήτων. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνητή νοημοσύνη, που κάθε στιγμή αναλύει τα δεδομένα γύρω από το αυτοκίνητο.

Η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί ένα νέο σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στα αυτοκίνητα (V2V) αλλά και στις υποδομές (V2I), μέσω του οποίου θα ανταλλάσσονται χρήσιμες πληροφορίες και θα γίνονται αυτόματα διορθωτικές κινήσεις. Το όχημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύει εν κινήσει κάποια δεδομένα. Όπως για παράδειγμα να προβλέπει πότε ένα φανάρι θα είναι κόκκινο ή πράσινο, ρυθμίζοντας την ταχύτητα ή να παίρνει πληροφορίες από ένα άλλο αυτοκίνητο που βρίσκεται 800 μέτρα πιο μπροστά στον ίδιο δρόμο για την κατάσταση του δρόμου. Την τεχνητή νοημοσύνη την βλέπουμε και στο παρκάρισμα, όπου πλέον πολλά αυτοκίνητα βρίσκουν μόνα τους τη θέση πάρκινγκ και παρκάρουν αυτόματα χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.

Κάτι που προβληματίζει σήμερα τους οδηγούς είναι τα τυφλά σημεία κάθε φορά που αλλάζουμε λωρίδα. Αυτή η ανησυχία σύντομα θα είναι παρελθόν, καθώς οι κάμερες του ίδιου του οχήματος θα λειτουργούν ως radars και θα δημιουργούν μία ζώνη ασφαλείας, δίνοντας την ανάλογη πληροφόρηση στον οδηγό, αλλά κυρίως παίρνοντας πρωτοβουλίες προς όφελος της ασφάλειας.

Τέλος, η τεχνητή νοημοσύνη θα ανεβάσει σε άλλα επίπεδα και την αυτόνομη οδήγηση. Είναι ένα στοίχημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία υπόσχεται στο μέλλον οδήγηση χωρίς προβλήματα και ατυχήματα. Σήμερα υπάρχει επιφυλακτικότητα για την ασφάλεια, όμως σύντομα -όπως όλα δείχνουν- η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει τόσο ασφαλής, που ο οδηγός θα μπαίνει σε ένα αυτοκίνητο και θα πηγαίνει στον προορισμό του πίνοντας καφέ ή διαβάζοντας τα νέα στο διαδίκτυο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM