Στάθης Συνοδινός: Ψάχνω ακόμη και ταινίες που τις έλιωναν στην Κατοχή για να φτιάξουν τσατσάρες

Στάθης Συνοδινός: Ψάχνω ακόμη και ταινίες που τις έλιωναν στην Κατοχή για να φτιάξουν τσατσάρες Facebook Twitter
Σκήνή από την ταινία τα Σκυλιά της Νύχτας με την Ξένια Καλογεροπούλου σε πρώτο πλάνο.
0


ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΙ ΤΙΤΛΟΙ, ΧΑΜΕΝΕΣ ΜΠΟΜΠΙΝΕΣ,
ταινίες που έγιναν χτένες στην Κατοχή, εικόνες άλλων εποχών, καταγραφή μιας Ελλάδας και μιας Αθήνας που ανήκουν ανεπιστρεπτί στο παρελθόν. Ένας αιώνας ελληνικού κινηματογράφου, από τις πρώτες απόπειρες, όπως οι «Υφάντρες» των αδελφών Μανάκη, μέχρι τις πλέον πρόσφατες, υψηλής τεχνικής αρτιότητας ταινίες που προβάλλονται επί των ημερών μας. Πού πήγαν όμως όλες εκείνες οι ταινίες που διασκέδασαν γενιές Ελλήνων, που συγκίνησαν και προβλημάτισαν εκατομμύρια ανθρώπους από τις αρχές του 20ού αιώνα;

Οι περισσότερες, κατασκευασμένες από ευπαθές και εύφλεκτο υλικό, το σελιλόιντ, καταστράφηκαν οριστικά∙ δεν έχει μείνει ίχνος από αυτές, ποτέ δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να τις δούμε και να τις αποτιμήσουμε. Πιθανόν οι περισσότερες να μην είχαν ιδιαίτερο λόγο να επιβιώσουν, να ήταν ευτελή προϊόντα προς κατανάλωση, χωρίς καμία καλλιτεχνική ή άλλη αξία, να «έπιαναν χώρο» στα σύγχρονα αρχεία. Εντούτοις, μήπως και το ευτελέστερο προϊόν δημιουργικότητας και μόχθου αξίζει να επανεκτιμηθεί; Μήπως οι μικρές και οι μεγαλύτερες ιστορίες των ανθρώπων μπροστά και πίσω από την κάμερα αξίζουν να διασωθούν; Και ποιος ή ποιοι θα αναλάβουν αυτή την κοπιαστική, επιστημονική εργασία; Ένας θεσμός ή κάποιος που έχει αυξημένη ευαισθησία για την τέχνη του κινηματογράφου, ένας συλλέκτης της τέχνης των κατασκευαστών ονείρων άλλων εποχών;

Ο μόνος μου όρος είναι μια ταινία να έχει παιχτεί έστω και για λίγες μέρες σε αίθουσα με εισιτήριο. Φυσικά εξακολουθώ την αναζήτηση, καθώς αρκετές ταινίες που έκαναν αίσθηση στην εποχή τους θεωρούνται χαμένες. Ίσως και να μην είναι τελικά

Ο Στάθης Συνοδινός είναι από τους ελάχιστους «ταμένους» ερευνητές και συλλέκτες παλιών και χαμένων ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου. Πρόκειται για μια δραστηριότητα που δεν έχει τη στήριξη κανενός επίσημου φορέα, για «εμμονική» αφοσίωση σε έναν στόχο, για ένα «χόμπι» που θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και ακριβό αλλά που αφορά την πολιτιστική κληρονομιά μιας χώρας και μιας κοινωνίας. Ξεκίνησε να ασχολείται σοβαρά με αυτό πριν από περίπου 15 χρόνια και συνεχίζει ακάθεκτος μέχρι σήμερα, αφιερώνοντας χρόνο, κόπο και χρήματα. Αναζητά ταινίες που θεωρούνται χαμένες ή φθαρμένες σε σημείο που είναι αδύνατον να αποκατασταθούν, συχνά ξεχασμένες από όλους, καθώς κανένας από τους συντελεστές τους δεν είναι στη ζωή και η μηδαμινή τους καλλιτεχνική αξία δεν ήταν αρκετή ώστε να καταγραφούν στην επίσημη ιστορία του κινηματογράφου.

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Ο Στάθης Συνοδινός ανάμεσα στις καρικατούρες της Γεωργίας Βασιλειάδου και του Βασίλη Αυλωνίτη.

Έχει ταξιδέψει για χάρη τους, έχει ξοδευτεί για να τις αγοράσει ή για να τις συντηρήσει. Όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να διασώσει περισσότερες από 2.600 ταινίες, από τα σπάργανα του ελληνικού κινηματογράφου μέχρι πρόσφατες παραγωγές. Πολλές τις εντόπισε χάρη στην ομογένεια: κόπιες που ταξίδεψαν μέχρι την Αυστραλία, την Αμερική ή τη Νότια Αφρική και αλλού ευτυχώς δεν γύρισαν πίσω, αντιθέτως διαφυλάχτηκαν σε σχετικά καλή κατάσταση. Σε κάποιες περιπτώσεις σε μορφή διαφορετική από εκείνη με την οποία προβλήθηκαν στην Ελλάδα, ίσως ακόμα και με χρώμα ή με καλύτερο ήχο, ακόμα και με διαφορετικό μοντάζ ή φινάλε. Κάποιες ταινίες που δεν είχαν καμία τύχη εδώ παίχτηκαν με επιτυχία αλλού. Η προϋπόθεση είναι να έχουν παιχτεί έστω μία φορά στη μεγάλη οθόνη. Μάλιστα, έχει καταγράψει τον ακριβή αριθμό ταινιών μυθοπλασίας (εξαιρούνται οι μικρού μήκους και τα ντοκιμαντέρ ως άλλες κατηγορίες) που έχουν προβληθεί σε ελληνικές αίθουσες και σήμερα ξεπερνάει τις 2.847. Κάθε έτος, κάθε μήνα, κάθε εβδομάδα το νούμερο αυξάνεται.

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Η Ωραία του Βοσπόρου

Ο ίδιος εξηγεί: «Φυσικά όλο αυτό βασίζεται στο μεράκι και το κέφι μου, αλλά ο  σκοπός μου είναι να συλλέξω όσες περισσότερες από τις χαμένες ταινίες γίνεται, να διασωθεί αυτό το οπτικοακουστικό υλικό. Πολλές ιδιωτικές συλλογές είναι πλήρεις και μεταφέρονται στις επόμενες γενιές. Όλο αυτό το παλιό υλικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια ιστορικότητα, τις εικόνες μιας άλλης εποχής, αποτελεί μαρτυρία για την ύπαρξη κάποιων ηθοποιών και κάποιων κοινωνικών συνηθειών, ίσως αγγίζει και μια νοσταλγία. Μέχρι το ’70 είχαμε έναν άλλο τρόπο ζωής. Μετά το ’80 αλλάζουν όλα, από τη μόδα και τη μουσική μέχρι τον κώδικα συμπεριφοράς των ανθρώπων. Να διευκρινίσω ότι δεν συμπεριέλαβα τις βιντεοταινίες της εποχής, όχι λόγω ποιότητας, αν και κάποιες ήταν αξιώσεων, όπως, λόγου χάρη, το “Η γυναίκα της πρώτης σελίδας” με τη Ζωή Λάσκαρη, αλλά γιατί δεν παίχτηκαν στη μεγάλη οθόνη.

»Ξέρετε, πολλές ταινίες της πρώτης περιόδου του κινηματογράφου στην Ελλάδα, όπως του Γαζιάδη, χάθηκαν εξαιτίας αυτού που ονομάστηκε “επέλαση της τσατσάρας”. Αυτό συνέβη την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την οποία πολλοί δημιουργοί έλιωναν τις ταινίες για να φτιάξουν τσατσάρες, να τις πουλήσουν και να βγάλουν λίγα χρήματα για να φάνε. Σήμερα έχω εντοπίσει αρκετές σπάνιες ταινίες που τις είχαμε για χαμένες, τις έχω ψηφιοποιήσει όλες και βρίσκονται στην κατοχή μου. Με ενδιέφεραν πάντα και διεθνείς παραγωγές, είτε γιατί συμμετέχουν Έλληνες είτε γιατί προωθούν την Ελλάδα στο διεθνές κοινό. Ο μόνος μου όρος είναι μια ταινία να έχει παιχτεί έστω και για λίγες μέρες σε αίθουσα με εισιτήριο. Φυσικά εξακολουθώ την αναζήτηση, καθώς αρκετές ταινίες που έκαναν αίσθηση στην εποχή τους θεωρούνται χαμένες. Ίσως και να μην είναι τελικά».

Στη λίστα που ακολουθεί καταγράφονται 10 από τις πιο δυσεύρετες ταινίες που ο Στάθης Συνοδινός κατάφερε να αποκτήσει, να διασώσει και να συντηρήσει.

«Για δυο ρώγες σταφύλι», 1955

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Για δυο Ρόγες Σταφύλι

Πρωτότυπος τίτλος «Dva zrna grozdja». Ελληνο-γιουγκοσλαβική παραγωγή η οποία, παρόλο που μεταγλωττίστηκε στα ελληνικά, δεν προβλήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Σε σενάριο του Διονύση Μήλα και σκηνοθεσία του Μλαντομίρ-Πουρίσα Τζόρτζεβιτς. Πρόκειται για κοινωνικό δράμα που αφηγείται τον έρωτα μεταξύ ενός νεαρού αγρότη και της κόρης ενός γαιοκτήμονα. Παίζουν οι Λυδία Στεφανίδου, Στέφανος Στρατηγός, Σεβερίν Μπίγελιτς, Άννα Μπράτσου, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Γιάννης Αργύρης και η μουσική είναι του Μάνου Χατζδιδάκι.

«Ένας Έλληνας στο Παρίσι», 1959

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Ένας Έλληνας στο Παρίσι

Τολμηρή ταινία σε παραγωγή Αδελφών Κυριακόπουλου, σε σενάριο Γιάννη Μαρή και Χρήστου Κυριακόπουλου, που υπογράφει και τη σκηνοθεσία. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο Παρίσι, όπου ένας Έλληνας μουσικός πηγαίνει να σπουδάσει κι όταν μετά από περιπέτειες καταφέρνει να γίνει διάσημος, επιστρέφει στην πατρίδα για να δώσει ένα θριαμβευτικό ρεσιτάλ. Η μουσική είναι του Μάνου Χατζιδάκι, η φωτογραφία του Τζιοβάνι Βαριάνο και πρωταγωνιστούν οι Μιχάλης Νικολινάκος, Θεανώ Ιωαννίδου, Νίτσα Τσαγανέα, Θανάσης Βέγγος, Γιώργος Γαβριηλίδης, Βαγγέλης Σάκαινας.

«Στο κατώφλι της αμαρτίας», 1961

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Στο Κατώφλι της Αμαρτίας

Σκηνοθετική απόπειρα του ηθοποιού Στέφανου Στρατηγού, παραγωγής Νόβακ Φιλμ, σε σενάριο του Γιάννη Νισύριου. Θέμα της ο διασυρμός μιας νέας γυναίκας από τον άντρα που αγαπάει, αν και στο τέλος οι ταπεινώσεις θα την κάνουν πιο δυνατή. Πρωταγωνιστούν οι Γκέλυ Μαυροπούλου, Ανδρέας Μπάρκουλης, Τζένη Ρουσσέα, Στέφανος Στρατηγός, Δημήτρης Νικολαΐδης, Ηρώ Χαντά, Δέσποινα Παναγιωτίδου.

«Πολιορκία»

Πρωτότυπος τίτλος «A L'aube du Troisieme Jour» ή «Les Moutons de Praxos», 1962

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Πολιορκία

Ασπρόμαυρη ταινία παραγωγής Lodice σε σενάριο του Κώστα Καραγιάννη και του σκηνοθέτη της Κλοντ Μπερνάρ Ομπέρ. Η φωτογραφία είναι του Ντίνου Κατσουρίδη και η μουσική των Ζοζέφ Κοσμά και Βασίλη Τσιτσάνη. Παίζουν οι Τίτος Βανδής, Μαριάννα Κουράκου, Αλέκα Παΐζη, Γιώργος Φούντας, Μαλαίνα Ανουσάκη, Άννα Παϊτατζή, Κούλα Αγαγιώτου, Κώστας Μπαλαδήμας κ.ά. Η υπόθεση έχει να κάνει με την πολιορκία ενός μικρού χωριού από εχθρικό στρατό που ζητάει εκδίκηση για τον θάνατο ενός στρατιώτη. Θα κάψουν, θα λεηλατήσουν, θα σκοτώσουν και θα βιάσουν, οδηγώντας τους επιζώντες να απαντήσουν με τον δικό τους τρόπο. Ως ελληνογαλλική παραγωγή έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου ο Τίτος Βανδής απέσπασε το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου.

«Η χοντρή και ο Ζαχαρίας», 1962

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Η Χοντρή και ο Ζαχαρίας

Ασπρόμαυρη ταινία παραγωγής της Κύκνος Φιλμ, εμπνευσμένη από τη σειρά γελοιογραφιών του λαϊκού περιοδικού «Οικογενειακός Θησαυρός», σε σενάριο Δημήτρη Παπανδρέου και σκηνοθεσία Ηλία Μαχαίρα. Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η ερασιτέχνις ηθοποιός Κατερίνα Δεληγιαννίδου (η οποία εργαζόταν ως οικονόμος στο σπίτι του σκηνοθέτη). Παίζουν οι Νίκος Χρηματόπουλος, Κώστας Κακαβάς, Μαρλέν Παπούλια, ενώ εμφανίζονται ο Γιώργος Τζαβέλας, ο Βασίλης Τσιτσάνης και η Πόλυ Πάνου.

«Τα σκυλιά της νύχτας»

Πρωτότυπος τίτλος «Les Chiens dans la Nuit», 1965

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Τα Σκυλιά της Νύχτας

Ελληνογαλλική ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα «Ο Χατζή Μανουήλ» του Θράσου Καστανάκη, σε σενάριο του Xavier Vallier και του σκηνοθέτη Willy Rozier, παραγωγής Les Films Marceau και Sport Films. Η πλοκή έχει μεταφερθεί από την Τουρκία της δεκαετίας του 1920 στην Αθήνα του 1960. Πρωταγωνιστούν η Ξένια Καλογεροπούλου, η Ζέτα Αποστόλου, η Δέσπω Διαμαντίδου, ο Δήμος Σταρένιος, ο Georges Rivière, ο Jean Sobieski, ο Claude Cerval, ο Georges Lycan και η Jenny Astruc. Μουσική του Jean Yatove, όπου ακούγεται και ένα τραγούδι με ελληνικούς στίχους του Γιώργου Παπαστεφάνου σε ερμηνεία της Καίτης Χωματά.

«Η γυμνή ταξιαρχία»/«The Naked Brigade», 1965

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Γυμνή Ταξιαρχία

Ελληνοαμερικανική ταινία παραγωγής Boxoffice Attractions Inc., Studio A, σε σενάριο των Άλμπερτ Κόεν και Σάνφορντ Γουλφ και σκηνοθεσία του Μόρι Ντέξτερ. Γυρισμένη στην Κρήτη, διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν μια Βρετανίδα, προσπαθώντας να σώσει τον αρχαιολόγο πατέρα της, παγιδεύεται στο νησί, εντάσσεται σε μια ομάδα ανταρτών και ερωτεύεται έναν Κρητικό. Παίζουν οι Μαίρη Χρονοπούλου, Σίρλεϊ Ίτον, Κεν Σκοτ, Σόνια Ζωίδου, Κώστας Μπαλαδήμας, Γκίκας Μπινιάρης, Χριστόφορος Χειμάρας, Νίκος Παπακωνσταντίνου, Ελένη Ζαφειρίου, Ζαννίνο κ.ά.

«Ο προεστός του χωριού», 1973

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Ο Προεστός του χΩΡΙΟΎ

Κωμωδία σε παραγωγή και σενάριο του Ηλία Περγαντή, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Βασίλης Ρίτσος. Ένας χήρος προεστός σε ένα χωριό αποφασίζει να ζητήσει σε γάμο μια χήρα, αλλά εκείνη του προτείνει να παντρέψουν τα παιδιά τους. Εκείνος δεν το καταλαβαίνει αμέσως, προκαλώντας διάφορα παρατράγουδα. Παίζουν οι Αθηνόδωρος Προύσαλης, Μπέτυ Βαλάση, Έφη Βασιλείου, Ανδριανή Τουντοπούλου, Γιάννα Αρώνη, Γιώργος Μπαλλής, Μίρκα Μαρόγλου, Θάνος Παπαδόπουλος, Κάρολος Παυλάκης κ.ά. Η συγκεκριμένη κόπια που έχει διασωθεί είναι η μοναδική σε έγχρωμη εκδοχή.

«Το τραγί του τρελού», 1974

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter
Το τραγί του τρελλού

Κοινωνικο-πολιτική ταινία παραγωγής Film Art σε σενάριο του Γιώργου Μπαλλή και σκηνοθεσία Χρήστου Παπαδημούλη. Γυρισμένη αμέσως μετά την πτώση της χούντας, όπου ένας άντρας γυρίζει στο νησί του, τη Λέσβο, «αναμορφωμένος» από το δικτατορικό καθεστώς. Η επιστροφή αυτή, παρ’ όλη την αποδοχή από τη μικρή κοινωνία, τον φέρνει σε σύγκρουση με την τοπική εξουσία. Παίζουν οι Γιώργος Μπαλλής, Ρέα Μοϊδίνη, Δημήτρης Αθανασόπουλος, Εύα Κορνάρου, Τάκης Ράπτης, Βασίλης Κωνσταντής.

«Honeymoon Trip»

Πρωτότυπος τίτλος «Rehlet Shahr Al Asal», 1970

Στάθης Συνοδινός: Διασώζοντας σελιλόιντ Facebook Twitter

Αιγυπτιακή ταινία γυρισμένη στην Ελλάδα, παραγωγής Omaya Film, σε σκηνοθεσία Zoheir Bakir, στην οποία συμμετέχει η Γκιζέλα Ντάλι δίπλα στους Hassan Youssef και Nabila Ebeid. Πρόκειται για μια περιπέτεια όπου ένα νιόπαντρο ζευγάρι κερδίζει σε διαγωνισμό το 1ο  βραβείο μαζί με ένα ταξίδι στην Αθήνα, όπου μπλέκει με μια συμμορία κακοποιών αλλά και κατασκόπων.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ