H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #652, 2023

H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs

0

Ο Γιούργκεν Τέλερ φωτογραφίζει και η Σίντι Σέρμαν ποζάρει έξω από τα γραφεία της Marc Jacobs στη Νέα Υόρκη, στη Spring Str. 72, για την καμπάνια Άνοιξη/Καλοκαίρι 2024 και την επέτειο των 40 ετών του οίκου.

Στην επετειακή καμπάνια παίρνουν μέρος διάσημοι φίλοι του Τζέικομπς και συνεργάτες του εδώ και πολλά χρόνια, όπως το μοντέλο Lila Moss και η ηθοποιός Dakota Fanning, ο Lil Uzi Vert και η FKA Twigs. Η Σίντι Σέρμαν μεταμορφώθηκε ακόμα μια φορά σε ανυπόμονη, καλοντυμένη, γαντοφορεμένη, ξανθιά Νεοϋορκέζα και σε ανέμελη, σικ, μποέμ κάτοικο της πόλης, με τα μακριά σγουρά μαλλιά της να πέφτουν ακατάστατα στους ώμους της.

Η Σέρμαν ποζάρει με τις διάσημες τσάντες Crystal Canvas Snapshot του Marc Jacobs και μεταμορφώνεται σε δυο ακόμα από τις εκατοντάδες περσόνες της. Δεν είναι η πρώτη φορά που παίρνει μέρος σε διαφημιστική καμπάνια.

Η εμφάνισή της στην καμπάνια του Τζέικομπς συμπίπτει με τη νέα έκθεση έργων της στην γκαλερί Hauser & Wirth, που περιλαμβάνει 30 εικόνες από τα τελευταία της πειράματα με προσθετική και ψηφιακή επεξεργασία.

Για μια σειρά αυτοπροσωπογραφίες της που ανατρέπουν τις έννοιες της ταυτότητας και της θηλυκότητας συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Τζέικομπς και τον Τέλερ το 2006, ενώ αργότερα πήρε μέρος σε καμπάνιες οίκων όπως οι Louis Vuitton, Balenciaga και Comme des Garçons και είδε τη δουλειά της να εμφανίζεται σε συλλογές των Undercover και Supreme.

H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Mεταμορφώθηκε ακόμα μια φορά η Σίντι Σέρμαν σε ανυπόμονη, καλοντυμένη, γαντοφορεμένη, ξανθιά Νεοϋορκέζα. Φωτ.: Juergen Teller/ Marc Jacobs

Η εμφάνισή της στην καμπάνια του Τζέικομπς συμπίπτει με τη νέα έκθεση έργων της στην γκαλερί Hauser & Wirth, που περιλαμβάνει 30 εικόνες από τα τελευταία της πειράματα με προσθετική και ψηφιακή επεξεργασία. Παράλληλα, στο μουσείο Deichtorhallen στο Αμβούργο παρουσιάζεται η έκθεση «Anti-Fashion», που διερευνά τους στενούς δεσμούς της με τον κόσμο της μόδας μέσα από 50 έργα της.

Η έκθεση στη Hauser & Wirth σηματοδοτεί την επιστροφή της στο Σόχο, εκεί όπου  έκανε το ντεμπούτο της στα τέλη της δεκαετίας του 1970 με τα εμβληματικά πλέον «Untitled Film Stills», στο μη κερδοσκοπικό Artists Space, ξεκινώντας μια καριέρα που την καθιέρωσε ως μία από τις πιο αναγνωρισμένες και σημαντικές καλλιτέχνιδες της εποχής μας.

Το πρωτοποριακό έργο της Σέρμαν έχει διερευνήσει θέματα αναπαράστασης και ταυτότητας στα σύγχρονα μέσα για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες. Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, έχει κατασκευάσει περσόνες χρησιμοποιώντας ψηφιακή επεξεργασία, αναστοχαζόμενη την όλο και πιο κατακερματισμένη αίσθηση του εαυτού της μέσα στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

Σε αυτά τα τελευταία έργα, η Σέρμαν κάνει κολάζ με διάφορα στοιχεία του προσώπου της για να κατασκευάσει εντελώς νέους χαρακτήρες, τους οποίους έχει επεξεργαστεί ψηφιακά για να τονίσει τις πολυεπίπεδες λεπτομέρειες του προσώπου και του κεφαλιού. Συνδυάζει την τεχνική του ψηφιακού κολάζ, που ενσωματώνει ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες, με πιο παραδοσιακές μεθόδους μεταμόρφωσης, όπως μακιγιάζ, περούκες και κοστούμια, για να δημιουργήσει μια ομάδα από ανησυχητικά πορτρέτα γυναικών που γελούν, χαμογελούν και μορφάζουν στον θεατή.

H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Η Σέρμαν ως ανέμελη, σικ, μποέμ κάτοικος της πόλης με μακριά σγουρά μαλλιά να πέφτουν ακατάστατα στους ώμους της. Φωτ.: Juergen Teller/ Marc Jacobs

Για τις κατακερματισμένες αυτές εικόνες φωτογράφισε μεμονωμένα τμήματα του προσώπου της –μάτια, μύτη, χείλη, δέρμα, μαλλιά, αυτιά– και στη συνέχεια τα έκοψε, τα κόλλησε και τα στρέβλωσε αποδομώντας και στη συνέχεια ανακατασκευάζοντας ένα εντελώς νέο πρόσωπο. Στον διπλό ρόλο του φωτογράφου και του μοντέλου, η Σέρμαν συνεχίζει να ανατρέπει την τυπική δυναμική μεταξύ καλλιτέχνη και θέματος.

Η νέα της αυτή δουλειά παρουσιάζεται πριν δούμε στην Αθήνα, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στο Μέγαρο Σταθάτου, σε επιμέλεια Αφροδίτης Γκόνου, μια μεγάλη έκθεση με περισσότερα από 100 έργα της. Η έκθεση θα φιλοξενήσει μερικές από τις πιο πρωτοποριακές και επιδραστικές σειρές φωτογραφιών της έως το 1985, οι οποίες έδωσαν την ευκαιρία σε πολλές γενιές καλλιτεχνών να επανεξετάσουν τη φωτογραφία ως μέσο.

Τα δυνατά και αινιγματικά αυτά έργα, που δημιουργήθηκαν πριν από σαράντα και πλέον χρόνια, αποτελούν ορόσημα της σύγχρονης τέχνης και συνεχίζουν να εμπνέουν και να επηρεάζουν την πορεία της.

Πλαισιώνοντας την έκθεση, που θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2024, θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα σε μια σειρά διαλέξεων και συζητήσεων οι οποίες θα αφορούν ζητήματα που η Σέρμαν έχει καταφέρει με εκπληκτική συνέπεια και εικαστική δύναμη να εξερευνήσει σχεδόν εμμονικά, χαρίζοντάς μας τα αλλόκοτα πορτρέτα ενός εαυτού που ανησυχεί και στοχάζεται, μεταμορφώνεται πέρα από κάθε όριο και δοκιμάζει τις αντοχές του.

H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #632, 2023
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #660, 2023
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης στην γκαλερί Hauser & Wirth.
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #631, 2023
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #634, 2023
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #659, 2023
H Σίντι Σέρμαν μεταμορφώνεται (ξανά) για την καμπάνια του Marc Jacobs Facebook Twitter
Cindy Sherman, Untitled #661, 2023
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Μόδα & Στυλ / Rachel Scott: Η ωμή ενέργεια των Τροπικών στη Νέα Υόρκη

Η πολυβραβευμένη σχεδιάστρια του cult brand Diotima μόλις ανέλαβε τα καλλιτεχνικά ηνία στους Proenza Schouler, φέρνοντας ανάγλυφες υφές, χειροποίητες λεπτομέρειες και ένα διάχυτο sexiness, και παράλληλα μια ιδέα για το τι περιμένουμε από τη μόδα σήμερα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Collection D: H νέα συλλογή της Phoebe Philo προοιωνίζεται τη μεγάλη επιστροφή της Couture στη μόδα

Μόδα & Στυλ / Phoebe Philo: H ιέρεια της ήσυχης πολυτέλειας ανεβάζει την ένταση

​Με γλυπτικά τζάκετ, φραμπαλάδες και παντελόνια που σέρνονται, η σχεδιάστρια που ξέρει πώς να δίνει στις γυναίκες κάτι κομψό και συνάμα στραπατσαρισμένο ξαναδείχνει τον παλιό της ατρόμητο ’90s εαυτό και ανοίγει τον δρόμο για τη μεγάλη επιστροφή της couture στη μόδα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Απώλειες / Giorgio Armani: «Η κομψότητα δεν είναι για να σε προσέχουν αλλά για να σε θυμούνται»

Ένας αληθινός τιτάνας της μόδας έφυγε στα 91 του χρόνια, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας ένα συγκλονιστικό αρχείο ένδυσης του 20ού αιώνα και μια multi-billion αυτοκρατορία που πρεσβεύει την ήσυχη κομψότητα σε κάθε πτυχή του τρόπου ζωής.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει.

Μόδα & Στυλ / Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει

Το λανσάρισμα της πρώτης συλλογής μακιγιάζ του οίκου μόδας πυροδότησε μια ζωηρή συζήτηση για τις τιμές των εταιρειών και τα όριά τους. Θα μεταφραστεί αυτός ο θόρυβος σε πωλήσεις; Μήπως το μεγαλύτερο brand πολυτελείας έκανε λανθασμένους υπολογισμούς;  
THE LIFO TEAM
Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Μόδα & Στυλ / Yves Saint Laurent: «Το Μαρακές άνοιξε τα μάτια μου στο χρώμα»

Σήμερα, στα γενέθλιά του, θυμόμαστε τον μελαγχολικό βασιλιά της γαλλικής couture μέσα από τη διαδρομή του στο Μαρόκο, που δεν υπήρξε απλώς ένας τόπος ελευθερίας αλλά και η μούσα του στη ζωή και στη δουλειά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ