Ερμίνα Κυριαζή: «Στο θέατρο υπάρχουν πολλά κουτάλια να ταΐσεις και να γιγαντώσεις το εγώ σου»

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
Η Ερμίνα Κυριαζή πιστεύει ότι κάποιος που έχει αποφασίσει να γίνει σκηνοθέτης πρέπει να φέρει όλους τους κόσμους που ενυπάρχουν σε ένα έργο στο φως και να τους δώσει νόημα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Η Ερμίνα Κυριαζή γεννήθηκε το 1974 στην Κύπρο και ήρθε στην Ελλάδα με το τελευταίο ναυλωμένο καράβι προσφύγων. Οι νεότατοι γονείς της βρίσκονταν στην Αθήνα για σπουδές και εκείνο το καλοκαίρι είχαν επιστρέψει στο νησί ώστε να γεννηθεί εκεί η κόρη τους.

«Μεγάλωσα στον Λυκαβηττό», λέει η Ερμίνα, που έχει μια περιπετειώδη και ενδιαφέρουσα οικογενειακή ιστορία. «Ο πατέρας μου ήταν στη Φιλοσοφική, η μητέρα μου το ίδιο, ζούσαμε με ελάχιστα χρήματα. Ό,τι υπήρχε από περιουσία χάθηκε στην Αμμόχωστο και θυμάμαι τον πατέρα μου να έρχεται με την κούτα από το συσσίτιο. Ήταν δύσκολα, αλλά ο πατέρας μου αποφάσισε να πάει στο Θέατρο Τέχνης, κάτι που ήθελε να κάνει πάντα».

Ο Βαρνάβας Κυριαζής, ο πατέρας της, άρχισε να σπουδάζει και να δουλεύει. Ο Κουν τον ήθελε και του έδωσε υποτροφία για να μπορέσει να συνεχίσει. «Έχω πολλές αναμνήσεις από το Υπόγειο. Ήμουνα μικρή και εκεί μεγάλωσα, δεν υπήρχε κάποιος να με κρατήσει στο σπίτι. Στα μάτια μου αυτός ήταν ένας κόσμος μαγικός και υπήρχαν εκεί άνθρωποι που αγάπησα βαθιά και τους έχω ακόμα στην καρδιά μου, όπως ο σκηνογράφος και ζωγράφος Σάββας Χαρατσίδης με τον οποίο, θυμάμαι, ζωγραφίζαμε μαζί και δεν με ξέχασε ποτέ. Όταν επιστρέψαμε στην Κύπρο εξακολουθούσε να μου στέλνει κάρτες και ζωγραφιές».

«Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω».

Ο κόσμος αυτός καταγράφηκε στα μάτια και στο πνεύμα της και την επηρέασε βαθιά. Ένα μέρος της αισθητικής της, που είναι πολλά περισσότερα πράγματα από τη λέξη, είναι ηθική και μνήμη, τα χρωστάει σε αυτή την περίοδο. Η Ερμίνα επέστρεψε στην Κύπρο το 1982, όταν ο πατέρας της άρχισε να συνεργάζεται με τον ΘΟΚ μετά από πρόσκληση του Εύη Γαβριηλίδη, στη Λευκωσία.

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Θα κρατήσω μια φράση από το “Τσιτάχ”: “Όσοι θυμούνται δεν φοβούνται”. Δεν ξεχνάω τίποτα». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Με τη μητέρα μου μετακομίσαμε στη Λεμεσό, με τους παππούδες. Τα νοσταλγώ αυτά τα παιδικά χρόνια κι ας ήταν δύσκολα. Ένιωθα ξένη, δεν μπορούσα να μιλήσω κυπριακά∙ το σκέφτομαι γιατί σήμερα είναι σαν να πατάω το κουμπί και να αλλάζω γλώσσα. Ήταν ζόρικη η ένταξη, ήμουνα “η καλαμαρού”, ήμουνα κλειστό παιδί και εσωστρεφές και έφτιαχνα κόσμους για να επιβιώσω. Τους φίλους μου από το σχολείο δεν τους ξεχνώ ποτέ, ήταν η καλύτερη περίοδος, μετά άλλαξα σχολείο και ζορίστηκα ξανά», λέει.

«Άρχισα να σχεδιάζω και να μαζεύω ευτελή αντικείμενα από τον δρόμο και να κάθομαι ώρες ατέλειωτες στα αρχαιολογικά μουσεία. Έφτιαξα ένα portfolio με κοσμήματα από ευτελή υλικά, από τα σχέδια των μουσείων. Το έστειλα στη Φλωρεντία και με δέχτηκαν για να σπουδάσω χρυσοχοΐα. Δεν πήγα ποτέ. Ο πατέρας μου δεν ήθελε να γίνω ηθοποιός για κανένα λόγο».

Τελικά η Ερμίνα, παρά τα εμπόδια και τις μεγάλες αντιρρήσεις, έφτασε στην Αθήνα και μπήκε το 1992 στο Εθνικό. Το ίδιο καλοκαίρι έπαιξε ως πρωτοετής στην περίφημη «Σαμία» του ΘΟΚ στην Επίδαυρο, εκεί που έκανε το ντεμπούτο του και ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Ακολούθησαν οι «Όρνιθες» το 1995 και άλλες θεατρικές δουλειές, όπως οι «Φωνές Γυναικών» και μετά άρχισε ένα πηγαινέλα στην Κύπρο.

«Δούλευα εκεί, η άλλη μου δουλειά ήταν να τραγουδάω, δούλεψα στο θέατρο της Λεμεσού και στον ΘΟΚ και ήρθα στην Αθήνα όπου έκανα την κόρη μου και έμεινα μέχρι το 2008. Ακούει κανείς την ιστορία και σκέφτεται “τι περιπέτεια”, ενώ έτσι είναι η ζωή όλων των ηθοποιών, η ανεργία δυο φορές τον χρόνο, οι δεκάδες άλλες δουλειές. Έτσι, όταν μεγάλωσε το παιδί, αποφασίσαμε με τον σύντροφό μου να πάμε στην Κύπρο ξανά. Με την προϋπόθεση να έχω δουλειά. Αν με ρωτήσεις, προτιμώ να πεινάω στην Αθήνα. Στην Κύπρο ξεκίνησα να κάνω παιδικό θέατρο. Και μείναμε στη Λεμεσό. Δεν έχω παράπονο, ο ΘΟΚ είναι γυμναστήριο, πέντε παραστάσεις τον χρόνο. Συνέχισα μετά να δουλεύω σε όλο το ελεύθερο θέατρο της Κύπρου».

Στην πανδημία, όταν έκλεισαν όλα, εκείνη πέρασε δύσκολα την καραντίνα, έχοντας την κόρη της στην Αυστραλία να σπουδάζει με υποτροφία στο Εθνικό Θέατρο της Μελβούρνης, κάνοντας διαρκώς δουλειές και επιδιορθώσεις στο σπίτι της για να απασχολεί το μυαλό της. Μου λέει ότι η κόρη της τής έχει δώσει μεγάλη δύναμη και ότι εξαιτίας της έμαθε να κατατροπώνεται το εγώ της. «Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Το γάλα συνδέεται με ό,τι μπορεί να αγαπήσουμε, με το μαλακό που ψάχνουμε μέσα μας». Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Όταν τέλειωσε η καραντίνα, η Ερμίνα αποφάσισε για μια ακόμα φορά, οριστικά όπως λέει, να έρθει στην Ελλάδα. Συνειδητοποίησε ότι δεν μπορούσε να αποχωριστεί την Αθήνα. Είναι πολλά όσα τη συνδέουν με την πόλη. Όταν τη ρωτώ πώς την πάλεψε με την ταυτότητα και τη γλώσσα, μου λέει ότι είναι ευπροσάρμοστη αλλά και ότι η ενσωμάτωσή της εδώ είναι πιο εύκολη.

Στη σκηνοθεσία μπήκε εδώ και πέντε χρόνια με μεγάλη σεμνότητα και μικρά βήματα, έχοντας την πλήρη συνείδηση μιας συναισθηματικής και πνευματικής ολοκλήρωσης, κάνοντας αγώνα για να μη βιάζεται και να μην είναι παρορμητική. «Τώρα κάνω πίσω και μετράω τα πάντα, χωρίς να υπάρχει σχέδιο, είναι ανάγκη μου» λέει. «Και το προτιμώ, αντί να μεταθέτω αλλού την ευθύνη για τις επιλογές μου, είναι κάτι που με απασχολεί, προτιμώ να κάνω πίσω και να δω ποια είναι η ανάγκη του καθενός να συμπεριφερθεί έτσι, αυτό μου δίνει μια ισορροπία που δεν είχα και μια ευρύτερη κατανόηση».

Εγκατεστημένη πια στο κέντρο της Αθήνας, στον Βοτανικό, για να χαίρεται όλη την πόλη περπατώντας τη, άρχισε να δουλεύει και έτσι άρχισε να συζητά με τον συγγραφέα Βασίλη Κατσικονούρη, που τον αναζήτησε όταν θέλησε να προτείνει το έργο του «Καγκουρώ» στο θέατρο ΕΝΑ στην Κύπρο. Εκείνος της έδωσε να διαβάσει το «Τσιτάχ», που περιγράφει μοναδικά τη μοναξιά ενός παλαίμαχου ποδοσφαιριστή, για να το δώσει στον Γιώργο Νινιό, με τον οποίο έπαιζαν εκείνη την εποχή μαζί σε μια τηλεοπτική σειρά και τον θεωρούσε ιδανικό πρωταγωνιστή.

Ο Μάνος Καρατζογιάνης φιλοξένησε στο θέατρο Σταθμός την πολύ επιτυχημένη αυτή παράσταση που έγινε γρήγορα sold out και επαναλήφθηκε και για δεύτερη χρονιά. Μιλώντας για το «Γάλα», μου λέει ότι ο Βασίλης Κατσικονούρης έχει έναν αρχετυπικό τρόπο με τον οποίο γράφει. Είναι σαν να ενυπάρχει το αρχαίο δράμα μέσα από μια σύγχρονη ιστορία, έχει μια δραματουργική μέθοδο πολύ δομημένη που δεν είναι ψευτορεαλισμός με ήρωες καρικατούρες. «Όλοι οι ήρωες του Κατσικονούρη είναι τόσο αληθινοί όσο και ο αέρας που αναπνέουμε» λέει.

«Έχει έναν συνειδητό και έναν υποσυνείδητο κόσμο −αυτό μου αρέσει πολύ στους συγγραφείς− αλλά και έναν κόσμο συμβολισμών και συμβόλων που θα έλεγα ότι μου θυμίζει και με συνδέει με τον φανταστικό παιδικό μου κόσμο. Είναι ένας τρόπος να επικοινωνώ και ένας τρόπος που κατανοώ τη μαγεία και τον υπαινιγμό της. Είναι σαν να βλέπεις κάτι πίσω από μια κλειδαρότρυπα αλλά συγχρόνως σε πρώτο πλάνο, καθαρά».

Όταν τη ρωτάω για ποιους κόσμους θέλει να μιλήσει, μου απαντά ξεκάθαρα ότι ως σκηνοθέτιδα νιώθει χρέος να μιλήσει για τους κόσμους του συγγραφέα. «Μου αρέσει να σκηνοθετώ γιατί μου αρέσει να είμαι δασκάλα, με την έννοια του ανθρώπου που αυτό που ξέρει θέλει να το μεταδώσει, να το μοιραστεί χωρίς να κάνει τον τροχονόμο στα αισθήματα και τις σκέψεις των άλλων, να πάει τον άλλο ένα βήμα παραπέρα».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
«Είναι πολύ χρήσιμο στη δουλειά που κάνω αυτό, γιατί υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλά κουτάλια να το ταΐσεις το εγώ σου και να το τροφοδοτήσεις και να το γιγαντώσεις. Συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει να κοντράρομαι με αυτό και να το βλέπω μπροστά μου και να γελάω». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Για την Ερμίνα το θέατρο δεν μπορεί παρά να είναι ομαδικό σπορ, πιστεύει πολύ στην πράξη, στο «τραπέζι», στην ανάλυση ως πρακτική λειτουργία, στη σύνδεση των ανθρώπων που δουλεύουν μαζί, θέλει να δουλεύει με τις εξαιρετικές ποιότητες των ανθρώπων που αναδεικνύονται μέσα από αυτήν τη διαδικασία. Θεωρεί ότι οι λέξεις είναι τα πολύτιμα εργαλεία του θεάτρου, σε αυτές ακουμπά και αυτή η επαφή νιώθει πολλές φορές σήμερα να χάνεται στο θέατρο.

«Ξεκινώ από τον λόγο και τεχνικά και πνευματικά, αλλά στο έργο, σε κάθε έργο, το πιο συναρπαστικό κομμάτι είναι οι σχέσεις που δημιουργούνται και ό,τι αυτό περιλαμβάνει, είναι το εφαλτήριο και από εκεί ξεκινούν όλα» λέει. «Πιστεύω ότι οι λέξεις μάς πάνε σε άλλα μονοπάτια, μας συνδέουν, και διυλίζουν τα προσωπικά μας αισθήματα. Δημιουργούν μια αίσθηση και είναι αυτή για την οποία θέλει να μιλήσει το “Γάλα” και οι ήρωές του».

Στην ιστορία του Βασίλη Κατσικονούρη, μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική Ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία όπου φωτίζεται δεξιοτεχνικά από τον συγγραφέα ο συναισθηματικός κόσμος των ηρώων και οι ανησυχίες τους, όπως αυτές πηγάζουν μέσα από το κοινωνικό τους περιβάλλον, αλλά κυρίως η αίσθηση που έχει κανείς πως όλα μέσα του μαλακώνουν και ζεσταίνονται όταν σταματάει πια να κλαίει και να πονάει γιατί δέχεται την τροφή του.

«Το γάλα συνδέεται με ό,τι μπορεί να αγαπήσουμε, με το μαλακό που ψάχνουμε μέσα μας. Ποθούμε να αγαπηθούμε. Και να βρούμε μια καλύτερη ζωή στο μέρος που τελικά θα φτάσουμε» λέει.

Η Ερμίνα Κυριαζή πιστεύει ότι κάποιος που έχει αποφασίσει να γίνει σκηνοθέτης πρέπει να φέρει όλους τους κόσμους που ενυπάρχουν σε ένα έργο στο φως και να τους δώσει νόημα. «Μπορεί να ξεκινήσω από μια φράση, και να είναι αυτό το νόημα, όπως και κάποιοι άνθρωποι είναι από μόνοι τους το νόημα, το μήνυμα, ακόμα και με τον τρόπο που χαμογελούν», λέει. «Θα κρατήσω μια φράση από το “Τσιτάχ”: “Όσοι θυμούνται δεν φοβούνται”. Δεν ξεχνάω τίποτα. Είναι βάσανο και μεγάλη αρετή να μην ξεχνάς, γιατί η μνήμη έχει σεβασμό για όσους έχεις βρει στον δρόμο σου στη ζωή. Και πάντα τους ευχαριστώ, όπως είμαι ευγνώμων για όλα όσα μας συμβαίνουν και μας φέρνουν στο σήμερα».

Ερμίνα Κυριαζή Facebook Twitter
Στην ιστορία του Βασίλη Κατσικονούρη, μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική Ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

H φωτογράφηση έγινε στον πολυχώρο Vault, Μελενίκου 26, Βοτανικός.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Κατσικονούρης: «Η αριστεροσύνη έχει γίνει "μούρη". Και παλιά υπήρχε, αλλά ήταν χρήσιμη για να βγάζεις γκόμενες»

Θέατρο / Βασίλης Κατσικονούρης: «Η αριστεροσύνη έχει γίνει "μούρη". Και παλιά υπήρχε, αλλά ήταν χρήσιμη για να βγάζεις γκόμενες»

Ο συγγραφέας επιτυχημένων θεατρικών έργων όπως το «Γάλα», το «Γκουντ Λακ» και το «Καλιφόρνια Ντρίμιν» δηλώνει «νορμάλ αναρχοχριστιανοκομμουνιστής» και αν έπρεπε να βάλει ταμπέλα στη δραματουργία του, θα επέλεγε το «προσοχή, εύθραυστο».
ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ
20 παραστάσεις

Winter Preview 2024 / 20 παραστάσεις για έναν συναρπαστικό θεατρικό χειμώνα

Βάγκνερ και «Σαλό» στη Λυρική, Στρίντμπεργκ στο Εθνικό, Λόρκα στο Τέχνης, η επιστροφή του αριστουργηματικού «ROHTKO» στη Στέγη και πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες προτάσεις που κάνουν πρεμιέρα προσεχώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι εξομολογήσεις τριών γυναικών μέσα στον ρεαλιστικό, μαγικό και ποιητικό κόσμο της Ρούμενα Μπουζάροφσκα

Θέατρο / Μικρές καθημερινές γυναικείες νίκες και ήττες στη νέα παράσταση της Μαρίας Μαγκανάρη

Στην παράσταση που βασίζεται στο βιβλίο της Ρούμενα Μπουζάροφσκα «Ο άντρας μου» ζωντανεύει το πάθος, η τόλμη και το χιούμορ μέσα από τις αποκαλυπτικές εξομολογήσεις των ηρωίδων της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ