Πρωτοψάλτη: Η αφαίρεση της λέξης «χοντρή» από τραγούδι – θρύλο του Κραουνάκη – Η απάντησή του

Πρωτοψάλτη: Η αφαίρεση της λέξης «χοντρή» από τραγούδι – θρύλο του Κραουνάκη – Η απάντησή του Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Εν αρχή ην ο δίσκος «Κυκλοφορώ κι Οπλοφορώ» που τη δεκαετία του ’80 έφερε στο φως μερικά από τα ωραιότερα τραγούδια και «σύστησαν» τότε στο ελληνικό κοινό μία αξεπέραστα επιτυχημένη τριάδα καλλιτεχνικής συνεργασίας: Άλκηστις Πρωτοψάλτη (φωνή), Λίνα Νικολακοπούλου (στίχοι) και Σταμάτη Κραουνάκη (μουσική και στίχοι σε αρκετά από τα τραγούδια του δίσκου που κυκλοφόρησε το 1985)

Στον συγκεκριμένο δίσκο ωστόσο υπάρχει και ο «Άδωνις», ένα τραγούδι – θρύλο σε στίχους και μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, το οποίο έχει τραγουδηθεί απ’ όλους, τόσο εκείνης της γενιάς, όσο και τους μεταγενέστερους. Και το ρεφρέν λέει:

«Πάμε στον Άδωνι για καφέ
που πηγαίνουν τεκνά και φρικιά
και αράζουνε και αθλητές
και που πηγαίνει και μία χοντρή νευρικιά
Κυριακή να της φύγει το στρες»

Ωστόσο, προχθές όταν η Άλκηστις Πρωτοψάλτη τραγούδησε αυτό το τραγούδι, το βράδυ της Τρίτης, στο πλαίσιο των εμφανίσεών της με τον Γιώργο Νταλάρα στο θέατρο Παλλάς, αφαίρεσε τη λέξη «χοντρή» από τους στίχους του τραγουδιού, τη λέξη «χοντρή», προφανώς σεβόμενη τα νέα δεδομένα πολιτικής ορθότητας και θέλοντας να αποφύγει, έστω και... ποιητική αδεία, το ατόπημα του bodyshaming.

Κατά τους δημοσιογράφους, αυτό ενδεχομένως θα ενοχλούσε τον δημιουργό, οπότε φρόντισαν να τον ενημερώσουν και να ρωτήσουν την άποψή του γι’ αυτή την απαλοιφή.  

«Θα απαντήσω για να μη λυσσάξετε. Ο κάθε ερμηνευτής, στη ζωντανή απόδοση των τραγουδιών έχει το δικαίωμα να πειράξει οτιδήποτε. Εγώ όταν λέω το τραγούδι τη "χοντρή" τη δείχνω και όλες οι χοντρούλες από κάτω ενθουσιάζονται. Αυτό είναι μια προσωπική της άποψη, θεωρεί ότι κάτι φταίει και δεν κάνει να λέμε τους ανθρώπους χοντρούς κλπ. Αλλά το τραγούδι είναι 40 ετών και είναι αθώο. Εντάξει, ας κάνει ό,τι θέλει, δεν έχω κάτι εναντίον αυτού που κάνει», εξήγησε ο Κραουνάκης.

Φυσικά, η απαλοιφή της λέξης «χοντρή», δεν ήταν παρά ο Δούρειος Ίππος για να ερωτηθεί τελικά ο δημιουργός, αν έχει επικοινωνήσει με την Πρωτοψάλτη μετά την αντιπαράθεσή που είχαν πριν από δύο χρόνια και εν μέσω πανδημίας και lock-down και την απόφασή της να δεχθεί να τραγουδήσει πάνω σε φορτηγό στις γειτονιές της Αθήνας.

«Μετά το φορτηγό του δήμου Αθηναίων εγώ δεν επικοινωνώ με την κυρία Πρωτοψάλτη, ούτε εκείνη μαζί μου. Την αγαπώ και δεν με νοιάζει αν αφαίρεσε τη λέξη, είναι ένα τραγούδι χαριτωμένο, θα μπορούσε να προσθέσει και στίχο, δεν τρέχει τίποτα. Λοιπόν, θα σας πω κάτι και κάντε το βούκινο. Αυτό το τραγούδι, αυτή η "χοντρή νευρικιά" είναι ένα πολύ συγκεκριμένο πρόσωπο. Που δεν υπάρχει περίπτωση να σας το αποκαλύψω, διότι είναι ένα αντρικό πασίγνωστο πρόσωπο. Και το πρόσωπο ήταν η αιτία να γράψω αυτό το τραγούδι τότε», απάντησε χαρακτηριστικά ο Σταμάτης Κραουνάκης, κλείνοντας το θέμα εκεί.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλά για το «Duende» του Λόρκα και αποκαλύπτει όσα ετοιμάζει φέτος

Συνεντεύξεις / Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλά για το «Duende» του Λόρκα και αποκαλύπτει όσα ετοιμάζει φέτος

Λόρκα, Γιάννης Πάριος, μπουζούκια, μουσική για νέες παραστάσεις: Το πρόγραμμα του καλλιτέχνη για τη φετινή σεζόν είναι φορτωμένο και πολυσυλλεκτικό
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΙΑΚΟΓΚΟΝΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ Άλκηστη Πρωτοψάλτη

Μουσική / «Δεν άφησα τίποτα να με μολύνει»: H Άλκηστις Πρωτοψάλτη μιλάει για ΟΛΑ

Η «χρονιά-φάντασμα» της πανδημίας, η περιβόητη εμφάνιση στο φορτηγό, η αδρεναλίνη και τα extreme sports, το παρόν και το μέλλον στο τραγούδι: Η αγαπημένη ερμηνεύτρια των Ελλήνων σε μια ειλικρινή συζήτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Πολιτισμός / Μάικλ Ντάγκλας: «Δεν έχω καμία πρόθεση να ξαναπαίξω – Έπρεπε να σταματήσω»

Ο 80χρονος ηθοποιός και παραγωγός δηλώνει ότι είναι ευτυχισμένος μακριά από το κινηματογραφικό πλατό, μετά από σχεδόν 60 χρόνια αδιάκοπης δουλειάς – «Μου αρκεί να βλέπω τη σύζυγό μου να παίζει»
LIFO NEWSROOM
Ανακαλύφθηκε αρχαία πόλη 3.500 ετών στο Περού: Το Peñico και ο μυστηριώδης πολιτισμός Caral

Πολιτισμός / Ανακαλύφθηκε αρχαία πόλη 3.500 ετών στο Περού: Το Peñico και ο μυστηριώδης πολιτισμός Caral

Αρχαιολόγοι εντόπισαν την αρχαία πόλη Peñico στη βόρεια επαρχία Barranca του Περού - Η ανακάλυψη αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για τον πολιτισμό Caral, τον αρχαιότερο της Αμερικής, και τη σύνδεσή του με τις πρώιμες κοινωνίες των Άνδεων και του Αμαζονίου
LIFO NEWSROOM
Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Πολιτισμός / Όζι Όζμπορν: Όλα όσα έγιναν στο μεγάλο φινάλε των Black Sabbath

Η συναυλία «Back To The Beginning» χαρακτηρίστηκε ως η "τελευταία υπόκλιση" για τον άνθρωπο που θεωρείται ο «πατέρας» του heavy metal έπειτα από αρκετά χρόνια προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Πάρκινσον
LIFO NEWSROOM
Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Πολιτισμός / Oasis: Η μεγάλη επιστροφή ως ύμνος στη βρετανική μουσική - Η αγκαλιά των αδελφών Γκάλαχερ επί σκηνής

Το συγκρότημα επανενώθηκε επί σκηνής έπειτα από 16 χρόνια - Ένα σετ γεμάτο ύμνους της βρετανικής μουσικής, πάθος, χιούμορ και η αγκαλιά που περίμεναν όλοι
LIFO NEWSROOM
Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Πολιτισμός / Αναλύθηκε το αρχαιότερο γονιδίωμα της Αρχαίας Αιγύπτου: Τι αποκαλύπτει για την καταγωγή των πρώτων Αιγυπτίων

Για πρώτη φορά, επιστήμονες κατόρθωσαν να αποκωδικοποιήσουν το πλήρες DNA ενός ανθρώπου που έζησε στις απαρχές της αιγυπτιακής πολιτισμικής ιστορίας, φέρνοντας στο φως εκπλήξεις για τις γενετικές καταβολές των πρώτων κατοίκων της κοιλάδας του Νείλου
LIFO NEWSROOM