Σε δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας με τίτλο «Πορευόμενοι στην Ιερότητα» και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας με τίτλο «Η Ελευθερία του Εγκλεισμού». Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
0

Δύο θεματικές, παράλληλες, εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών και των κατοίκων στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί του Αργοσαρωνικού.

Οι εκθέσεις θα πραγματοποιηθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας με τίτλο «Πορευόμενοι στην Ιερότητα» και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας με τίτλο «Η Ελευθερία του Εγκλεισμού». Μάλιστα, την ερχόμενη Πέμπτη, εκτός απροόπτου, και ώρα 19:00 πρόκειται να γίνουν τα εγκαίνια των εκθέσεων αυτών από την υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη στον ιδιαίτερα φορτισμένο ιστορικά χώρο των πρώην φυλακών της Αίγινας. 

Την επιμέλεια των εκθέσεων που έχουν συνδιοργανώσει το Υπουργείο Πολιτισμού, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Αίγινας και η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αίγινας, έχει η κυρία Δρ. Βιβή Βασιλοπούλου, επίτιμη γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς.  

Στις τρεις αίθουσες του αρχαιολογικού μουσείου, οι συλλογές που εκτίθενται καλύπτουν την περίοδο από την προϊστορική εποχή έως τους ρωμαϊκούς χρόνους και συμπεριλαμβάνουν ευρήματα από την Κολώνα, τον Ναό της Αφαίας, τον Ναό του Ελλάνιου Διός, τον Ναό της Άρτεμης, τον Ναό του Απόλλωνα.

Χθες, είχα την ευκαιρία να βρεθώ στους χώρους του εμβληματικού μουσείου της Αίγινας. Καθώς πλησιάζω στην είσοδο και στο αίθριο, διακρίνω τις εμβληματικές ανθρώπινες μορφές από σίδηρο οι οποίες έχουν ήδη τοποθετηθεί. Στις τρεις αίθουσες του αρχαιολογικού μουσείου, οι συλλογές που εκτίθενται καλύπτουν την περίοδο από την προϊστορική εποχή έως τους ρωμαϊκούς χρόνους και συμπεριλαμβάνουν ευρήματα από την Κολώνα, τον Ναό της Αφαίας, τον Ναό του Ελλάνιου Διός, τον Ναό της Άρτεμης, τον Ναό του Απόλλωνα. Έτσι, ο διακεκριμένος εικαστικός με πολυετή εμπειρία εκθέσεων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, από το Επιγραφικό και το Εθνικό Αρχαιολογικό, ως το Μουσείο Δελφών, το Γενί Τζαμί Θεσσαλονίκης και το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, προσέρχεται για μία ακόμη φορά σε διάλογο με τα αρχαία έργα, σε συνύπαρξη διακριτική και δημιουργική, με τον σεβασμό που επιβάλλεται σε τέτοιες συζεύξεις. 

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Στην πρώτη αίθουσα σε ζωγραφική απόδοση, ο Χάρτης του Αργοσαρωνικού δηλώνει τον γεωγραφικό τόπο. Ο Απόλλωνας και ο Θρόνος του Απόλλωνα στις τελευταίες αίθουσες, νοηματοδοτούν την ιερότητα του χώρου. Απέναντι από τον Απόλλωνα, μια επιτοίχια πολυπρόσωπη σύνθεση δημιουργεί διαδραστική σχέση έργου και επισκεπτών, στην οποία ο θεατής θα μπορούσε να αναγνωρίσει και τον εαυτό του στο εικαστικό πλήθος. Ενδιάμεσα, αρχαία αγγεία και ειδώλια συναντούν τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία, ενώ ένα σύνολο πήλινων φιδιών στο δάπεδο στέλνει το δικό του μήνυμα στο χθόνιο αρχετυπικό σύμβολο, κοινό στους αρχαίους πολιτισμούς. Ήδη πολλοί από τους τουρίστες που βρίσκονταν στο νησί έσπευδαν να φωτογραφηθούν μπροστά από τα έργα του Γιώργου Ξένου αποτυπώνοντας το ενδιαφέρον του κοινού για την εγχώρια εικαστική πραγματικότητα. 

Την ίδια στιγμή, στον χώρο του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου - πρώην Φυλακών, η σύγχρονη τέχνη κυριαρχεί παντού. Οι φωνασκούντες, τα υψωμένα χέρια, τα αγωνιώδη βλέμματα, τα μάτια - μάρτυρες, βαριά φορτισμένα, προβληματίζουν με τα μηνύματά τους και σε παρασύρουν σε μια στοχαστική περισυλλογή δημιουργώντας έναν ιερό τρόμο καθώς αναζητούν το αόρατο πίσω από το ορατό. Άλλωστε, το εννοιολογικό και το εικαστικό στοιχείο συνδέονται άρρηκτα στο έργο του Γιώργου Ξένου. Τέλος, μικρά προσωπικά αντικείμενα των τότε κρατουμένων εκτίθενται σε ειδικές προθήκες.

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Είναι εμφανές ότι ο Γιώργος Ξένος με την τέχνη του επιχειρεί να σκιαγραφήσει και να αναδείξει τα αγωνιώδη βλέμματα και τις μορφές του εγκλεισμού, την απομόνωση και τον περιορισμό, τα όνειρα, τις ιδέες, τους αγώνες, τα βασανιστήρια και τις εκτελέσεις πολιτικών, κυρίως, κρατουμένων. Ουσιαστικά, φωτίζει μια άλλη οπτική ανάμεσα στο δίπολο εγκλεισμός και φυλακή, προσφέρει χώρο για περισυλλογή και προβληματισμό και δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να αναστοχαστεί πάνω στο συνολικό έργο για την πολυσύνθετη έννοια της ελευθερίας. 

Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος
Δύο μεγάλες θεματικές εκθέσεις του εικαστικού Γιώργου Ξένου, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας και στο Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο Facebook Twitter
Φωτ.: Γ. Πανταζόπουλος

Διάρκεια εκθέσεων: 27/7/2023 - 30/09/2023

Ώρες λειτουργίας:
Αρχαιολογικό Μουσείο Κολώνας
Καθημερινά 10:30 - 17:30
Τρίτη κλειστά
Καποδιστριακό Ορφανοτροφείο – πρώην Φυλακές Αίγινας
Καθημερινά 11:00 - 14:00 & 18:00 - 21:00
Τρίτη κλειστά
Είσοδος Ελεύθερη
Πληροφορίες: 22970 22248 & 2297022067

Οι εκθέσεις του Γιώργου Ξένου συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του 14ου Aegina Fistiki Fest

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM
«La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Πολιτισμός / «La Magie Noire»: Ο χαμένος θησαυρός του Ρενέ Μαγκρίτ βγαίνει στο φως μετά από 90 χρόνια

Ο πίνακας «La Magie Noire» του Ρενέ Μαγκρίτ, που παρέμεινε σε ιδιωτική συλλογή για 90 χρόνια, βγαίνει σε δημοπρασία στη Sotheby’s - Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από το έργο και τη γυναίκα που έσωσε 163 παιδιά από τους ναζί
LIFO NEWSROOM
Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Πολιτισμός / Αίγυπτος: Ανοικτός για το κοινό ένας από τους πιο εμβληματικούς τάφους Φαραώ στην Κοιλάδα των Βασιλέων

Σκαλισμένος βαθιά μέσα στον βράχο, ο τάφος του Αμενχοτέπ Γ΄ δεσπόζει ξανά μετά από 20 χρόνια, στη δυτική όχθη του Νείλου - Τα πρώτα πλάνα από το εσωτερικό του
LIFO NEWSROOM
Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Πολιτισμός / Το «This That Keeps On» του Δημήτρη Παπαϊωάννου καταχειροκροτήθηκε στο Ηρώδειο

Τριάντα χορευτές και ηθοποιοί ζωντάνεψαν επί σκηνής τα υβριδικά πλάσματά του, ενεργοποιώντας τον χώρο με το μοναδικό του ύφος που τον έχει καθιερώσει ως έναν από τους πιο επιδραστικούς δημιουργούς της εποχής μας
LIFO NEWSROOM
Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ ρίχνει τη σκιά του στη διοργάνωση - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Πολιτισμός / Βραβεία Νόμπελ: Ο Τραμπ «ρίχνει τη σκιά του» στον θεσμό - Προειδοποιήσεις για την ακαδημαϊκή ελευθερία

Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει εισαγάγει ή προτείνει μια σειρά από μέτρα, τα οποία οι επικριτές υποστηρίζουν ότι θα εμποδίσουν την εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα
LIFO NEWSROOM
2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Πολιτισμός / 2o Sex Positive Festival: Ένα τριήμερο για τη σεξουαλική απελευθέρωση στην Αθήνα

Με κοινοτικό χαρακτήρα και χωρίς κερδοσκοπικό προσανατολισμό, η διοργάνωση βασίζεται στη συλλογική εργασία και στην ελεύθερη συνεισφορά των συμμετεχόντων, ώστε να παραμείνει ανοιχτή σε όλους ανεξαρτήτως εισοδήματος
LIFO NEWSROOM