Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται

Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται Facebook Twitter
Η Μαρίζα Αμπέλα ως Amy Winehouse στα γυρίσματα της ταινίας που ξεκίνησαν πριν από μια εβδομάδα
0

Mόλις μια εβδομάδα έχει περάσει από την έναρξη των γυρισμάτων της βιογραφικής ταινίας της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον για την Έιμι Γουάινχαουζ στο Λονδίνο, ήδη όμως οι αντιδράσεις για το "Back to Black" είναι πολύ έντονες. Κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου, έκαναν το γύρο του διαδικτύου οι φωτογραφίες της Μαρίζα Αμπέλα και του Έντι Μάρσαν στο ρόλο της Έιμι και του πατέρα της, Μιτς Γουάινχαουζ, και η ανταπόκριση υπήρξε βιτριολική. Ένα χαρακτηριστικό tweet που έγινε viral περιγράφει την εικόνα της πρωταγωνίστριας της ταινίας στο γύρισμα ως «γαμημένα αποκρουστική»: 34.000 likes και 3.500 κοινοποιήσεις φάνηκε να συμφωνούν με τον χαρακτηρισμό.

Είναι δύσκολο να κρίνουμε μια ταινία πριν καν κυκλοφορήσει επίσημα έστω και ένα καρέ της, είναι φανερό όμως ότι οι φωτογραφίες από το πλατό του “Back to Black” άγγιξαν ένα ευαίσθητο νεύρο. Τα τελευταία χρόνια, η πολυτάραχη ζωή και ο τραγικός θάνατος της Γουάινχαουζ (που μόνο αναπόφευκτος δεν ήταν) μοιάζουν να συμβολίζουν τους τρόπους με τους οποίους οι βιομηχανίες της ψυχαγωγίας και των μέσων ενημέρωσης δυναμιτίζουν την πορεία των νεαρών αστέρων.

 Η Γουάινχαουζ ήταν μια εξαιρετικά ταλαντούχα μουσικός που όπως φάνηκε όμως περιβαλλόταν από ανθρώπους οι οποίοι ήταν περισσότερο αποφασισμένοι να της αποσπάσουν χρήματα παρά να προστατεύσουν την ψυχική ή σωματική της υγεία. Τον προσεχή Ιούλιο συμπληρώνονται 12 χρόνια από τον θάνατό της, και ουδείς θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι μέσα σ’ αυτό το διάστημα η μουσική βιομηχανία έχει γίνει ένα πιο φιλόξενο μέρος για τις γυναίκες μουσικούς. Τα τελευταία χρόνια, δεν είναι λίγοι οι αστέρες του βεληνεκούς της Γουάινχαουζ που έχουν αποκαλύψει αντίστοιχες μάχες με τον εθισμό και τις διαταραχές διατροφής με αυτές που βίωσε η τραγουδίστρια κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής της.

Μεγάλο μέρος της καριέρας της έμοιαζε να διεξάγεται σε ένα ατέλειωτο μιντιακό τσίρκο, με τα ταμπλόιντ και τους πάσης φύσεως σχολιαστές να ασχολούνται εμμονικά με το βάρος της, τις καταχρήσεις ουσιών και τα περιστατικά κατάρρευσής της σε κοινή θέα. Οι «σκληρές» εικόνες από τα γυρίσματα στο πλατό μοιάζουν να τσιγκλάνε τα ίδια ηδονοβλεπτικά ένστικτα που οδήγησαν στην πτώση της. (Ανησυχητικά είναι επίσης τα σχόλια που έκανε η Αμπέλα για την «πραγματικά θετική» όπως την χαρακτήρισε εμπειρία της να χάσει βάρος για να υποδυθεί την Γουάινχαουζ, τα οποία δεν περιλαμβάνουν καμία αναφορά στη βουλιμία της τραγουδίστριας).

Back to Black: Η Amy Winehouse ξανασταυρώνεται Facebook Twitter
H Μαρίζα Αμπέλα και o Έντι Μάρσαν στους ρόλους της Έιμι και του πατέρα της, Μιτς Γουάινχαουζ.

Όσον αφορά στη σύγκριση με πρόσφατες κινηματογραφικές βιογραφίες επιφανών αστέρων της ποπ και ροκ μουσικής όπως του Έλβις Πρίσλεϊ ή του Φρέντι Μέρκιουρι, η διαφορά είναι ότι ο Έλβις πέθανε πριν από 45 περίπου χρόνια έχοντας προλάβει να απολαύσει μια μακρά, και επιτυχημένη καριέρα πριν από τον θάνατό του, όπως και ο Μέρκιουρι, η επιτυχία της ταινίας με βάση την ζωή του οποίου (το Bohemian Rhapsody του 2018) ήταν εκείνη που αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον του Χόλιγουντ για παρόμοια εγχειρήματα. Αντιθέτως, είναι πιθανό να υπάρχουν ακόμη και κάποιοι που είναι ακόμα έφηβοι σήμερα για τους οποίους ο θάνατος της Γουάινχαουζ είναι νωπός στο μυαλό. Η καριέρα της διήρκεσε ουσιαστικά μόλις έξι ή επτά χρόνια και πολλά από αυτά τα πέρασε αντιμετωπίζοντας το κανιβαλικό ενδιαφέρον του κοινού, τις συκοφαντίες του Τύπου αλλά και τους προσωπικούς της δαίμονες.

Η ταινία της Τέιλορ-Τζόνσον δεν μπορεί παρά να αναπαράγει τις οδυνηρές και ανεξίτηλες εικόνες που χαρακτήρισαν την πορεία της Γουάινχαουζ, όπως αυτές που την απεικονίζουν να παλεύει με τους παπαράτσι ή να εμφανίζεται διαλυμένη στη σκηνή σε εκείνη την απόπειρα “comeback” που είχε κάνει σε μια συναυλία της στη Σερβία. Οι βιογραφικές ταινίες υψηλού προϋπολογισμού συνήθως τα θέλουν όλα δικά τους επιχειρώντας να αναδείξουν την επιτυχία και την τραγωδία συγχρόνως. Το πρόσφατο “I Wanna Dance With Somebody” για την ζωή της Γουίτνι Χιούστον, τελειώνει με την εκλιπούσα να γεμίζει την μπανιέρα όπου θα άφηνε την τελευταία πνοή και αμέσως μετά βλέπουμε ένα φλασμπάκ μιας από τις θριαμβευτικές της εμφανίσεις – μια χλωμή και άκομψη τελευταία νότα.

Δεν είναι υποχρεωμένες φυσικά οι κινηματογραφικές βιογραφίες να περιορίζονται σε μια θετική και αποστειρωμένη αφήγηση. Κάθε άλλο, και το θλιβερά αγιογραφικό “Bohemian Rhapsody” αποτελεί ίσως το πιο ισχυρό αντεπιχείρημα. Μια ταινία βιογραφικής μυθοπλασίας όμως με θέμα την σύντομη και ταραχώδη ύπαρξη της Έιμι Γουάινχαουζ μοιάζει εκ προοιμίου να πλέει στα θολά νερά της εκμετάλλευσης. Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός ότι η ταινία έχει την υποστήριξη του πατέρα της – ο οποίος στο ντοκιμαντέρ “Amy” του 2015, που ο ίδιος είχε απαξιώσει, εμφανίζεται ως μια από τις σκιώδεις και χειριστικές φιγούρες στη ζωή της –  είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τι μπορεί να προσφέρει το “Back to Black” πέρα από ένα «πορνό τραυμάτων» που επιχειρεί να κολακέψει όσους παρακολουθούσαν την πτώση της κόρης του και δεν έκαναν τίποτα για να την αποτρέψουν.

Πηγή: The Guardian

Θέματα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Μπισμπίκης: «Κανείς δεν είναι άγιος, ούτε εγώ είμαι»

LiFO Talks / Βασίλης Μπισμπίκης: «Κανείς δεν είναι άγιος, ούτε εγώ είμαι»

Ο Βασίλης Μπισμπίκης σκιαγραφεί τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στη νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, «Σπασμένη Φλέβα», μιλώντας για τα όρια, την ανθρώπινη φύση και τη δύναμη του σοκ στην τέχνη.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Ο φραπές, ο χασάπης και η Πόπη με τη Φεράρι»: Γιατί κανείς δεν θέλει να γίνει αγρότης 

H κατάσταση των πραγμάτων / «Ο φραπές, ο χασάπης και η Πόπη με τη Φεράρι»: Γιατί κανείς δεν θέλει να γίνει αγρότης 

Τους τελευταίους μήνες, η ελληνική κτηνοτροφία βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Από τις επιδοτήσεις-«μαϊμού» του ΟΠΕΚΕΠΕ μέχρι την ευλογιά που έχει αποδεκατίσει χιλιάδες ζώα και τη διαρκή συρρίκνωση του κλάδου, η συγκυρία σκιαγραφεί ένα μέλλον εξαιρετικό αβέβαιο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Έχω βαρεθεί να ακούω “περίοδο έχεις, μωρή, χαπακώσου και θα περάσει”»

Lifo Videos / «Βαρέθηκα το “περίοδο έχεις, μωρή, χαπακώσου να περάσει”»

Με το βιβλίο της αλλά και με τα απίθανα videos της, άλλαξε τα ελληνικά δεδομένα όσον αφορά την vegan διατροφή. Επόμενος σταθμός η γυναικεία ενδυνάμωση, αλλά με το δικό της στιλ. Η Madame Ginger, aka Μαριλού Παντάκη, μιλά για το νέο της βιβλίο το «ΔΕ fem ΜΠΟΥΚ», το γυναικείο σώμα, την ουσιαστική ευεξία και τη φροντίδα χωρίς φιοριτούρες. 
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Ο Μούμος και το rage bating

LiFO Vidcasts / Ο Μούμος και το rage baiting

Το επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0» που τα ρούχα του Θωμά Ζάμπρα τελείωσαν και ξαναβάζει τα ίδια, θυμάται τα ψέματα των γονιών των ’90s, συζητάει με τον εαυτό του για το rage baiting και προσπαθεί να καταλάβει αν το να είσαι ψηλός είναι επάγγελμα ή απλώς βιολογικό ατύχημα.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Δύο φορές μού γύρισαν την πλάτη όταν ζήτησα να καλύψουν το χειρουργείο μου»

Lifo Videos / «Δύο φορές μού γύρισαν την πλάτη όταν ζήτησα να καλύψουν το χειρουργείο μου»

Από τις διαδρομές αξημέρωτα με το λεωφορείο για μια προπόνηση στην Τρίπολη μέχρι τους πενιχρούς μισθούς, η Λαμπρινή Γεωργακοπούλου είναι μία από τις γυναίκες που συνεχίζουν να παίζουν ποδόσφαιρο στην Ελλάδα με μόνη ανταμοιβή το πάθος.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Γαζούλη: «Η νανοϊατρική χρησιμοποιείται από την εποχή της αρχαιότητας»

Άκου την επιστήμη / Μαρία Γαζούλη: «Η νανοϊατρική χρησιμοποιείται από την εποχή της αρχαιότητας»

Τι είναι, τελικά, η νανοϊατρική; Πόσο κοντά βρίσκεται στη θεραπεία ασθενειών που μέχρι σήμερα θεωρούνταν ανίατες; Υπάρχουν ηθικοί φραγμοί σε έναν τομέα που αγγίζει το απειροελάχιστο της ύλης; Η καθηγήτρια Βιολογίας και Νανοϊατρικής στην Ιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαζούλη, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αναδάσωση ή φυσική αναγέννηση; Πώς θα αναπνεύσει ξανά η Αττική;

H κατάσταση των πραγμάτων / Αναδάσωση ή φυσική αναγέννηση; Πώς θα αναπνεύσει ξανά η Αττική;

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές των τελευταίων ετών, η ανάγκη για αποκατάσταση του φυσικού τοπίου και του δασικού πλούτου είναι επιτακτική. Μπορεί η φύση να αναγεννηθεί μόνη της ή απαιτείται τεχνητή αναδάσωση; Πότε αφήνουμε τη φυσική αναγέννηση να λειτουργήσει και πότε χρειάζεται παρέμβαση; Τι σημαίνει στην πράξη η αποκατάσταση ενός καμένου οικοσυστήματος και πόσο δύσκολη είναι αυτή η διαδικασία;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γκαλ Ρομπίσα: «Ζούμε σε μια χώρα που ακόμα κι ένα ποτό ή ένα σινεμά μοιάζει πολυτέλεια»

Lifo Videos / Γκαλ Ρομπίσα: «Στη χώρα μας πρέπει να παλέψεις για να πληρώσεις το νοίκι σου»

Από τη μνήμη των προγόνων του που επιβίωσαν από το Ολοκαύτωμα μέχρι τη σύγχρονη πραγματικότητα της ανασφάλειας, της ακρίβειας και της επιφανειακής εικόνας. Ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του μιλά στη LifO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Korean barbecue, Tραμπ και κωμικοί στη Σαουδική Αραβία

LiFO Vidcasts / Korean barbecue, Tραμπ και κωμικοί στη Σαουδική Αραβία

Από το korean barbecue μέχρι τα ελληνικά βαφτίσια και τους κωμικούς που παίζουν στη Σαουδική Αραβία, ο Θωμάς Ζάμπρας επιστρέφει με ακόμα ένα επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0»., όπου τίποτα δεν συνδέεται, κι όμως όλα βγάζουν νόημα.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Flotilla και πώς να κάνεις σωστό hate comment

LifO Vidcasts / Flotilla και πώς να κάνεις σωστό hate comment

Άλλο ένα επεισόδιο του «Άλλο ένα podcast 3.0» όπου τίποτα δεν έχει λογική σειρά — αλλά όλα βγάζουν νόημα με τον τρόπο του Θωμά Ζάμπρα. Από παιδικές αναμνήσεις και τουρκικά τρακαρίσματα μέχρι μαθήματα σωστού hate commenting και ρομπότ που μαθαίνουν kung fu.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Θεοδώρα Ψαλτοπούλου: Γιατί oι νέοι νοσούν ολοένα περισσότερο από καρκίνο;

Άκου την επιστήμη / Γιατί αυξάνονται οι νέοι που νοσούν από καρκίνο; H Θ. Ψαλτοπούλου εξηγεί

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου; Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν καθοριστικά τη μακροζωία; Και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η διατροφή στην πρόληψη των χρόνιων ασθενειών; Η παθολόγος και καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, απαντά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι τα κλειστά ρέματα που πλημμυρίζουν την Αθήνα

Radio Lifo / Ποια είναι τα κλειστά ρέματα που πλημμυρίζουν την Αθήνα

Γιατί πλημμυρίζουν οι δρόμοι με την πρώτη νεροποντή; Και πώς αυτό συνδέεται με τον φυσικό χώρο που έχουμε κλέψει από τα ρέματα και τα ποτάμια της πόλης; Ο Δημήτρης Θεοδοσόπουλος, Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός που έχει εξερευνήσει και μελετήσει διεξοδικά το ιστορικό δίκτυο των ρεμάτων της Αττικής, συζητά με την Ντίνα Καράτζιου τα πώς και τα γιατί.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Θανάσης Φωκάς: «Μπορείς να απελευθερωθείς από την πίεση των social media και να στραφείς στον εαυτό σου;»

Θανάσης Φωκάς / Θανάσης Φωκάς: «Μπορείς να απελευθερωθείς από τα social media και να στραφείς στον εαυτό σου;»

Μπορεί το ασυνείδητο να καθορίζει τις αποφάσεις μας; Είναι η ευτυχία θέμα κατανάλωσης ή εσωτερικής ολοκλήρωσης; Πώς η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και ζούμε; Ο διακεκριμένος μαθηματικός και ακαδημαϊκός μοιράζεται σκέψεις που ξεκινούν από την επιστήμη και φτάνουν μέχρι τα μεγάλα υπαρξιακά ερωτήματα της εποχής μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ