Ποιο είναι το δικό σου «Σπιρτόκουτο»; Οι συντελεστές της παράστασης απαντούν

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου
0

Κάθε βράδυ, από Τετάρτη μέχρι Κυριακή, η εμβληματική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, που άφησε το δικό της στίγμα τον ελληνικό κινηματογράφο και σήμερα μετράει 20 χρόνια ζωής, μεταμορφώνεται σε ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Οι συντελεστές της παράστασης μοιράζονται με τη LiFO την δική τους εκδοχή του «Σπιρτόκουτου».

 

Γιάννης Νιάρρος

Mουσική, στίχοι, σκηνοθεσία

To δικό μου Σπιρτόκουρτο είναι η μπριζόλα στο τηγάνι με μακαρόνια σκέτα με τυρί, τσόκαρο και Αντώνη Ρέμο.

Αλέξανδρος Λιβιτσάνος

Σύνθεση, ενορχήστρωση & μουσική διεύθυνση, πλήκτρα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Αν τα έργα μας είναι παιδιά μας, τότε το δικό μου Σπιρτόκουτο είναι ο ορισμός του συναισθηματικού κωλόπαιδου. Τσογλάνι, που του αρέσει να με κάνει ρεζίλι στη γειτονιά με τις αηδίες που ακούει στη διαπασών και ένα βρομόστομα του οποίου την εφευρετικότητα θα ζήλευε ο Τέσλα. Με ένα περίεργο τρόπο, όμως, κάθε φορά που το κοιτάζω, σκέφτομαι πως μου μοιάζει περισσότερο απ' όσο αντέχω να παραδεχτώ.

Γιάννης Οικονομίδης

Σκηνοθέτης της ταινίας, λιμπρέτο & καλλιτεχνική επιμέλεια του μιούζικαλ

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το σπάσιμο των αβγών, τότε... Το σπάσιμο των αβγών τώρα. Ο αποφασιστικός πήδος!

Γιάννης Αναστασάκης

Στον ρόλο του Δημήτρη, του πατέρα της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Η χώρα ολόκληρη. Δεν ξέρω πότε θα ανάψει ένα σπίρτο με το φαινόμενο της αυτοανάφλεξης. Και τότε ή θα γίνουμε παρανάλωμα, αν βρεθεί το σπιρτόκουτο πλάι στο εύφλεκτο υλικό των ονείρων, ή θα καούν μεμιάς όλα τα σπίρτα στο κλειστό συρταρωτό κουτάκι τους και θα συνεχίσουμε τη ζωή μας σαν να μην έγινε τίποτα. Αλλά στο σκοτάδι πλέον... (Πάντως, ας λάβουμε υπόψη πως στον πλανήτη γενικώς η θερμοκρασία ολοένα ανεβαίνει).

Αγορίτσα Οικονόμου

Στον ρόλο της Μαρίας, μητέρας της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μικρό χάρτινο κουτάκι, στοιβαγμένα ξυλαράκια, στριμωγμένα ασφυκτικά, κάποια κολλημένα μεταξύ τους σαν κάτι να μην πήγε καλά εξαρχής, το κεφάλι τους είναι εύφλεκτο. 

Όποιο βγαίνει απ’ το κουτάκι καίγεται, γίνεται στάχτη. Όλα τα υπόλοιπα περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους. Μια μικρή κίνηση και ανάβουν, κάποιος, κάτι τα πυροδοτεί. 

Θ’ ανάψουν ένα κερί ή ένα τσιγάρο, θα δώσουν λίγο φως στο σκοτάδι ή θ’ ανάψουν μια φωτιά που θα ζεστάνει ή που θα γίνει παρανάλωμα. Ποιος ξέρει; Στο δικό μου Σπιρτόκουτο θ' ανάψουν τα αίματα. 

Δάφνη Δαυίδ

Στον ρόλο της Μαργαρίτας, ξαδέλφης της Μαρίας, που ζει μαζί τους

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Σπιρτόκουτο: όταν οι σχέσεις είναι γεμάτες θλίψη, μοναξιά, ασυνεννοησία, φόβο, πόλεμο κι έτσι όπως είναι, εύφλεκτες, καταστρέφονται. Αυτό όμως το Σπιρτόκουτο είναι για μένα γεμάτο αγάπη, αποδοχή, έμπνευση, δημιουργία, συναλλαγή, συνύπαρξη, ελευθερία, μαζί, μαζί, μαζί... 

Βασίλης Δημακόπουλος

Χορός, στον ρόλο του γείτονα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Δεν πιστεύω πως έχουμε μόνο ένα Σπιρτόκουτο. Το σπίτι μας, η δουλειά μας, οι φίλοι, η πόλη που ζούμε κουβαλάνε τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τα κουσούρια μας. Δεμένοι μαζί τους, παλεύουμε προσπαθώντας γι’ αυτό που νομίζουμε πως είναι καλύτερο. Για μένα κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά είναι αυτή η πικρή και παραδόξως αισιόδοξη αποδοχή της πραγματικότητας και ο συμβιβασμός για να μπορέσεις να συνεχίσεις. «Δεν γαμιέται... καφετέρια θα ανοίξουμε». 

Γιώργος Κατσής

Στον ρόλο του Λουκά, γιου της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Οι ώρες στο σπίτι κατά τα παιδικά μου χρόνια. Στο σπίτι όπου μεγάλωσα τα λαρύγγια μας ήταν πολύ κοντά στο να εκραγούν. Και ήμασταν φτωχότεροι από τους χαρακτήρες του έργου, γιατί είμαστε γενιά μεταναστών. Την ξέρω στο πετσί μου αυτή την απύθμενη μιζέρια του Σπιρτόκουτου. Λένε ότι είναι ελληνική η ταινία του Οικονομίδη, εγώ λέω ότι είναι ένας βαλκανικός ύμνος. Περίμενα πώς και πώς να φύγουν όλοι για να αφουγκραστώ την ησυχία. Από τότε έχω μια πολύ τρυφερή σχέση με την ησυχία: δεν θέλω να μιλάω πολύ όταν τελειώνω τις πρόβες, δεν θέλω να ακούω τίποτα για κάποιες ώρες. Η Νέα Φιλαδέλφεια, όπου μεγάλωσα, δεν έχει μεγάλες διαφορές με τον Κορυδαλλό, ή τον Κορυδαλλό του έργου.

Δανάη Μουτσοπούλου

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο Δημήτρης είναι ένα σπίρτο. Ονειρεύεται φωτιές, μα μένει σε αχρησία μέσα στο Σπιρτόκουτό του. Το Σπιρτόκουτό μου είναι το αμάξι μου. Εκεί όπου έχω τραγουδήσει, έχω ονειρευτεί, έχω κλάψει, έχω σκυλοβρίσει, γιατί ξέρω ότι, στρίβοντας στην επόμενη γωνία, μπορώ να συνεχίσω τον δρόμο μου και κανείς να μην ξέρει πως ήμουν εγώ η τρελή που τραγουδούσε «I could have danced all night» και φώναζε κλαίγοντας «προχώρα, ρε βόδι».

Ελένη Μπούκλη

Στον ρόλο της Άντζελας, κοπέλας του Λουκά

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μόλις το ακούω, μου έρχεται κατευθείαν μια αίσθηση σαν να στενεύει ο χώρος, τόσο που είναι τόσο ασφυκτικά δεμένοι οι άνθρωποι μεταξύ τους που δεν μπορούν να αναπνεύσουν πια. 

Ένας φοβερά μικρός χώρος που για να υπάρξεις χρειάζεται ο ένας να κλέβει το οξυγόνο του άλλου. Κι εκεί έρχεται η έκρηξη…

Θεοδοσία Σαββάκη

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο ανθρώπινος πολιτισμός, που παραμένει απάνθρωπος. Μια αενάως κληροδοτούμενη σύμβαση με αυθαίρετες, καταπιεστικές βάσεις. Χρήμα, τάξεις, κράτος, σύνορα, θρησκεία, πόλεμος, νόμος, κοινωνικό φύλο, οικογένεια: κατασκευές για να πλουτίζουν ελάχιστοι και να ελέγχονται μερικά «εκατομμύρια πιόνια». Κάποτε, όμως, το Σπιρτόκουτο και το περιεχόμενό του αναφλέγονται! Ευελπιστώ στο επόμενο μοντέλο να μη χωράει το δίπολο καταπιεστής - καταπιεζόμενος και να αποτελεί τούτη η μακρά φάση που ζούμε την τελευταία σκοταδιστική φάση του ανθρώπου.

Μάριος Σαραντίδης

Στον ρόλο του Γιώργου, αδελφού της Μαρίας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Άποψή μου να πούμε! Σπιρτόκουτο ίσον ο χώρος που «προστατεύει» τα μέσα ανάφλεξης. Ανάφλεξη ίσον κινητήριος δύναμη. Άρα, Σπιρτόκουτο είναι ο χώρος που σε οδηγεί στην ανάφλεξή σου. Ενίοτε έχει αρνητικό πρόσιμο. Οk! Εγώ με θάρρος κρατάω αμιγώς το θετικό. Εγώ ως «σπίρτο», και πες και spirto (πνεύμα στα ιταλικά), δίνω μεγάλη σημασία στο κουτί που με προστατεύει.

Η ιστορία μου με τις πληγές μου, την γκέι μου ταυτότητα, την καταπιεσμένη μου αρρενωπότητα που βρίσκω με την παράσταση, οι κραυγές μου και οι χαρές μου, οι επιτυχίες μου, οι σχέσεις μου και πόσα ακόμα, όλα αυτά είναι το Σπιρτόκουτο που μου επιτρέπει να υπάρχω ως Μάριος και το φυλάω καλά. Πολύ καλά, όπως λέει και η Μαρία, η αδελφή μου στο έργο.

Αυτό το σπιρτόκουτο μες στο Σπιρτόκουτο σε μιούζικαλ θα είναι η καλλιτεχνική μου καύλα.

Nάνσυ Σιδέρη

Στον ρόλο της Κικής, κόρης της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο έχει καεί. Έπρεπε να καεί για να συνεχίσει να έχει πλάκα η όλη ιστορία. Μου άφησε όμως κάτι ανεκτίμητο. Τη δυνατότητα της μεταμόρφωσης.

Αποστόλης Ψυχράμης

Στον ρόλο του Βαγγέλη, υπαλλήλου του Δημήτρη

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Tο δικό μου Σπιρτόκουτο είναι η χώρα μου. Όλη η σύγκρουση, η τρέλα, η «σύμβαση» για μια κάποια ζωή. Τα όνειρα που καταρρίπτονται, οι σχέσεις που ανατινάζονται, κι όμως με έναν τρόπο όλα μαζί, κοντά το ένα στο άλλο, σαν να είναι δεμένα επειδή έτσι πρέπει. Ε, ας το φτιάξουμε το μπουρδέλο, πια. Μπορούμε.

Σοφία Ευκλείδου 

Τσέλο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Eπιθετικότητα, τοξικότητα, θάνατος του ονείρου και της ελπίδας. Υπάρχουν πολλοί Κορυδαλλοί και Σπιρτόκουτα, έτοιμα να αναφλεγούν. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Δημήτρης Κλώνης

Ντραμς

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το διπλανό διαμέρισμα.

Γιώργος Μπουλντής

Μπάσο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Είκοσι χρόνια ενοχλημένα και εκνευρισμένα είδωλα, τώρα και σε μιούζικαλ. Δεν πίστευα ότι θα το έβλεπα ποτέ για μια ταινία που στα είκοσί μου με έπιασε από τον λαιμό.

Σπύρος Νίκας

Σαξόφωνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο το ζω καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας. Είτε με μηχανή είτε με αυτοκίνητο, ξυπνάει μέσα μου ο κύριος Δημήτρης. Και οι άλλοι οδηγοί όμως δεν πάνε πίσω.

Τα μπινελίκια δίνουν και παίρνουν δίχως αύριο. «Θα σου γ@μήσω τα ράμματα» στην Αμφιθέας.

«Φτιάχ’ το το μπουρδέλο» σε ταρίφα που καίει δέκα κιλά λάδι όποτε αλλάζει ταχύτητα. Κατάληξη; «Μια φραπεδιά ήρθα να πιούμε».

Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Τρομπόνι

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτό μου είναι το μυαλό μου. Εκεί η σύγκρουση, η ένταση, ο παραλογισμός, η αυτοκαταστροφή και η τρέλα μπορούν να πιάσουν «0-100» σε δευτερόλεπτα.

Γιάννης Παπαδόπουλος

Πιάνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτο μάς δείχνει ωμά την κοινωνία μας στον καθρέφτη, όσο κι αν προσπαθούμε να κοιτάξουμε από την άλλη.

Kώστας Σαπούνης

Τρομπέτα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

To δικό μου Σπιρτόκουτο είναι κάθε προσπάθεια να κανονίσουμε έξοδο με τους φίλους μου.

Δημήτρης Στασινός

Κιθάρα 

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

H αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολυκαταλάβει τι γίνεται στο έργο, έχασα και κάποιες πρόβες στην αρχή και μετά ντράπηκα να ρωτήσω. Μη διαρρεύσει, παρακαλώ.


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Θέματα / Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Μια συζήτηση με τους δημιουργούς του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας», Τάσο Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη και με τον σύμβουλο της ταινίας, αρχιτέκτονα Πάνο Δραγώνα, για την πολεοδομική, χωροταξική και ανθρωπογεωγραφική εξέλιξη της μεταπολεμικής πρωτεύουσας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ