Nadine Sierra: Το μέλλον της όπερας

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη.
0

Η διακεκριμένη σταρ της όπερας Nadine Sierra μας παρουσιάζει το καινούργιο της άλμπουμ που αποτελείται από το πιο απαιτητικό ρεπερτόριο του μπελ κάντο, επιφυλάσσοντας στους «τηλεακροατές» της μουσικές εκπλήξεις που την καθιστούν την εκπρόσωπο της σύγχρονης οπερατικής τεχνικής.

Η τριαντατριάχρονη σοπράνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μέλλον της όπερας. Με τη σταδιακή απομάκρυνση από τη σκηνή μεγάλων σοπράνο της προηγούμενης δεκαετίας (Άνγκελα Γεωργίου, Ναταλί Ντεσέ, Άννα Νετρέμπκο), η θέση έχει αδειάσει για τη μονάκριβη αυτή σοπράνο που ήδη, τόσο νέα, έχει κερδίσει τη φήμη που αναλογεί στις φανταστικές φωνητικές της δυνατότητες. Έχοντας συνάψει ήδη συμβόλαιο με την Deutsche Grammophon, από πολύ νωρίς εισήχθη στον επαγγελματικό κόσμο της όπερας, έχοντας μαθητεύσει κοντά στη διάσημη μέτζοσοπρανο Marilyn Horne. 

Το άλμπουμ της με τίτλο «Made for opera» απαρτίζεται από άριες από την «Τraviata», τη «Lucia di Lammermoor», το «Romeo et Juliette». Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι ηρωίδες των παραπάνω έργων αποτελούν τους signature ρόλους της, στους οποίους άλλωστε ειδικεύεται, ερμηνεύοντάς τους συνεχώς. Μάλιστα τον Μάιο θα πάρει μέρος σε μια ξεχωριστή παραγωγή της «Lucia di Lammermoor» στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, που θα ηχογραφηθεί και θα προβληθεί σε κινηματογράφους σε όλον τον κόσμο.

Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή.

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

Όσον αφορά το εξώφυλλο, εκπέμπει τη φρεσκάδα και τη ζωντάνια μιας νέας τραγουδίστριας, της οποίας η εξέλιξη στα χρόνια που έρχονται είναι η αναμφίβολη. Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηχογράφηση του άλμπουμ έγινε σχεδόν δύο χρόνια πριν, ωστόσο για διάφορους λόγους εκδόθηκε μόλις στις αρχές του Μαρτίου.

Ειδικότερα, από την «Τraviata» η Sierra επέλεξε την πρώτη σκηνή και άρια «È strano... Ah fors'è lui... Sempre Libera» καθώς και το «Addio del passato» από τη Γ Πράξη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην πρώτη επιλογή παρουσιάζει η επανάληψη της αρχικής μελωδίας με διαφορετικά λόγια, μια καινοτομία εξαιρετικά σπάνια όχι μόνο στις μέρες μας αλλά και στο παρελθόν.

Πιο εντυπωσιακή, βέβαια, είναι η ερμηνεία του «Addio del passato». Η Sierra, με εκπληκτική πειστικότητα, την ανάλογη θλίψη και τον ανάλογο συναισθηματικό χρωματισμό του κομματιού, αποτυπώνει την απόγνωση και την τραγικότητα της πρωταγωνίστριας Βιολέτας Βαλερί, που έπειτα από μια ζωή καλοπέρασης, τη στιγμή πριν από τον θάνατο συνειδητοποιεί ότι όλο αυτό ήταν παροδικό. Το μόνο πράγμα στη ζωή που διατηρείται, κατ’ αυτήν, είναι ο έρωτας, τον οποίο τόσα χρόνια παραμελούσε και πλέον έχασε εξαιτίας της σκληρότητας των παραδόσεων του παρελθόντος.

Verdi: «La traviata» / Act 1 - Ah, fors’è lui

Προχωρώντας στο άλμπουμ, φτάνει η σειρά της τρελής (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από έρωτα Lucia. Προηγείται η πρώτη της άρια, που παρουσιάζει τη δυσκολία της αλλαγής της χροιάς. Το πρώτο της κομμάτι απαιτεί τη δραματικότητα μιας «βαγκνερικής σοπράνο», καθώς περιγράφει την εμπειρία της, αφού έχει εμφανιστεί ένα φάντασμα μπροστά της, προϊδεάζοντας τον θεατή για τη γνωστή «scena della pazzia», ενώ το δεύτερο την αύρα και φωνητική ευελιξία μιας ερωτευμένης κολορατούρας σοπράνο που εκφράζει τα συναισθήματά της με φωνητικά πυροτεχνήματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως η πρωτότυπη cadenza που η Sierra έχει επιλέξει σε συνεργασία με τον δάσκαλο φωνητικής της Kamal Khan. Στο τέλος της δεκάλεπτης σκηνής της τρέλας, την απολαμβάνει κανείς έτσι ώστε ελάχιστα θυμίζει την καθιερωμένη, σε ελάσσονα τρόπο και πιο δύσκολη.

Donizetti: «Lucia di Lammermoor» / Act 3 - Ardon gl’incensi

Τα δύο τελευταία κομμάτια του άλμπουμ είναι οι άριες της Ιουλιέτας από την αντίστοιχη όπερα «Romeo et Juliette» του Charles Gounod. Η πρώτη (το γνωστό βαλς «Je veux vivre») είναι ένα από τα αγαπημένα της κομμάτια, καθότι στα περισσότερα ρεσιτάλ της την ερμηνεύει με μεγάλη ευχαρίστηση, ενδεχομένως επειδή μπορεί να ταυτιστεί με την ευχαρίστηση και επιθυμία της Ιουλιέτας για ζωή. Η δεύτερη, που είναι η σκηνή στην οποία η Ιουλιέτα, τυφλωμένη από τον έρωτα, παίρνει δηλητήριο για να ξεφύγει από τον συντηρητισμό της οικογένειας, ερμηνεύεται με ιδιαίτερο πάθος, ωστόσο θα μπορούσε κανείς να πει πως η Sierra χρειάζεται λίγο ακόμα χρόνο για να ωριμάσει σε πιο δραματικό γαλλικό ρεπερτόριο.

Gounod: «Roméo et Juliette, CG 9 / Act 1 - Ah, je veux vivre

Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη. Αν ακούσει κανείς ερμηνείες των ίδιων κομματιών από τα ρεσιτάλ της τους τελευταίους μήνες, θα διαπιστώσει ότι η πρόοδος είναι εμφανής. Η φωνή της αλλάζει, η προφορά της βελτιώνεται τόσο στα ιταλικά όσο και στα γαλλικά, που ως γνωστόν είναι από τις πιο δύσκολες γλώσσες για οπερατικό τραγούδι. Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

@operafanatic_

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ραπ με ελληνικές ρίζες από μια «ντίβα από την Κρήτη»

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ