Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό

Aline: Η ανεπίσημη βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιόν, έχει κάτι αμήχανο και ανατριχιαστικό Facebook Twitter
Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη».
0

Αν κάποιος δει το τρέιλερ της ταινίας Αλίν, μιας μυθιστορηματικής απεικόνισης της ζωής της Σελίν Ντιον, η πιο άβολη, αλλά και η πιο περίεργη πτυχή της ταινίας είναι η απόφαση της Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της και το σενάριο και τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας να υποδυθεί τον χαρακτήρα σε όλες τις ηλικίες. 

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Η Βαλερί Λεμερσιέ που σηκώνει στους ώμους της αυτό το βάρος μιας σχεδόν τρομακτικής επιλογής είναι σήμερα 58 ετών. Γνωστή στη Γαλλία, προφανώς φανατική θαυμάστρια της Σελίν Ντιόν, αποφάσισε να δώσει διέξοδο στο «κόλλημά της» με την 54χρονη σήμερα Σελίν Ντιόν και να αποτίσει με αυτό τον σχεδόν τρελό τρόπο φόρο τιμής σε μια γυναίκα είδωλο της μουσικής.

Η ιστορία της αρχίζει στο Κεμπέκ στα τέλη της δεκαετίας του 60. Η Αλίν Ντιέ όπως είναι το όνομα της πρωταγωνίστριας στην ταινία είναι το 14ο παιδί τους, ένα κορίτσι με χρυσή φωνή που γνωρίζει τον παραγωγό Γκι Κλοντ, τον ερωτεύεται και εκείνος αποφασίζει να την οδηγήσει στην κορυφή του κόσμου και να την κάνει σούπερ σταρ.

Θα μπορούσε να έχει τίτλο «Στο μυαλό της Βαλερί Λεμερσιέ», γιατί η αλήθεια είναι ότι δε σταματάς να σκέφτεσαι την τρικυμία στο σώμα και το πνεύμα ενός ενήλικου ατόμου που υποδύεται μια μικροσκοπική χαριτωμένη έφηβη.

Φυσικά, οι κριτικοί σε όλο τον κόσμο δεν συμμερίζονται το πάθος και τον σεβασμό και τη λατρεία της για την τραγουδίστρια που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμία δήλωση.

Η Λεμερσιέ αποφάσισε να χρησιμοποιηθεί το πρόσωπό της ψηφιακά, τοποθετημένο πάνω στο σώμα μιας έφηβης, η εμμονή της και η άγνοια για το πώς φαίνεται το βλέμμα και μόνο μιας γυναίκας άνω των πενήντα σε ένα ξένο σώμα σαράντα χρόνια νεώτερο, είναι από μόνη της μια ιδέα ανατριχιαστική. Τι είναι αυτό; Άγνοια; 

«Σκεφτείτε δύο φορές προτού παρακολουθήσετε αυτήν την τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον» γράφει ο Πίτερ Μπράντσοου στον Γκάρντιαν που δεν παραλείπει να σημειώσει  «Ακόμα και τώρα, δεν μπορώ να πιστέψω ότι το έχω δει» γράφοντας ότι οι πρώτες σκηνές θα κάνουν το κοινό να ουρλιάζει και να τρέχει έξω από τους κινηματογράφους. 

Στην ίδια εφημερίδα, η Λεμερσιέ έδωσε μια συνέντευξη λέγοντας ότι δεν καταλαβαίνει τις κριτικές: «Ήθελα πολύ να την παίξω ως παιδί (τη Σελίν Ντιόν) και γιατί όχι; Παίζω πάντα παιδιά στις παραστάσεις μου, οπότε μου φαινόταν απολύτως φυσιολογικό, αν και μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο εκτός Γαλλίας».

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Η Danielle Fichaud, η σκηνοθέτις Valérie Lemercier και ο Sylvaine Marcel σε σκηνή της "Aline." Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Μάλιστα αποκαλύπτει ότι δεν είχε κανένα πρόβλημα να την υποδυθεί και σαν νεογέννητη, με μονταρισμένο το κεφάλι της σε μια βρεφική κούνια, αλλά ευτυχώς η σκηνή μετά από παρακλήσεις του παραγωγού κόπηκε. 

«Διασκεδάσαμε πολύ δημιουργώντας αυτή την ψευδαίσθηση της νιότης», λέει η Λεμερσιέ που έχει κερδίσει δυο βραβεία Σεζάρ και τρία Μολιέρ, παίζει, τραγουδά, χορεύει, γράφει σενάρια, σκηνοθετεί.

Αυτή τη φορά έφτασε πολύ μακριά. Μάλιστα οι Γάλλοι κριτικοί βρήκαν την ταινία της χαρούμενη και συγκινητική και με κάποιο τρόπο σεβάστηκαν την Γαλλίδα ηθοποιό και δεν έκριναν καν την δήλωση ότι «αυτή η ταινία είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Σελίν Ντιόν. Είναι, ωστόσο, ένα έργο μυθοπλασίας», κάτι που γράφεται για να αποφύγουν προφανώς νομικούς μπελάδες, αφού είναι μια κριβής βιογραφία της Ντιόν.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η ταινία της Λεμερσιέ δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα ευγένεια από τους κριτικούς στις Κάννες που βρήκαν την ταινία «παράξενη και περίεργη». 

Η Λεμερσιέ προσπάθησε να επικοινωνήσει με την Ντιον αλλά δεν τα κατάφερε. Δεν την έχει γνωρίσει από κοντά αλλά μάλλον λίγο την ενδιέφερε πώς θα ένιωθε η Σελίν βλέποντας το κολλημένο κεφάλι μιας 58χρονης σε ένα σώμα 15χρονης. Ακόμα και αν διάβαζε το σενάριο που δεν έχει τίποτα το προσβλητικό για τη ζωή της σούπερσταρ, είναι ένας φόρος τιμής, - δε θα καταλάβαινε ότι η ίδια ηθοποιός θα την υποδυόταν σε όλες τις ηλικίες. Και αν έχει διαβάσει την κριτική των ΝΥΤ μάλλον δε θα πλησιάσει να δει την ταινία. 

Η Λεμερσιέ αναπαράγει στην ταινία με ακρίβεια ολογράμματος τις κινήσεις, τις χειρονομίες και τη διάσημη προφορά της Ντιον. Πιστεύει ότι έχει ομοιότητες με τη Ντιον, μια συγγένεια σχεδόν πνευματική μαζί της, και περίεργη σωματική διάπλαση.  Ούτε και κείνη υπήρξε ποτέ ένα όμορφο κοριτσάκι, μάλιστα μοιάζουν ακόμα και στον χαρακτήρα. «Δεν μπορεί κανείς να κάνει μια ταινία που δεν αφορά τον εαυτό του, που δεν μιλάει για το δικό του πρόσωπο, το σώμα του. Ήθελα να βάλω λίγο από εμένα σε αυτό. Ήταν κι αυτό μέρος του εαυτού μου» λέει.

Aline: Η τρομακτική βιογραφική ταινία της Σελίν Ντιον Facebook Twitter
Φωτο: Jean-Marie Leroy/Rectangle Productions/TF1 Films Production

Η Λεμερσιέ φέρνει στην οθόνη την ταύτισή της με την Ντιόν και μέσα από τη σχέση μάνας -κόρης. Η ίδια δεν έχει σχέση με την οικογένειά της που μάλλον δεν ενδιαφέρεται πολύ για την καριέρα της όπως ομολογεί. 

Είναι πολύ παράξενο, αλλά η Γαλλίδα ηθοποιός  φαίνεται ότι δεν πτοείται από καμία κριτική. Σαν να έχουν γραφτεί σε ένα άλλο σύμπαν για μια άλλη ταινία. Πιστεύει ότι η ταινία της απορρίπτεται γιατί υπάρχει σνομπισμός απέναντι στη γαλλική κουλτούρα, ειδικά στην Αμερική. «Λατρεύω τον αμερικανικό κινηματογράφο και θα ήθελα πολύ να γίνω σταρ του Χόλιγουντ. Θα ήταν ωραίο να μένω σε ένα μεγάλο σπίτι και να έχω τη δική μου μοδίστρα να μένει σε ένα μικρό σπίτι δίπλα. Αν ήμουν πιο πλούσια, θα είχα κάποιον να φτιάχνει όλα μου τα φορέματα και αυτό θα ήταν η πολυτέλειά μου – καλύτερα από ιδιωτικό τζετ ή προσωπικό μάγειρα ή προσωπικό», λέει. 

Ούτε να γνωρίσει ηθοποιούς, ούτε να δουλέψει διαφορετικά επιθυμεί αν τύχει και πάει στο Χόλιγουντ. Αυτό είναι ένα όνειρο έφηβης, είναι σχεδόν παιδικό το όνειρο της Λεμερσιέ για την κινηματογραφική βιομηχανία. Πέρα από τον τρόμο, τη λύπη, την αφέλεια, που προκαλούν οι δηλώσεις της υπάρχει μια καθήλωση σε μια ηλικία εφηβική, σε όνειρα που γίνονται σε μικρά κοριτσίστικα δωμάτια, στη φαντασίωση μιας ζωής που είναι βαλμένη σε κουκλόσπιτα. Ένα τέτοιο κουκλόσπιτο ονειρεύτηκε η Λεμερσιέ όταν έκανε την Αλίν. Και αυτός ίσως ερμηνεύει την τρομακτική της απόφαση να ξαναγίνει έφηβη.

Σίγουρα η Σελίν Ντιον, η πιο mainstream τραγουδίστρια των τελευταίων δεκαετιών ζει μια ενσάρκωση στο όριο του παραλογισμού και της εκκεντρικότητας. Και όλα αυτά χάρη στο πάθος μιας γυναίκας που κατάφερε στα 58 της να κάνει ένα όνειρό της πραγματικότητα: να υποδυθεί την πιο πλούσια και διάσημη σταρ.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ