Οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν «πτήσεις φαντάσματα» για να διατηρήσουν τις θέσεις σε αεροδρόμια της ΕΕ

Οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν «πτήσεις φαντάσματα» για να διατηρήσουν τις θέσεις σε αεροδρόμια της ΕΕ Facebook Twitter
Πηγή φωτό EPA
0

Τουλάχιστον 100.000 «πτήσεις φαντάσματα» μπορεί να γίνουν σε όλη την Ευρώπη αυτό το χειμώνα, λόγω των κανόνων χρήσης των αεροδρομίων της ΕΕ, σύμφωνα με ανάλυση της Greenpeace. 

Οι άδειες, περιττές ή μη επικερδείς πτήσεις αποσκοπούν στο να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να διατηρήσουν τα δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης σε μεγάλα αεροδρόμια. Όμως, παράλληλα μπορεί να προκαλέσουν εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 2,1 εκατ. τόνους- όσο εκπέμπουν σε ένα χρόνο 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα- σύμφωνα με την Greenpeace. 

«Η Κομισιόν απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν άδεια αεροπλάνα, για να τηρήσουν μια αυθαίρετη ποσόστωση που όχι μόνο είναι ρυπογόνα, αλλά και εξαιρετικά υποκριτική, δεδομένου της κλιματικής ρητορικής τους», τόνισε ο Χέρβινγκ Σούστερ, εκπρόσωπος της εκστρατείας European Mobility for All, της Greenpeace. 

«Οι εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές εκτοξεύονται. Θα ήταν ανεύθυνο εκ μέρους της ΕΕ να μην εκμεταλλευτεί την ευκολία του τερματισμού των “πτήσεων φαντασμάτων” και της απαγόρευσης των πτήσεων μικρών αποστάσεων, όπου υπάρχει λογική σιδηροδρομική σύνδεση», επεσήμανε. 

Όταν ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού, η Κομισιόν μείωσε από 80% σε 25% το ποσοστό των πτήσεων που πρέπει να διατηρήσουν οι αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να κρατήσουν τις θέσεις τους σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Όμως, τον περασμένο Δεκέμβριο οι Βρυξέλλες αύξησαν το ποσοστό σε 50% και τον Μάρτιο θα πάει στο 64%. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, δήλωσε ότι η εταιρεία μπορεί να χρειαστεί να κάνει 18.000 «επιπλέον, περιττές πτήσεις», προκειμένου να πληρεί τους αλλαγμένους κανόνες και έκανε έκκληση για το είδος των «φιλικών προς το κλίμα εξαιρέσεων», που χρησιμοποιούνται σε άλλα σημεία του πλανήτη. 

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, μόλις το 45% των πτήσεων της Lufthansa ήταν γεμάτες, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Άλλο ένα 5%, ή 18.000 πτήσεις, «το ορίζουμε ως περιττό», συμπλήρωσε. «Αν δεν θα ρισκάραμε την απώλεια θέσεων σε συγκεκριμένα αεροδρόμια στην Ευρώπη, πιθανότατα θα τις είχαμε ακυρώσει και θα τις συνδυάζαμε με άλλες υπάρχουσες πτήσεις», πρόσθεσε. 

Στην ανάλυσή της η Greenpeace εφάρμοσε το ποσοστό «πτήσεων φαντασμάτων» της Lufthansa σε άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές γραμμές, με βάση το μερίδιο 17% που έχει ο γερμανικός αερομεταφορέας στην αγορά. Επίσης, χρησιμοποίησε μια συντηρητική εκτίμηση για εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου 20 τόνους ανά πτήση. 

Η έρευνα υπέθεσε μέσο χρόνο πτήσης 90 λεπτών με αεροπλάνο 200 θέσεων, σε απόσταση 800-1.000 χιλιομέτρων. Οι υποθέσεις της Greenpeace είναι ακριβείς, δήλωσε ο Τιμ Τζόνσον, διευθυντής της Aviation Environment Federation, οργάνωση που ασχολείται με τον αντίκτυπο της αεροπορικής βιομηχανίας στο περιβάλλον. 

Σοσιαλιστές ευρωβουλευτές έχουν απαιτήσει απαντήσεις για το πρόβλημα, ενώ η Κομισιόν αρνείται πως οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν πτήσεις φαντάσματα ή ότι οι κανόνες της για τις θέσεις στα αεροδρόμια έχουν δημιουργήσει προβλήματα.  

«Οι άδειες πτήσεις είναι επιβλαβείς για την οικονομία και το περιβάλλον, για αυτό ακριβώς λάβαμε πολλά μέτρα που επιτρέπουν στις εταιρείες να μην έχουν τέτοιες κενές πτήσεις. Αν οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν να διατηρήσουν τις άδειες πτήσεις, είναι δική τους απόφαση, όχι αποτέλεσμα των κανονισμών της ΕΕ», δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν. 

Οι Βρυξέλλες υποστηρίζουν ότι ήδη έχουν μειώσει τις απαιτήσεις για τις θέσεις και ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να ζητήσουν ακόμη και αυτές να αποσυρθούν, αν οι πτήσεις διαταραχθούν από «αυστηρά υγειονομικά μέτρα», όπως νέοι κυβερνητικοί περιορισμοί για τα ταξίδια. 

H Air France επίσης ανέφερε ότι θέλει μεγαλύτερη ευελιξία των κανόνων για τις θέσεις, αλλά εκπρόσωπος της εταιρείας δεν θέλησε να δώσει στοιχεία για το πόσες περιττές ή με χαμηλή χωρητικότητα πτήσεις γίνονται αυτή τη στιγμή. 

Από την άλλη, ο Μάικλ Ο’Λίρι- διευθύνων σύμβουλος της Ryanair- πρόσφατα διαμαρτυρήθηκε ότι οι μεγάλες εταιρείες επωφελούνται από τη χαλάρωση των κανόνων. 

Με πληροφορίες από Guardian 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερμανία: Ο Υπουργός Άμυνας καλεί τη βιομηχανία όπλων σταματήσει την γκρίνια και να παράξει

Διεθνή / Γερμανία: Ο υπουργός Άμυνας καλεί τη βιομηχανία όπλων «να σταματήσει την γκρίνια και να παράξει»

Ο Μπόρις Πιστόριους ζητά από τη βιομηχανία όπλων να επιταχύνει την παραγωγή για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας, καθώς η Γερμανία σχεδιάζει δαπάνες 162 δισ. ευρώ έως το 2029
LIFO NEWSROOM
H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Διεθνή / H κλιματική κρίση «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου: Η Ευρώπη καίγεται - Οι πόλεις αντιδρούν

Καθώς η κλιματική αλλαγή «καταπί­νει» τις παραλίες της Μεσογείου, πόλεις όπως Βαρκελώνη και Σεβίλλη αναπροσαρμόζονται με πράσινες λύσεις, σκίαστρα και σημεία ψύξης για τους κατοίκους
LIFO NEWSROOM
Το σχέδιο Νετανιάχου για τη Γάζα φτιάχνει «στρατόπεδο συγκέντρωσης» για Παλαιστινίους, λέει πρώην πρωθυπουργός του Ισραήλ

Διεθνή / Το σχέδιο Νετανιάχου για τη Γάζα: «Φτιάχνει στρατόπεδο συγκέντρωσης για Παλαιστινίους»

Ο πρώην πρωθυπουργός Εχούντ Όλμερτ καταγγέλλει σχέδιο «εθνοκάθαρσης» της Γάζας, συγκρίνει τα σχέδια με ναζιστικά στρατόπεδα και καλεί τη διεθνή κοινότητα να επέμβει για να αποτραπούν εγκλήματα πολέμου
LIFO NEWSROOM
Η Ινδία λογοκρίνει την ταινία «Superman» - «Κόπηκαν» τα φιλιά με τη Λόις Λέιν

Διεθνή / Η Ινδία λογοκρίνει την ταινία «Superman» - «Κόπηκαν» τα φιλιά με τη Λόις Λέιν

Οι αλλαγές προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις, με τους επικριτές να υποστηρίζουν ότι ενώ τα συναινετικά φιλιά λογοκρίνονται, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις σκηνές βίας ή σεξιστικής συμπεριφοράς
LIFO NEWSROOM
Η Γερμανίδα πεζοπόρος εξηγεί πώς επιβίωσε για 11 νύχτες στην αυστραλιανή ερημιά

Διεθνή / «Χτύπησα και χάθηκα»: Η Γερμανίδα πεζοπόρος εξηγεί πώς επιβίωσε για 11 νύχτες στην αυστραλιανή ερημιά

Η 26χρονη Γερμανίδα εντοπίστηκε 24 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου είχε αφήσει το όχημά της, εμφανώς εξαντλημένη, αφυδατωμένη και γεμάτη τσιμπήματα από κουνούπια
LIFO NEWSROOM