To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε

To Fight Club προβάλλεται στην Κίνα με διαφορετικό φινάλε Facebook Twitter
0

Εδώ και χρόνια η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη κινηματογραφική αγορά μετά τις ΗΠΑ για τα αμερικανικά κινηματογραφικά στούντιο, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις συνεργάζονται με τους φορείς της κινεζικής λογοκρισίας από το στάδιο του σεναρίου, για να είναι βέβαιο ότι η ταινία τους θα προβληθεί επί κινεζικού εδάφους.

Πλην των κινηματογράφων, που προβάλλουν ένα σημαντικότερο αριθμό αμερικανικών ταινιών σε σχέση με το παρελθόν, υπάρχουν και οι κινέζικες streaming πλατφόρμες, που τροφοδοτούνται με ολοένα και περισσότερους αμερικανικούς τίτλους που δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Κίνα.

Ένας από αυτούς ήταν το Fight Club (1999), η εμβληματική (πια) δημιουργία του Ντέιβιντ Φίντσερ, μια ταινία που καυτηριάζει το καταναλωτικό πρότυπο των ‘90s, και τελειώνει με ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο, όπου ο Αφηγητής του Έντουαρτν Νόρτον κρατά το χέρι της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ και βλέπει από το ρετιρέ το σχέδιό του(ς) με τον Τάιλερ Ντέρντεν να ολοκληρώνεται, με τους απέναντι ουρανοξύστες να εκρήγνυνται και να καταρρέουν. Ένα φινάλε που δεν θα σοκάρει ποτέ το κινεζικό κοινό. Ο λόγος είναι ότι, για να μπορέσει η ταινία να προβληθεί μέσω της streaming πλατφόρμας Τencent Videos στη Χώρα, η αρμόδια αρχή λογοκρισίας επέβαλλε την αλλαγή του. Για την ακρίβεια το έκοψε εντελώς.

Έτσι, όταν ο Αφηγητής πυροβολεί τον Τάιλερ Ντέρντεν με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε - και δεν θα αποκαλύψουμε εδώ, για να μην χαλάσουμε εντελώς την ταινία για τους λιγοστούς που δεν την έχουν δει –  το φιλμ κόβεται και πέφτει μια καρτέλα που λέει το εξής: Μέσα από τα στοιχεία που κατέθεσε ο Τάιλερ, η αστυνομία ανακάλυψε γρήγορα το σχέδιο των εγκληματιών και τους συνέλαβε όλους, αποτρέποντας την πυροδότηση των εκρηκτικών μηχανισμών. Μετά τη δίκη, ο Τάιλερ εστάλη σε ένα ψυχιατρικό άσυλο όπου έλαβε βοήθεια. Απελευθερώθηκε από το άσυλο το 2012

Πρόκειται για μια παρέμβαση που φαντάζει (και είναι) αστεία, αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και ως υπενθύμιση πως η ελευθερία της έκφρασης που, παρά τις όποιες (δικαιολογημένες) ενστάσεις, απολαμβάνουμε, δεν είναι καθόλου δεδομένη για ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο εξώφυλλο του Rolling Stone: «Δεν είχα το ταλέντο που ένιωθα ότι είχαν οι άλλοι»

Από την περίοδο που σκεφτόταν να τα παρατήσει, ο Μεσκάλ έφτασε στη λίστα των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ και έγινε το «Μήλον της Έριδος» κορυφαίων σκηνοθετών και σχεδιαστών μόδας
LIFO NEWSROOM
Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Πολιτισμός / Γκρέτα Γκάρμπο: Η μυστηριώδης ζωή της «σφίγγας της Σουηδίας» που «αποπλάνησε» το Χόλιγουντ

Η Σουηδέζα ηθοποιός, θα αποσυρθεί σε ηλικία μόλις 36 χρόνων από το σινεμά, όταν βρισκόταν στην κορυφή, ζώντας τα υπόλοιπα 49 χρόνια, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τροφοδοτώντας μία ασυγκράτητη μυθολογία γύρω από την προσωπικότητά της, με φήμες, ιστορίες, πληροφορίες, για τη ζωή της, τους πολυάριθμους έρωτές της, την αθεράπευτη προσμονή μίας επιστροφής της στα πλατό
LIFO NEWSROOM
Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του με Argerich, Κουρεντζή, Nagano και Gheorghiu 

Πολιτισμός / Argerich, Κουρεντζής, Nagano, Gheorghiu: Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Ο οργανισμός που άλλαξε τον πολιτιστικό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας βρίσκεται στην πιο εξωστρεφή φάση του και υποδέχεται τη νέα σεζόν με ένα πρόγραμμα γεμάτο σημαντικές διεθνείς συμμετοχές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Πολιτισμός / Οι τελευταίες συλλογές του Τζόρτζιο Αρμάνι θα παρουσιαστούν κανονικά στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο

Ο οίκος ανακοίνωσε ότι ο σχεδιαστής εργαζόταν «μέχρι το τέλος» πάνω στις νέες γραμμές Emporio Armani και Giorgio Armani, αλλά και σε μια μεγάλη έκθεση για τα 50 χρόνια του οίκου
LIFO NEWSROOM