Licorice Pizza: Είδαμε τη νέα πολυαναμενόμενη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον

Licorice Pizza: Είδαμε τη νέα πολυαναμενόμενη ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον Facebook Twitter
0

Με τις ρευστές κινήσεις της κάμερας, απευθείας βγαλμένες από τον κανόνα του κρυφού μέντορά του, Μαξ Οφίλς και το βάπτισμα της πιο ξεκούραστης, αν και ιδιαίτερα πολυεπίπεδης, αφήγησης στην καριέρα του, στην αγαπημένη του γειτονιά, το San Fernando Valley, ο Πολ Τόμας Άντερσον μας παρασύρει σε ένα υπνωτιστικό ‘70s ρομάντσο μετ’ εμποδίων, εφαρμόζοντας παραισθητικό ρεαλισμό σε μια δεκαετία που ο Κουέντιν Ταραντίνο αποθεώνει μυθολογικά – όταν δεν τη διορθώνει ιστορικά, όπως και τις υπόλοιπες άλλωστε.

Η νοσταλγική αχλή του Πολ Τόμας Άντερσον δεν εξιδανικεύει την εποχή, αλλά κατευθύνεται στην αίσθηση που αναδίδει, στην καρδιά των πρωταγωνιστών της, στο πώς νιώθει ο 15χρονος Γκάρι  απέναντι στην τουλάχιστον 25χρονη Αλάνα. Τι του βρίσκει; Prima vista, είναι ένας άχαρος ανήλικος, πρώην παιδί-θαύμα με συμμετοχές σε τηλεοπτικές παραγωγές, που δεν το βάζει κάτω, αλλά έχει την πείρα για να καταλάβει πως η με το ζόρι ξεχειλωμένη καριέρα του έχει τελειώσει.

Η ουσία της ταινίας βρίσκεται στις εκστατικές ή όχι και τόσο υπέροχες λεπτομέρειες και ο Άντερσον, ως lo fi ενισχυτής, είναι μάστορας στον σκηνικό σχεδιασμό και τη μουσική υπόκρουση, από την επιλογή τραγουδιών.  Και όπως αναμενόταν, αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές του μοναδικά.

Στο μεταξύ, έχει αποκτήσει επιχειρηματικό κριτήριο, σαν έμφυτη δικλείδα επιβίωσης και ανέλιξης, και με τις διασυνδέσεις και την αντίληψή του δικτυώθηκε και είναι έτοιμος να ξεκινήσει μπίζνα με στρώματα νερού. Είναι αντράκι, περπατημένος παρά τα χρόνια του και την έλλειψη μαγνητισμού, ενώ η σέξι Αλάνα είναι παγιδευμένη στο επόμενο μεταίχμιο, τη γραμμή που χωρίζει την έφηβη από τη γυναίκα. Τον συναντά στο γυμνάσιο όπου αυτός φοιτά κι εκείνη βοηθά έναν τυπικά σεξιστή φωτογράφο. Αμέσως καταλαβαίνουμε, σε ένα μαγευτικό εισαγωγικό μονοπλάνο, πως κάτι θα τρέξει μεταξύ τους, αλλά το ταίριασμά τους είναι δύσκολο και η φάση τους άνιση.

Δεν είναι ακριβώς το ηλικιακό το θέμα (σήμερα θα σκανδάλιζε, αλλά στο σύμπαν του 1973 περνά απαρατήρητο από τους εμπλεκόμενους και τους τριγύρω τους), αλλά ο ανεξήγητος δισταγμός της Αλάνα απέναντι στον γεμάτο αυτοπεποίθηση Γκάρι. Ψάχνει δουλειά και δοκιμάζεται σε οντισιόν σε μια πόλη που ζει και αναπνέει στη σκιά της πρωτεύουσας του κινηματογράφου, αλλά Λος Άντζελες δεν είναι. Ωστόσο, ο Άντερσον ρίχνει στο ηλιόλουστο καζάνι που βράζει από την πετρελαϊκή κρίση (εντυπωσιακή η σκηνή με τους συνωστισμένους αυτοκινητιστές που παίζουν ξύλο για ένα μπιτόνι βενζίνης) δυο εμβληματικές φιγούρες του παλιού, μεθυσμένου, αλλά και του νέου «κοκαρισμένου» μέχρι παράνοιας Χόλιγουντ: ο Τζακ Χόλντεν, που στην ουσία είναι φτυστός ο Γουίλιαμ Χόλντεν και τον υποδύεται ευειδώς ο δυσεύρετος πλέον Σον Πεν στην καλύτερή του εμφάνιση τα τελευταία χρόνια, και ο Τζον Πίτερς, εραστής της Μπάρμπαρα Στράϊσαντ, που έμελλε να γυρίσει μαζί της το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» και από κομμωτής να γίνει uber-παραγωγός.

Ο πρώτος έχει ένα ρομαντικό παραλήρημα με την Αλάνα, αλλά ουσιαστικά μονολογεί για το περασμένο μεγαλείο που κουβαλάει, και ο δεύτερος πρωταγωνιστεί στην εκτροχιασμένη, με φορτηγό και φουλ όπισθεν, και πιο συναρπαστική σεκάνς της ταινίας, εκεί όπου η Αλάνα και ο Γκάρι διασταυρώνονται συνωμοτικά, και ενώνουν τα κομμάτια του παζλ που συναποτελεί η φιλία, η έλξη και η ανάγκη τους να συνυπάρχουν. Ο Κούπερ ορμά σαν ταύρος και τα κάνει λίμπα. Εκπροσωπεί επάξια το χολιγουντιανό bullshit των ‘70s, την καμμένη υπερβολή, σε ένα μεγάλο cameo που ροντάρει δεξιοτεχνικά, κλωτσώντας ηθελημένα τον ρυθμό μακριά από τον ράθυμο βηματισμό του –πετάει το κυνικό Λος Άντζελες στα μούτρα των χωριατόπαιδων.

Η σωματικότητα του «Licorice Pizza», που πήρε το όνομά του από ένα αληθινό δισκάδικο του προαστίου, είναι ο αέναος συντελεστής μιας κινηματογραφικής συνθήκης όπου όλοι περπατούν ασταμάτητα ή τρέχουν για να φτάσουν στον προορισμό τους, όταν δεν συνεννoούνται αναγκαστικά και αποκλειστικά από τηλεφώνου. Η ουσία της ταινίας βρίσκεται στις εκστατικές ή όχι και τόσο υπέροχες λεπτομέρειες (σαν τις ειλικρινείς αναμνήσεις που επιφυλάσσουμε μόνο για το ιδιωτικό μας λεύκωμα) και ο Άντερσον, ως lo fi ενισχυτής, είναι μάστορας στον σκηνικό σχεδιασμό και τη μουσική υπόκρουση, από την επιλογή τραγουδιών όπως η ροκ ελεγεία της αποξένωσης «Life on Mars» του Μπόουι, το ερωτικά εξομολογητικό «Let me Roll it» των Wings, το παραγνωρισμένο διαμάντι «Softly Whispering I Love you» των Congregation και οι μουσικές γέφυρες του εκλεκτικού συγγενή του, Τζόνι Γκρίνγουντ. Και όπως αναμενόταν, αναδεικνύει τους πρωταγωνιστές του μοναδικά.

Ο Κούπερ Χόφμαν, γιος του αείμνηστου Φίλιπ Σίμορ, πιάνει συγκινητικά το νήμα από το γεμάτο ανθρωπιά και ειλικρίνεια βλέμμα του πατέρα του στο «Magnolia», ακόμη κι όταν αντιδρά άτσαλα, πικαρισμένος από την αντίσταση της ανάφτρας γυναίκας που ποθεί τόσο πρόδηλα. Η Αλάνα Κέιν της Αλάνα Χάιμ (του γνωστού γυναικείου συγκροτήματος, με ολόκληρη την οικογένειά της να την πλαισιώνει σε μια art imitating life σεναριακή χειρονομία) είναι η ερμηνευτική αποκάλυψη της χρονιάς, παίζοντας μια κομπλικέ ύπαρξη, με γκάμα και αυθεντικότητα, αφοπλιστική, κυρίως στο απορημένο, γεμάτο περιέργεια βλέμμα της. Της προσφέρει τα κλειδιά για την αυτογνωσία, τον χάρτη για να αποφύγει τις κακοτοπιές, το εισιτήριο για την προσωπική ενδυνάμωση, σε μια περίοδο γεμάτη με πολιτικά ανορθόδοξες πρακτικές, απατηλά σύμβολα και συγκεχυμένα σημάδια. Αυτή είναι μια σπουδαία ταινία για τη διαδρομή του συναισθήματος και την παρατεταμένη περιπέτεια της ενηλικίωσης στην ουσία της, έμπλεη ανθρώπινης παρατήρησης και κινηματογραφικών αναφορών.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT
CHECK 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Οθόνες / 10 σειρές που θα δούμε μέχρι το τέλος του έτους

Από τη νέα σεζόν του «Slow Horses» στο μεγάλο φινάλε του «Stranger Things» κι από ένα φιλόδοξο πορτρέτο του Σκορσέζε στο νέο στοίχημα του δημιουργού του «Breaking Bad», διαλέγουμε δέκα σειρές που αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ