Το Αυγό του κόκορα, ένα έργο για την πατριαρχία και τις ...κότες στο Θέατρο 104

Το Αυγό του κόκορα, ένα έργο για την πατριαρχία και τις ...κότες στο Θέατρο 104 Facebook Twitter
Η ομάδα Πλαστελίνη | Φωτο: Daniel Voreakos
0

Ρατσισμός, βία, γυναικοκτονίες, ανισότητα, πατριαρχία, περιβαλλοντική καταστροφή, τεχνολογική εξέλιξη, ζώα, και συναισθήματα μετέωρα σε ένα μέλλον που διαγράφεται δυσοίωνο. Αυτό είναι το τοπίο του σήμερα από το οποίο αντλεί την έμπνευσή του το «Αυγό του Κόκορα», το πρωτότυπο έργο του Σίμου Τζίτζη που ξεκίνησε στις 29 Νοεμβρίου.

Πρόκειται για μια αλληγορική ιστορία με μαύρο χιούμορ για το δυστοπικό μέλλον της ανθρωπότητας που εγείρει ερωτήματα για την απομάκρυνση του ανθρώπου από την φύση του, την εξαρτημένη σχέση του από την τεχνολογία και την αναπαραγωγική διαδικασία ως ένα δοχείο συντήρησης της πατριαρχικής αφήγησης.

Άνθρωποι, κότες και ρομπότ συνυπάρχουν σε έναν κόσμο πριν από τον κόσμο που ζούμε. Οι ισορροπίες διαταράσσονται όταν δύο όντα ερωτεύονται και το αρσενικό αντιλαμβάνεται πως ο μόνος τρόπος για να συνδεθεί με το θηλυκό είναι η Γέννηση, η έλευση στον κόσμο της Ζωής. Ποιο από τα δύο όμως μπορεί να γεννηθεί πρώτο και πως θα επηρεάσουν οι επιλογές του τις ζωές των άλλων;

Η ζωή πριν τη ζωή, η γέννηση, ο κόσμος και το δίπολο των φύλων που δαμάζεται από έναν αδιατάρακτο καταπιεστικό μηχανισμό. Μπορεί άραγε αυτός ο μηχανισμός να αλλάξει;

Όπως λέει στη LIFO η ομάδα Πλαστελίνης «Όλο αυτό το εγχείρημα ξεκίνησε έχοντας ως κεντρικό θέμα την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις επιπτώσεις της, που είναι ένα ζήτημα που με απασχολεί έντονα. Πόσο περισσότερο θα επηρεάσει και θα μεταβάλει τις ζωές μας στο μέλλον, πού θα οδηγήσει τις ανθρώπινες σχέσεις και πόσο ακόμα θα καταστρέψει τη φύση, τα ζώα και εν γένει το περιβάλλον, που είναι το μόνο που έχουμε για να ζήσουμε.

Αυτά  τα ερωτήματα, σε συνδυασμό με όλα τα γεγονότα των τελευταίων δυο ετών - από τον covid και την ευαισθητοποίηση για τις γυναικοκτονίες μέχρι το κίνημα #metoo και την πάντα υπαρκτή πατριαρχία-  αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης αυτής της παράστασης.

Όλες αυτές τις σκέψεις που διατρέχουν σαρωτικά και άναρχα το μυαλό μου, - αλλά πάντα με μια βαθιά συμπαντική και νομοτελειακή, θα έλεγα, σύνδεση-,   προσπαθήσαμε να τις εντάξουμε σε ένα πλαίσιο και να δομήσουμε ένα εντελώς καινούργιο σύμπαν. Αρχίσαμε να δουλεύουμε με την ομάδα με αυτοσχεδιασμούς,  στη λογική του "άνθρωπος - ζώο - ρομπότ(=τεχνολογική εξέλιξη)" και τελικά γεννήθηκε το "Αυγό του Κόκορα".

Το Αυγό του κόκορα, ένα έργο για την πατριαρχία και τις ...κότες στο Θέατρο 104 Facebook Twitter
Η ομάδα Πλαστελίνη | Φωτο: Daniel Voreakos

Προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε και να φωτίσουμε με μαύρο χιούμορ τις θεμελιώδεις δομές της κοινωνίας του σήμερα, που μας οδηγούν  σε ένα -μάλλον- ζοφερό μέλλον. Και όλα αυτά εξελίσσονται  μέσα σε έναν φανταστικό, σουρεαλιστικό κόσμο, που δεν είναι ο δικός μας, αλλά μήπως θα μπορούσε να γίνει;

Στόχος αυτής της παράστασης είναι ο θεατής να αφεθεί στις αισθήσεις του.  Να ταρακουνηθεί. Να προσλάβει τις εικόνες και τους συμβολισμούς της παράστασης, που όντως συνδέουν αναπάντεχα την οικολογία με την πατριαρχία, την οικογένεια  και την τεχνητή νοημοσύνη, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουμε και στο δελτίο τύπου.

Για εμένα το στοίχημα σε αυτό το πρώτο μου σκηνοθετικό εγχείρημα είναι να καταφέρουμε να φύγει ο θεατής γεμάτος εικόνες και προβληματισμένος για το "quo vado? " τόσο ως άτομα όσο και ως κοινωνία.

Ο Σίμος Τζίτζης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής "Δήλος" της Δήμητρας Χατούπη και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Σχολή Καλών Τεχνών) στο Ναύπλιο. Το 2016 δημιούργησε το Θέατρο Πλαστελίνης ως μια ομάδα θεάτρου στο πλαίσιο των σπουδών του, μέσω της οποίας σκηνοθέτησε και διασκεύασε αρχικά το «Far Away» της Caryl Churchill (Δημοτικό θέατρο Πειραιά, 2016), και στην συνέχεια τον «Οιδίποδα» του Σοφοκλή (Φουγάρο, 2017), που παρουσιάστηκε ως παράλληλη δράση του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο St. Mark και St. John Plymouth της Αγγλίας, ενώ ακολούθησαν παραστάσεις του έργου στο Αρχαίο Θέατρο Δελφών και στο Θησείον.

Το Αυγό του κόκορα, ένα έργο για την πατριαρχία και τις ...κότες στο Θέατρο 104 Facebook Twitter
Η ομάδα Πλαστελίνη | Φωτο: Daniel Voreakos

Συντελεστές

Σύλληψη - σκηνοθεσία: Σίμος Τζίτζης

Παίζουν (αλφαβητικά): Νέδη Αγαπίου, Λυδία Κούρου, Κωνσταντίνος Σιώζος

Σκηνικά, κοστούμια: Κωνσταντίνα Μαρδίκη

Σχεδιασμός φωτισμού: Τζάνος Μάζης

Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Μουρτζάκης (ATH. SHOOTERS™)

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15

Θέατρο 104 | Ευμολπιδών 41, Αθήνα

Πληροφορίες

Θέατρο 104 | Black box | Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 118 54

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.15

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόμπελ Λογοτεχνίας 2025: Ο Ούγγρος συγγραφέας Λάσλο Κρασναχορκάι τιμήθηκε με το βραβείο

Πολιτισμός / Νόμπελ Λογοτεχνίας 2025: Ο Ούγγρος συγγραφέας Λάσλο Κρασναχορκάι τιμήθηκε με το βραβείο

Η επιτροπή σημείωσε ότι ο Κρασναχορκάι βραβεύεται «για τη μαγνητική, εκτενή πρόζα του που με υπομονετική ένταση και φιλοσοφική οξύτητα αποκαλύπτει το χάος, την ειρωνεία και τη μοναξιά του ανθρώπινου πολιτισμού»
LIFO NEWSROOM
Ξεχασμένη συνέντευξη του Τζον Λένον προβάλεται ξανά μετά από 50 χρόνια

Πολιτισμός / «Με παρακολουθούν»: Η ξεχασμένη συνέντευξη του Τζον Λένον που βρέθηκε 50 χρόνια μετά

Μια συνέντευξη του Τζον Λένον που χάθηκε για 50 χρόνια, όπου μιλά για την παρακολούθηση από την κυβέρνηση Νίξον και αποκαλύπτει σκέψεις για τη μουσική και τη ζωή του, προβάλλεται στο Boom Radio για τα 85α γενέθλιά του
LIFO NEWSROOM
To Χειμερινό Αυγό Φαμπερζέ αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε δημοπρασία

Πολιτισμός / To Χειμερινό Αυγό Φαμπερζέ αναμένεται να σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ σε δημοπρασία

Ο οίκος Christie's το κατατάσσει στις πιο πολυτελείς αυτοκρατορικές δημιουργίες των Φαμπερζέ. Το σχεδίασε μια γυναίκα και δικαίως η προσθήκη του σε οποιαδήποτε συλλογή θεωρείται ανεκτίμητη.
LIFO NEWSROOM
Μια καλόψυχη Α.Ι. κι ένας αλαφροΐσκιωτος σκύλος από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Μια ταινία τρόμου με πρωταγωνιστή ένα σκύλο, Τζάρεντ Λέτο αλλά και Έμα Τόμσον από αύριο στα σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ντόλι Πάρτον: Η αδελφή της ζητά προσευχές για την υγεία της βασίλισσας της country

Πολιτισμός / Ντόλι Πάρτον: Η αδελφή της ζητά προσευχές για την υγεία της βασίλισσας της country

Η Ντόλι Πάρτον αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και αναβάλει τη μεγάλη της περιοδεία στο Λας Βέγκας. Η αδελφή της ζητά προσευχές από τους θαυμαστές, ενώ η τραγουδίστρια παραμένει αισιόδοξη πως «ο Θεός απλώς της ζητά να επιβραδύνει»
LIFO NEWSROOM
Τέιλορ Σουίφτ: Eκτός υποψηφιοτήτων στα Grammy για πρώτη φορά μετά από 18 χρόνια

Πολιτισμός / Τέιλορ Σουίφτ: Η απάντησή της στα σχόλια για το νέο της άλμπουμ

«Ο καθένας έχει δικαίωμα να νιώθει ακριβώς όπως θέλει, ο στόχος μας ως καλλιτέχνες είναι να λειτουργούμε σαν καθρέφτης», αναφέρει για τα σχόλια που απέσπασε το νέο της άλμπουμ, «The Life of a Showgirl»
LIFO NEWSROOM
Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Πολιτισμός / Yohji Yamamoto: «Η μόδα έχει γίνει αστείο, όλα περιστρέφονται γύρω από τα χρήματα»

Ο αντισυμβατικός Ιάπωνας που εξυμνεί την avant-garde αισθητική μέσα από υπερμεγέθεις, ασύμμετρες σιλουέτες και τη διαχρονική του αφοσίωση στο μαύρο, συνεχίζει στα 82 του χρόνια να παλεύει «θυμωμένος αλλά ακούραστος» για την ουσία και την αλήθεια της μόδας
LIFO NEWSROOM
Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Πολιτισμός / Βασίλης Μπισμπίκης: Επιστρέφει η παράσταση «Άνθρωποι και Ποντίκια» μετά από 5 χρόνια

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αναβιώνει το αριστούργημα του Τζον Στάινμπεκ στο νέο Cartel στο Αιγάλεω, υπογράφοντας μια ωμή, ρεαλιστική και συναισθηματικά φορτισμένη σκηνοθεσία που φέρνει ξανά στο προσκήνιο τον αγώνα των απλών ανθρώπων για αξιοπρέπεια και ελπίδα
LIFO NEWSROOM