Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας;

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας; Facebook Twitter
0

Ευρωπαϊκές πόλεις ζητούν στα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν. Η συλλογική προσπάθεια να μειωθούν οι θάνατοι πεζών και οι εκπομπές αερίων σημαίνει ότι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις άρχισαν να μειώνουν τα όρια ταχύτητας σε όλους σχεδόν τους δρόμους σε 30 χλμ/ώρα, από το σύνηθες όριο των 50 χλμ/ώρα.

Το Παρίσι ανακοίνωσε πρόσφατα πως μειώνει το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, με εξαίρεση ορισμένους αυτοκινητόδρομους και τον περιφερειακό δρόμο. Η πολιτική εφαρμόστηκε στα τέλη Αυγούστου από τη δήμαρχο Anne Hidalgo, η οποία έχει προχωρήσεις σε διάφορες δράσεις στα επτά χρόνια της θητείας της για να διαμορφώσει τους δρόμους της πόλης υπέρ των πεζών και των ποδηλατών. Αυτό περιλαμβάνει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των περισσότερων οχημάτων στο κέντρο της πόλης που εκδόθηκε τον Μάιο.

Άλλα μέρη με παρόμοιο καθεστώς είναι το Μπιλμπάο της Ισπανίας- η πρώτη μεγάλη πόλη που υιοθέτησε την συγκεκριμένη πολιτική το 2018 και η πρωτεύουσα του Βελγίου, Βρυξέλλες, έκανε το ίδιο τον Ιανουάριο του 2021. Σε σχέδιο οδικής ασφάλειας, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και για τη Γλασκόβη, προτείνεται μείωση της ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη στραφεί προς έναν πιο ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό για αστικές μετακινήσεις με βάση την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κινούνται ανενόχλητοι από οποιοδήποτε τύπο οχήματος ή και καθόλου. Ταυτόχρονα συνιστά μια προσπάθεια να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι για τους πεζούς, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.

Στόχος επίσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μηδενίσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα μέχρι το 2050, ενώ 65 πόλεις έχουν υπογράφει το Vision Zero, το οποίο προσβλέπει στην βελτίωση του σχεδιασμού των δρόμων, ώστε να αποφευχθούν οι θάνατοι.

Η Γλασκόβη, μια πόλη 600.000 κατοίκων, διαθέτει 82 «αργές» λωρίδες με όριο ταχύτητας τα 20 μίλια/ώρα. Από τότε που δημιούργησε τις ζώνες, το 2016, τα ατυχήματα μεταξύ οχημάτων και πεζών μειώθηκαν κατά 31%.

Ακόμη και ελαφρώς μεγαλύτερες ταχύτητες μπορεί να αυξήσουν δραματικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, αλλά και σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων. Μάλιστα, από πρόσκρουση αυτοκινήτου με 25 χλμ/ώρα κάποιος πεζός έχει μόνο 10% πιθανότητα να τραυματιστεί σοβαρά, ενώ με 80 χλμ/ώρα το ποσοστό ανεβαίνει στο 50%.

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας Facebook Twitter
Ένας πεζός που χτυπήθηκε από όχημα με ταχύτητα 16 μίλια/ώρα αντιμετωπίζει μόνο 10% πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού. Φωτογραφία: Quartz/AAA Foundation for Traffic Safety

Οι πινακίδες ορίων ταχύτητας δεν είναι ο μόνος τρόπος διαχείρισης. Απαραίτητος είναι επίσης ο σχεδιασμός του δρόμου.

«Οι άνθρωποι οδηγούν όπως νιώθουν ασφαλείς, όχι με βάση το όριο ταχύτητας», λέει ο Mike McGinn, διευθυντής του America Walks, οργάνωσης για την οδική ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένας μεγάλος δρόμος πολλαπλών λωρίδων ενδέχεται να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιταχύνουν, ανεξάρτητα από το όριο. «Στενές λωρίδες κυκλοφορίας, σαμαράκια, δέντρα, όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση ταχύτητας», προσθέτει.

Την ίδια στιγμή, τα χαμηλά όρια ταχύτητας ενδέχεται να καταστήσουν και τα αυτοκίνητα λιγότερο ελκυστικά, συνεπώς να οδηγήσουν στη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων. Ειδικοί εκτιμούν πως όταν η οδήγηση γίνεται λιγότερο βολική, κάποιοι επιλέγουν μεταφορικά μέσα όπως λεωφορεία, ποδήλατα ή περπάτημα (μελέτη στη Γαλλία διαπίστωσε μείωση κατά 9% στην κίνηση μετά τη μείωση των ορίων ταχύτητας).

Με πληροφορίες από World Economic Forum

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αεροδρόμιο Χίθροου: Ένα παιδί ανάμεσα στα άτομα που δέχτηκαν επίθεση με σπρέι - Τι συνέβη

Διεθνή / Χίθροου: Ένα παιδί ανάμεσα στα άτομα που τραυματίστηκαν εν μέσω επίθεσης με σπρέι - Τι συνέβη

Σύμφωνα με την Μητροπολιτική Αστυνομία τέσσερις άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν τη βαλίτσα μίας γυναίκας μέσα στον ανελκυστήρα χώρου στάθμευσης του αεροδρομίου
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ Τζούνιορ: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Διεθνή / Τραμπ Τζούνιορ εναντίον Ουκρανίας: Οι ΗΠΑ δεν θα είναι πλέον «ο ηλίθιος με το μπλοκ επιταγών»

Ο μεγαλύτερος γιος του Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση Ζελένσκι αλλά και στη στάση της Ευρώπης απέναντι στον πόλεμο, ενώ ανέφερε πως ο πατέρας δεν αποκλείεται να πάψει να στηρίζει την Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
ΣΚ - Πώς οι Μαλδίβες έγιναν – απροσδόκητα – ένας προσιτός προορισμός

Διεθνή / Πώς οι Μαλδίβες έγιναν απροσδόκητα ένας προσιτός προορισμός

Κάποτε ήταν προορισμός αποκλειστικά για υπερ - πλούσιους. Σήμερα οι Μαλδίβες προσφέρουν ένα πιο τοπικό και βιώσιμο μοντέλο τουρισμού, που αλλάζει το ποιοι μπορούν να ζήσουν την εμπειρία του «παραδείσου»
LIFO NEWSROOM
ΤΡΑΜΠ ΕΥΡΩΠΗ ΕΚΛΟΓΕΣ POLITICO

Διεθνή / «Ευρώπη πρόσεχε, έρχεται για τις εκλογές σου»: Ανάλυση Politico για το νέο δόγμα Τραμπ - Το ερώτημα που θέτει

«Η ''αποστολή'' του να αναμειχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική θα πρέπει να τρομοκρατήσει Στάρμερ, Μακρόν και Μερτς» σχολιάζει το Politico ενώ αναρωτιέται αν «θα αντιδράσει κάποιος από αυτούς»
LIFO NEWSROOM
Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Διεθνή / Από τη «Λολίτα» στο «Λολίτα εξπρές»: Η σχέση του Έπσταϊν με τον εκδότη του περιβόητου βιβλίου του Ναμπόκοφ

Αναζητώντας υλικό για τη βιογραφία του Τζορτζ Γουάιντενφελντ, ο ιστορικός Τόμας Χάρντινγκ ανακάλυψε επιστολές που αντάλλαξαν ο Βρετανός μεγαλοεκδότης, η Γκισλέν Μάξγουελ και ο Έπσταϊν, το ιδιωτικό τζετ του οποίου λεγόταν «Lolita Express».
LIFO NEWSROOM
Η Κίνα προειδοποιεί τα διεθνή ΜΜΕ για τη φωτιά στο Χονγκ Κονγκ: «Μην διαδίδετε συκοφαντίες»

Διεθνή / Η Κίνα προειδοποιεί τα διεθνή ΜΜΕ για τη φωτιά στο Χονγκ Κονγκ: «Μην διαδίδετε συκοφαντίες»

To Γραφείο για την Προστασία της Εθνικής Ασφάλειας κάλεσε έναν αριθμό μη προσδιορισμένων μέσων ενημέρωσης, επικρίνοντας την κάλυψη της πυρκαγιάς που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 159 άτομα στο πολυώροφο συγκρότημα κατοικιών Wang Fuk Court
LIFO NEWSROOM