Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας;

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας; Facebook Twitter
0

Ευρωπαϊκές πόλεις ζητούν στα αυτοκίνητα να επιβραδύνουν. Η συλλογική προσπάθεια να μειωθούν οι θάνατοι πεζών και οι εκπομπές αερίων σημαίνει ότι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις άρχισαν να μειώνουν τα όρια ταχύτητας σε όλους σχεδόν τους δρόμους σε 30 χλμ/ώρα, από το σύνηθες όριο των 50 χλμ/ώρα.

Το Παρίσι ανακοίνωσε πρόσφατα πως μειώνει το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, με εξαίρεση ορισμένους αυτοκινητόδρομους και τον περιφερειακό δρόμο. Η πολιτική εφαρμόστηκε στα τέλη Αυγούστου από τη δήμαρχο Anne Hidalgo, η οποία έχει προχωρήσεις σε διάφορες δράσεις στα επτά χρόνια της θητείας της για να διαμορφώσει τους δρόμους της πόλης υπέρ των πεζών και των ποδηλατών. Αυτό περιλαμβάνει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των περισσότερων οχημάτων στο κέντρο της πόλης που εκδόθηκε τον Μάιο.

Άλλα μέρη με παρόμοιο καθεστώς είναι το Μπιλμπάο της Ισπανίας- η πρώτη μεγάλη πόλη που υιοθέτησε την συγκεκριμένη πολιτική το 2018 και η πρωτεύουσα του Βελγίου, Βρυξέλλες, έκανε το ίδιο τον Ιανουάριο του 2021. Σε σχέδιο οδικής ασφάλειας, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και για τη Γλασκόβη, προτείνεται μείωση της ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα στους περισσότερους δρόμους της πόλης.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη στραφεί προς έναν πιο ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό για αστικές μετακινήσεις με βάση την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κινούνται ανενόχλητοι από οποιοδήποτε τύπο οχήματος ή και καθόλου. Ταυτόχρονα συνιστά μια προσπάθεια να γίνουν οι δρόμοι ασφαλέστεροι για τους πεζούς, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές άνθρακα.

Στόχος επίσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μηδενίσει τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα μέχρι το 2050, ενώ 65 πόλεις έχουν υπογράφει το Vision Zero, το οποίο προσβλέπει στην βελτίωση του σχεδιασμού των δρόμων, ώστε να αποφευχθούν οι θάνατοι.

Η Γλασκόβη, μια πόλη 600.000 κατοίκων, διαθέτει 82 «αργές» λωρίδες με όριο ταχύτητας τα 20 μίλια/ώρα. Από τότε που δημιούργησε τις ζώνες, το 2016, τα ατυχήματα μεταξύ οχημάτων και πεζών μειώθηκαν κατά 31%.

Ακόμη και ελαφρώς μεγαλύτερες ταχύτητες μπορεί να αυξήσουν δραματικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, αλλά και σοβαρών τραυματισμών ή θανάτων. Μάλιστα, από πρόσκρουση αυτοκινήτου με 25 χλμ/ώρα κάποιος πεζός έχει μόνο 10% πιθανότητα να τραυματιστεί σοβαρά, ενώ με 80 χλμ/ώρα το ποσοστό ανεβαίνει στο 50%.

Γιατί ευρωπαϊκές πόλεις μειώνουν τα όρια ταχύτητας Facebook Twitter
Ένας πεζός που χτυπήθηκε από όχημα με ταχύτητα 16 μίλια/ώρα αντιμετωπίζει μόνο 10% πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού. Φωτογραφία: Quartz/AAA Foundation for Traffic Safety

Οι πινακίδες ορίων ταχύτητας δεν είναι ο μόνος τρόπος διαχείρισης. Απαραίτητος είναι επίσης ο σχεδιασμός του δρόμου.

«Οι άνθρωποι οδηγούν όπως νιώθουν ασφαλείς, όχι με βάση το όριο ταχύτητας», λέει ο Mike McGinn, διευθυντής του America Walks, οργάνωσης για την οδική ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένας μεγάλος δρόμος πολλαπλών λωρίδων ενδέχεται να ενθαρρύνει τους οδηγούς να επιταχύνουν, ανεξάρτητα από το όριο. «Στενές λωρίδες κυκλοφορίας, σαμαράκια, δέντρα, όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση ταχύτητας», προσθέτει.

Την ίδια στιγμή, τα χαμηλά όρια ταχύτητας ενδέχεται να καταστήσουν και τα αυτοκίνητα λιγότερο ελκυστικά, συνεπώς να οδηγήσουν στη δημιουργία περισσότερων ποδηλατοδρόμων και πεζοδρομίων. Ειδικοί εκτιμούν πως όταν η οδήγηση γίνεται λιγότερο βολική, κάποιοι επιλέγουν μεταφορικά μέσα όπως λεωφορεία, ποδήλατα ή περπάτημα (μελέτη στη Γαλλία διαπίστωσε μείωση κατά 9% στην κίνηση μετά τη μείωση των ορίων ταχύτητας).

Με πληροφορίες από World Economic Forum

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη του συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Διεθνή / Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Ζητά από τα μέλη του ΝΑΤΟ να σταματήσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Ρωσία και να επιβάλουν δασμούς έως και 100% στην Κίνα, για την οποία θεωρεί ότι «ασκεί κυριαρχία» πάνω στη Ρωσία
LIFO NEWSROOM
Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Διεθνή / Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Το υπουργείο δεσμεύτηκε να παραδώσει έγγραφα που αναμένεται να περιλαμβάνουν αναφορές ύποπτης δραστηριότητας σχετικά με τον Τζέφρι Έπσταϊν και την πρώην σύντροφό του και συνεργό του, Γκιζλέιν Μαξγουέλ
LIFO NEWSROOM
Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

Διεθνή / Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

«Περίμενα να πάω να της βάλω την τιάρα και άκουγα τον πρίγκιπα που ωρυόταν και φώναζε στο διπλανό δωμάτιο» θυμάται ο κομμωτής της αείμνηστης πριγκίπισσας
LIFO NEWSROOM
«Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Διεθνή / «Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Η αεροπορική επιδρομή του Ισραήλ σε στελέχη της Χαμάς στη Ντόχα προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στον Περσικό Κόλπο - Σαουδική Αραβία, Εμιράτα και Κατάρ καταγγέλλουν παραβίαση διεθνούς δικαίου, ενώ οι Συμφωνίες του Αβραάμ κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα
LIFO NEWSROOM
«Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Διεθνή / «Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Ο διορισμός της Σουσίλα Κάρκι ήταν απαίτηση των φοιτητών που βγήκαν μαζικά στους δρόμους καταγγέλλοντας τη διαφθορά και την απαγόρευση των social media.
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει εκατοντάδες περιστέρια που είχαν κατακλύσει μία πολυκατοικία

Διεθνή / Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει περιστέρια γιατί είχαν κατακλύσει ολόκληρη πολυκατοικία

Η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από την οργή των ενοίκων της πολυκατοικίας, που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν ζούσαν μία «κόλαση» από τα φτερά και τα περιττώματα
LIFO NEWSROOM
«Άκουσα φωνές, έλεγχαν το μυαλό μου»: Τι είπε από τη φυλακή ο κατηγορούμενος για τη δολοφονία της Ιρίνα Ζαρούτσκα

Διεθνή / «Άκουσα φωνές, έλεγχαν το μυαλό μου»: Τι είπε από τη φυλακή ο κατηγορούμενος για τη δολοφονία της Ιρίνα Ζαρούτσκα

Ο 34χρονος, που έχει διαγνωστεί με σχιζοφρένεια, ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση είχε φυτέψει «υλικά» στον εγκέφαλό του και ότι αυτοί τον «έλεγχαν» τη στιγμή της επίθεσης
LIFO NEWSROOM