ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Ο Ντάμιεν Χιρστ ζωγραφίζει Ανθισμένες Κερασιές, 2019. Φωτο: © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
0

Τα έργα του, αυτή τη φορά οι Ανθισμένες Κερασιές, είναι ζωγραφισμένα μόνο από εκείνον και όχι από βοηθούς. Ο διάσημος Ντάμιεν Χιρστ κάνει την πρεμιέρα του στην γαλλική πρωτεύουσα με μια έκθεση που θα διαρκέσει από τις 6 Ιουλίου έως τις 2 Ιανουαρίου 2022.

Οι κερασιές του εκτίθενται στο Fondation Cartier αυτό το μήνα, με μια συλλογή από μεγάλα ευχάριστα έργα με τίτλο Cherry Blossoms να γεμίζουν τις αίθουσες του μουσείου.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Άρχισε να δουλεύει αυτά τα έργα που αρχικά τα αποκαλούσε «κακές εκδόσεις του Χόκνεϊ», αλλά στη συνέχεια αγάπησε αυτό τον τρόπο δουλειάς, ανάμεσα στο αφηρημένο και το παραστατικό. Δουλεύοντας τις κερασιές άρχισε να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόταν τη δουλειά του. «Σκέφτηκα, πρέπει να ολοκληρώσω τη σειρά και να νιώθω ευτυχισμένος με τα πάντα πρώτα, πριν την εκθέσω. Και αυτός ήταν ένας νέος τρόπος σκέψης για μένα. Τώρα φτιάχνω, κατασκευάζω, τεκμηριώνω, ολοκληρώνω μια σειρά και μετά επεξεργάζομαι αυτό που θέλω να κάνω με αυτήν» είπε ο Χιρστ.

Ο Χιρστ καθώς έβλεπε για πρώτη φορά τα έργα του Μπονάρ με τις χαρακτηριστικές κουκίδες σε μια έκθεση στο Λος Άντζελες, όλο και περισσότερο άρχισαν να του μοιάζουν με λουλούδια. Τα συνέδεσε με τα άνθη της κερασιάς που η ανθοφορία τους είναι μια μεγάλη γιορτή αλλά και ο σύντομος μαρασμός τους θυμίζει θάνατο.

Ο διευθυντής του ιδρύματος Καρτιέ Ερβέ Σαντέ συναντήθηκε με τον Χιρστ στο στούντιο του στο Λονδίνο το 2018 για να δει τους πίνακες και αποφάσισε να κάνει την έκθεση.«Με εκπλήσσει η υπερβολική ομορφιά γύρω μου και σκέφτηκα ότι η αρχιτεκτονική του Fondation Cartier, που περιβάλλεται από έναν κήπο, θα ήταν το ιδανικό μέρος για να αποκαλύψω τη σειρά», είπε. Τριάντα από τους 107 πίνακες της σειράς θα προβληθούν στο κτίριο που σχεδίασε ο Ζαν Νουβέλ.

Η σειρά αυτή επισημαίνει τη στροφή του Χιρστ στο να ζωγραφίζει μόνος του και όχι οι βοηθοί του εργαστηρίου του, με τα πλούσια χρώματα στους καμβάδες να θυμίζουν Μπονάρ, αφηρημένο εξπρεσιονισμό και πουαντιγιστές. «Ομορφιά και ζωή και θάνατο» τα ονόμασε ο Χιρστ. Το Ίδρυμα Καρτιέ που ανέβαλε την έκθεση για ένα χρόνο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού θεωρεί τους πίνακες ένα «θαύμα».

Πιο εντυπωσιακό και από τους ίδιους του πίνακες είναι το γεγονός ότι ο Ντάμιεν Χιρστ, βραβευμένος με το Τέρνερ και πολλά διεθνή βραβεία δεν έχει κάνει ποτέ σόλο έκθεση στο Παρίσι από τη δεκαετία του 1990. Οι Γάλλοι δεν έχουν δει ποτέ ατομική του έκθεση και είναι μια ευκαιρία να την απολαύσουν.

Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Renewal Blossom , 2018. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Courtesy Fondation Cartier
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Excitement's Blossom, 2020. Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Fantasia Blossom , 2018 Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Οι Ανθισμένες Κερασιές του Ντάμιεν Χιρστ θα κάνουν πρεμιέρα στο Παρίσι Facebook Twitter
Φωτο: Prudence Cuming Associates © Damien Hirst and Science Ltd/DACS
Εικαστικά
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ