Ουαλία: Εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές λόγω της πανδημίας

Ουαλία: Εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές λόγω της πανδημίας Facebook Twitter
Ουαλία: Εθνικοποιεί σιδηροδρόμους λόγω της πανδημίας
0

Η Ουαλία ανακοίνωσε σήμερα την εθνικοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους απέναντι στην πτώση του αριθμού των επιβατών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Μέχρι τώρα την εκμετάλλευσή τους είχαν μια κοινοπραξία με τη γαλλική Keolis.

Η καθημερινή διαχείριση αυτών των γραμμών θα αναληφθεί από τις δημόσιες αρχές από τον Φεβρουάριο για να εξασφαλιστεί η συνέχεια των υπηρεσιών και η προστασία των θέσεων εργασίας, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ουαλίας Κεν Σκέιτς σε ανακοίνωση.

Την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουαλίας και των Συνόρων είχε από το 2018 μια κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Keolis, θυγατρικής των αστικών συγκοινωνιών της SNCF (γαλλική δημόσια εταιρία σιδηροδρόμων) και του βρετανικού ομίλου Amey (Ferrovial). Η σύμβαση είχε προγραμματιστεί για διάρκεια 15 ετών.

«Οι τελευταίοι μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Σκέιτς.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές εγκαταλείπονται από τους περισσότερους επιβάτες και χάνουν χρήματα, γεγονός που τις καθιστά δύσκολα βιώσιμες χωρίς παρέμβαση του δημόσιου τομέα.

Ο υπουργός διευκρινίζει ότι θα συνεχίσει τη συνεργασία του με την KeolisAmey, η οποία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Κάρντιφ και της περιφέρειάς του.

Από την πλευρά της, η κοινοπραξία KeolisAmey χαιρέτισε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.

«Υπό το πρίσμα του Covid-19, αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την ουαλική κυβέρνηση να έχει μια βιώσιμη λύση για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της στους σιδηροδρόμους και είμαστε ευτυχείς που θα εργαστούμε από κοινού για μια νέα συμφωνία", δήλωσε ο Κέβιν Τόμας, γενικός διευθυντής της KeolisAmey.

Τα συνδικάτα δείχνουν ικανοποιημένα, όπως το RMT, το μεγαλύτερο των σιδηρόδρομων της Ουαλίας, αλλά απαιτεί η εθνικοποίηση να είναι βιώσιμη.

Ωστόσο, η Ουαλία δεν είναι εντελώς ανεξάρτητη στον σιδηροδρομικό τομέα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο την εμποδίζει να εθνικοποιήσει μόνιμα τις γραμμές.

Δεδομένης της πτώσης της κυκλοφορίας, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας της για τις σιδηροδρομικές γραμμές δίνοντας τέλος στις ιδιωτικές franchise, οι οποίες αντικαταστάθηκαν από παραχωρήσεις με μεγαλύτερη συμμετοχή των δημόσιων αρχών.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα αφότου αποφάσισε στα τέλη Μαρτίου να αναλάβει προσωρινά τον αποτελεσματικό έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών προκειμένου να αποφύγει χρεοκοπίες, αναστέλλοντας τις συμβάσεις του franchise.

Η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων προηγήθηκε της πανδημίας, μεταξύ πρόσθετων δαπανών, καθυστερήσεων και αναποτελεσματικότητας που συνδέονταν με τον καταμερισμό της εκμετάλλευσης. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε ακόμη τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις για να διασώσει γραμμές που είχαν κακή διαχείριση.

Η εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τη συντηρητική κυβέρνηση του Τζον Μέιτζορ. Οι σιδηροδρομικές γραμμές χωρίζονται επί του παρόντος σε 16 franchise σε ολόκληρη τη χώρα.

Με πληροφορίες του Reuters/AFP/ΑΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκεί 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Διεθνή / Η τελευταία αποστολή του Ντράγκι: Αρκούν 1,2 τρισ. ευρώ για να σωθεί η Ευρώπη;

Ο Μάριο Ντράγκι επιστρέφει με σχέδιο αναγέννησης της ευρωπαϊκής οικονομίας. Νέος ευρωπαϊκός προϋπολογισμός, κλιματική κρίση, άμυνα και η μάχη για την ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε. – όλα κρέμονται από μια πολιτική ισορροπία.
LIFO NEWSROOM
Σκοτώθηκε στα 114 ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον πάτησε αυτοκίνητο

Διεθνή / Νεκρός στα 114 του ο γηραιότερος μαραθωνοδρόμος στον κόσμο - Τον παρέσυρε αυτοκίνητο

Ο Fauja Singh παρασύρθηκε από οδηγό στο χωριό του στην Ινδία - «Να τρώτε λιγότερο, να τρέχετε περισσότερο και να είστε χαρούμενοι. Αυτό είναι το μυστικό της μακροζωίας» είπε ο «τυφώνας με το τουρμπάνι» σε πρόσφατη συνέντευξη
LIFO NEWSROOM
Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Διεθνή / Κύπρος: 51 χρόνια από το πραξικόπημα που άνοιξε τον δρόμο στην τουρκική εισβολή

Η ντε φάκτο διχοτόμηση του νησιού διατηρείται μέχρι σήμερα, με τη Βόρεια Κύπρο να τελεί υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή και τη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» να αναγνωρίζεται διεθνώς μόνο από την Άγκυρα.
LIFO NEWSROOM
Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Διεθνή / Η Γαλλία δηλώνει διατεθειμένη να συζητήσει επανορθώσεις για τις αποικιακές σφαγές στον Νίγηρα

Περισσότερο από έναν αιώνα μετά τη σφαγή εκατοντάδων ανθρώπων και τη λεηλασία ολόκληρων κοινοτήτων στη Νίγηρα, η Γαλλία δηλώνει για πρώτη φορά διατεθειμένη να συνομιλήσει για ιστορική αποκατάσταση, χωρίς ωστόσο να αναγνωρίζει επίσημα ευθύνη
LIFO NEWSROOM
Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Διεθνή / Η Αλμπανέζε του ΟΗΕ χαιρετίζει τη συνάντηση των 30 κρατών για την Παλαιστίνη

Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων, Κίνα και Ισπανία είναι να συμφωνηθεί ένα αναλυτικό σχέδιο πολιτικών, οικονομικών και νομικών ενεργειών ώστε να τερματιστεί η κατοχή του Ισραήλ στα παλαιστινιακά εδάφη
LIFO NEWSROOM
Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα και άλλα τέσσερα ευρωπαϊκά κράτη

Διεθνή / Νέα εφαρμογή για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο έρχεται στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι Δανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία θα δοκιμάσουν μια εφαρμογή για επαλήθευση ηλικίας, με στόχο την απαγόρευση πρόσβασης παιδιών σε επιβλαβές περιεχόμενο
LIFO NEWSROOM