Ο Πίτερ Οικονομίδης είναι Έλληνας. Έλληνας από τη Νότιο Αφρική. Η γιαγιά του πρόσφυγας από την Ίμβρο. Έζησε, όμως, όπου τον οδήγησε η δουλειά του στη διαφήμιση: Κέιπ Τάουν, Χονγκ Κονγκ, Αθήνα, Μέξικο Σίτι, Νέα Υόρκη και πάλι Αθήνα. Ο Πίτερ είναι από τους φιλέλληνες Έλληνες του εξωτερικού, γι’ αυτό κι επέλεξε την Ελλάδα για μόνιμη κατοικία του. Αγαπάει την Ελλάδα.

Αγαπάει τη δουλειά του, τη διαφήμιση, και ειδικότερα τώρα το brand strategy και το branding, κάτι που κάνει μέσω της εταιρείας του Felix BNI.

Μέσα σε έναν χρόνο, το 2011, διπλασίασε τους unique monthly users της online «Χρυσής Ευκαιρίας», αφού επανασχεδίασε δραστικά το brand και το site (xe.gr), συνδράμοντας παράλληλα σε μια πολύ φρέσκια διαφημιστική καμπάνια. Ουσιαστικά, άλλαξε την εικόνα που είχαμε για ένα παρωχημένο προϊόν. Κι αυτό το κατάφερε πρώτα κινητοποιώντας όλους τους εργαζόμενους εντός της εταιρείας, για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ έντυπης κι ηλεκτρονικής μορφής.

Ο Πίτερ κατανοεί πλήρως την αλλαγή που έχει επέλθει στον τρόπο επικοινωνίας και της διαδικασίας του branding. «Το brand είναι κοινότητα, η κοινότητα είναι brand», όπως λέει ο ίδιος. Έτσι, όταν του ζητήθηκε από ομάδα επιχειρηματιών (προσέξτε, όχι από κάποιον κρατικό οργανισμό) να επαναπροσδιορίσει την αφήγηση της Λεμεσού, ώστε η πόλη να αποκτήσει πρωτεύουσα θέση στις επιλογές προορισμών στη Μεσόγειο, τι έκανε; Κινητοποίησε ακόμα μια φορά τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Ενέπλεξε μέσω του facebook και του twitter ολόκληρη την πόλη. Τα social media έκαναν τη δουλειά του! Το κράτος ακολούθησε. Τώρα, το Limassol Branding Project (limassolbranding.com) αποτελεί πρότυπο διαμόρφωσης στρατηγικής, branding αλλά και πολιτικής.

Πιστεύω πως αυτό είχε στο μυαλό του όταν έκανε την παρουσίαση του «Greece - One of the greatest brands that’s never been branded» στο πλαίσιο διεθνούς συνεδρίου της ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων με θέμα «Re-Βranding Greece».

 

 

Εάν επαναπροσδιορίσουμε την εικόνα της Ελλάδας βάσει της εικόνας που θέλουμε να έχει η χώρα, όλα τα άλλα θα ακολουθήσουν. Αυτό που δεν είχε υποψιαστεί ήταν η ανταπόκριση που θα είχε. Και δεν είναι μόνο τα δεκάδες χιλιάδες views του slide show και της ίδιας της παρουσίασης στο ΥouΤube που πέτυχε, αλλά κυρίως τα συναισθήματα που εξήψε. Μια Ελληνίδα τρίτης γενιάς από την Αυστραλία του έγραψε στο twitter: «I have never cried over a slide show

before. Thank you» (Δεν έχω κλάψει ποτέ στη ζωή μου σε μια παρουσίαση). Κορυφαίος Αμερικανός δημοσιογράφος ελληνικής καταγωγής τού έγραψε «I have never felt more Greek in my life» (Δεν έχω νιώσει ποτέ πιο Έλληνας στη ζωή μου), ένας πιτσιρικάς «I watch it every morning to give me strength» (το βλέπω κάθε πρωί για να πάρω δύναμη). Η παρουσίασή του κάνει τον γύρο των social media σε μια εποχή που μια νέα αφήγηση για την Ελλάδα είναι απαραίτητη. Και χτίζει μομέντουμ.

Εκατοντάδες αντίστοιχα μηνύματα καθημερινά, χιλιάδες νέοι viewers. Ο Πίτερ είναι επιδραστικός όχι μόνο γιατί το έχει, αλλά γιατί φέτος άγγιξε μια πολύ ευαίσθητη χορδή κι έβγαλε έναν υπέροχο ήχο. Η γιαγιά του θα ήταν περήφανη!

 

 

 

*Την Κυριακή 15/1/12 ο Πίτερ Οικονομίδης θα είναι στο gazARTE, καλεσμένος της Λίνας Νικολακοπούλου και του Μιχάλη Προβατά - στο πλαίσο των Κυριακάτικων εκδηλώσεων (6.30 το απόγευμα) με τίτλο Ένας Λόγος Παραπάνω. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Περισσότερες πληροφορίες για τη σειρά εκδηλώσεων: εδώ