Η ιστορία της χρεοκρατίας

Η ιστορία της χρεοκρατίας Facebook Twitter
0
Πώς σας ήρθε η ιδέα να κάνετε παραγωγό τον θεατή;

Άρης Χατζηστεφάνου: Στο εξωτερικό έχουν υπάρξει ντοκιμαντέρ, όπως το Corporation, τα οποία διανέμονται δωρεάν και στηρίχθηκαν σε μεγάλο βαθμό σε εισφορές από τον κόσμο. Φυσικά, αντίστοιχες ιδέες υπήρξαν και στην Ελλάδα, αλλά νομίζουμε ότι για πρώτη φορά μια παραγωγή τέτοιου μεγέθους στηρίζεται αποκλειστικά σε εθελοντική συνεισφορά.
Κατερίνα Κιτίδη:
Θέλαμε να αποφύγουμε χορηγούς που θα ζητούσαν να έχουν λόγο στο τελικό αποτέλεσμα και πιστεύουμε ότι μόνο ο κόσμος μπορεί να σου προσφέρει απόλυτη ανεξαρτησία. Δεχόμαστε χρήματα και από συνδικαλιστικές ενώσεις ή ακόμη και οργανώσεις πολιτών - όλοι, όμως, αντιμετωπίζονται ισότιμα, είτε έδωσαν ένα ευρώ είτε πολύ περισσότερα.

Μέχρι στιγμής, έχει πιάσει η ιδέα; Ανταποκρίνεται ο κόσμος ή είναι πολύ προχωρημένο για την Ελλάδα;

Κ.Κ.: Η ανταπόκριση είναι συγκινητική. Ήδη από τις πρώτες ημέρες πήραμε μια ανάσα γιατί το κόστος είχε αρχίσει να μας πνίγει. Και εκτός από χρήματα, βέβαια, υπήρξε και τεράστια προσφορά για έμπρακτη βοήθεια από ανθρώπους που θέλουν να βοηθήσουν π.χ. στον υποτιτλισμό ή τη διανομή. Ο Γιάννης Αγγελάκας ήταν ο πρώτος που θέλησε να μας βοηθήσει, προσφέροντάς μας τη μουσική του.

Με ποιον τρόπο θα διανεμηθεί το ντοκιμαντέρ; Και αν είναι δωρεάν για όλους, αυτοί που έβαλαν χρήματα τι έχουν να κερδίσουν;

Α.Χ.: Το Debtocracy θα είναι διαθέσιμο στο ίντερνετ για streaming ή download σε υψηλή ανάλυση, χωρίς δικαιώματα χρήσης και αναπαραγωγής. Όποιος θέλει, δηλαδή, θα μπορεί να χρησιμοποιεί ακόμη και τμήματά του για δικές του δουλειές με αναφορά στην πηγή. Παράλληλα, θα γίνονται προβολές σε όλη την Ελλάδα και φυσικά θα είναι διαθέσιμο σε όποιον τηλεοπτικό σταθμό θέλει να το μεταδώσει ή σε εφημερίδες και περιοδικά που επιθυμούν να το μοιράσουν, αναλαμβάνοντας το κόστος. Στην ιστοσελίδα του Debtocracy θα υπάρχουν και μικροντοκιμαντέρ που θα αναλύουν περαιτέρω κάποια πτυχή του θέματος, τα οποία επίσης θα είναι ελεύθερα προς χρήση.Τα ονόματα όσων συνέβαλαν οικονομικά θα αναγράφονται, αν το επιθυμούν, στον κατάλογο των συμπαραγωγών. Ούτως η άλλως, εκτός από κάποιους επαγγελματίες σε τεχνικά θέματα, όλοι οι συντελεστές δουλεύουμε αφιλοκερδώς και δεν περιμένουμε κάποιο όφελος.

Θα συνιστούσατε και σε άλλες ομάδες να προχωρήσουν στον ίδιο τρόπο χρηματοδότησης;

Κ.Κ.: Καθίστε πρώτα να δούμε αν θα τα καταφέρουμε τελικά. Γενικά, πάντως, πιστεύουμε ότι αν θες να παρουσιάσεις ανεξάρτητες απόψεις με ένα ντοκιμαντέρ και κυρίως να το διανείμεις δωρεάν, δεν μπορείς να το κάνεις εύκολα μέσα από μια εμπορική παραγωγή. Κάποιοι, βέβαια, το καταφέρνουν, και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Εμείς θελήσαμε να δοκιμάσουμε και έναν άλλο δρόμο.

Φοβάστε μήπως το εύρημα της παραγωγής ξεπεράσει το θέμα του ντοκιμαντέρ;

Κ.Κ.: Όχι. Άλλωστε, η συγκέντρωση των χρημάτων θα τερματιστεί αμέσως μόλις καλυφθεί το κόστος.

Τι θέλετε να μας δείξετε με το «Debtocracy»;

Α.Χ.: Θέλουμε να παρουσιάσουμε εναλλακτικές απόψεις για τα αίτια της κρίσης αλλά και προτάσεις που αποκρύπτονται από την κυβέρνηση και τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης. Ουσιαστικά, θέλουμε να δείξουμε ότι δεν υπάρχουν μονόδρομοι, όπως λένε οι εντολοδόχοι του Μαξίμου και της τρόικας. Γι' αυτό παρακολουθούμε χώρες όπως ο Ισημερινός, που δημιούργησαν Επιτροπές Λογιστικού Ελέγχου (ΕΛΕ) και κατάφεραν να ξεφορτωθούν μεγάλο μέρος του χρέους ως απεχθές ή παράνομο.

Σε ποιους απευθυνθήκατε;

Κ.Κ.: Φιλοξενούμε ορισμένους από τους σημαντικότερους, κατά τη γνώμη μας, ακαδημαϊκούς της λεγόμενης «μη ορθόδοξης σκέψης», όπως ο Ντέιβιντ Χάρβεϊ, ο Σαμίρ Αμίν ή ο Αλέν Μπαντιού. Ζητήσαμε, όμως, και τη γνώμη ειδικών που έχουν να κάνουν συγκεκριμένες προτάσεις, όπως ο καθηγητής Κώστας Λαπαβίτσας από το SOAS και την ελληνική πρωτοβουλία για την ΕΛΕ ή ο Ούγκο Αρίας και ο Ερίκ Τουσέν που έστησαν την επιτροπή λογιστικού ελέγχου στον Ισημερινό. Επίσης, μιλήσαμε με τον μεγάλο Αργεντινό σκηνοθέτη Φερνάντο Σολάνας αλλά και τον Άβι Λιούις, που μαζί με την Ναόμι Κλάιν έχουν παρουσιάσει αντίστοιχα ντοκιμαντέρ για την Αργεντινή.

Προσπαθείτε να βγάλετε συμπεράσματα ή να θέσετε ερωτήματα;

Α.Χ.: Δεν κρυβόμαστε πίσω από τη λεγόμενη «αντικειμενικότητα» της δημοσιογραφίας, εάν θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει κάτι τέτοιο. Έχουμε γνώμη και τη λέμε. Κυρίως, όμως, παρουσιάζουμε γνώμες διακεκριμένων οικονομολόγων και άλλων προσωπικοτήτων που «πνίγονται» στα δελτία των 8 και των 9.

Τελικά, «μαζί τα φάγαμε»;

Α.Χ.: Η σημερινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας εντάσσεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η οποία επηρέασε την ευρω- ζώνη, που είχε τα δικά τη δομικά προβλήματα, κι εκφράστηκε στην περιφέρεια ως κρίση δημόσιου χρέους. Η Ελλάδα έχει τις δικές τις ευθύνες, αλλά δεν είναι ο κόσμος που τα έφαγε. Μαζί μάς τα φάγανε. Και ύστερα παρέδωσαν τα κλειδιά της χώρας στην τρόικα.

www.debtocracy.gr

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ