Comeback: White Noise - An Electric Storm

Comeback: White Noise - An Electric Storm Facebook Twitter
0

1968. Ο Αμερικάνος μπασίστας David Vorhaus συναντάει στο Λονδίνο την Delia Derbyshire (γνωστή για το θέμα του Dr. Who) και το συνεργάτη της στο BBC Radiophonic Workshop, Brian Hodgson, και ηχογραφούν για την Island ένα άλμπουμ που ήταν τόσο μπροστά απ' την εποχή του ώστε χρειάστηκαν δεκαετίες για να εκτιμηθεί όσο του αξίζει. Την ίδια εποχή που οι Βeatles ηχογραφούσαν το «πειραματικό» Abbey Road, οι White Noise με το An Electric Storm έδιναν υπογείως το δικό τους ορισμό για την πρωτοπορία.

Το Electric Storm είναι ένα άλμπουμ-σταθμός για την ηλεκτρονική μουσική. Mπορεί να μη γνώρισε εμπορική επιτυχία όταν πρωτοκυκλοφόρησε, αλλά έγινε cult classic, πούλησε εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο και έγινε το σημείο αναφοράς για τρεις γενιές καλλιτεχνών. Ακόμα και σήμερα ακούγεται τόσο σύγχρονο και αξεπέραστο που δεν πιστεύεις ότι ηχογραφήθηκε πριν από 40 χρόνια.

Broadcast και οι Stereolab πίνουν νερό στο όνομά του (όταν ακούς το Love Without Sound, καταλαβαίνεις γιατί). Oι τεχνικές ηχογράφησης ήταν εντελώς νέες και πρωτοποριακές για το 1968, χρησιμοποιούν το πρώτο βρετανικό συνθεσάιζερ -τοEMS Synthi VCS3- και ο Vorhaus παίζει με τις ταχύτητες του ηχογραφημένου σε μαγνητοταινία ήχου του μπάσου για να ακούγεται πότε σαν βιολί και πότε σαν τσέλο! Στο My Game Of Loving ακούγονται αναστεναγμοί από ερωτικές περιπτύξεις, ενώ στο 11λεπτο κομμάτι που ανοίγει τη δεύτερη πλευρά αναφέρονται στα ατυχήματα με ποδήλατο και τραγουδούν για «ένα κορίτσι με τριαντάφυλλα στα μάτια της μέσα σε ήχους από κλάματα».

Ξανακυκλοφόρησε μόλις σε remastered CD από την Island/Universal. Εξαιρετική έκδοση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ