Ποιοι συμμετέχουν σε αυτόν το σύνδεσμο;

Στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων συμμετέχουν 53 εταιρείες που εκπροσωπούν σχεδόν όλο τον κλάδο του «ζωντανού» πολιτισμού στην Ελλάδα. Τα μέλη διοργανώνουν από μεγάλα φεστιβάλ με ξένα κι εγχώρια ονόματα μέχρι ρεσιτάλ κλασικής μουσικής και από μουσικοχορευτικά θεάματα μέχρι ανεξάρτητες θεατρικές παραστάσεις.

Πώς φτάσαμε σε αυτόν το συνεταιρισμό;

Ο Σύνδεσμος δημιουργήθηκε για να επιλύσει τα προβλημάτων που πλήττουν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τον κλάδο του πολιτισμού. Την εισφορά του Οργανισμού Πρόνοιας (το 5% ή «φόρος της Φρειδερίκης», όπως τον λέμε), τις υπέρογκες απαιτήσεις της ΑΕΠΙ, τα θέματα των χώρων (γήπεδα, Ολυμπιακά Ακίνητα, ιδιωτικά, δημοτικά και επιχορηγούμενα θέατρα), το ζήτημα των δημοτικών επιχειρήσεων που πτωχεύουν, αφήνοντας τις εταιρείες συναυλιών νομικά ακάλυπτες, και ζητήματα που άπτονται των ασφαλιστικών εισφορών για τους μουσικούς.

Ποιοι «ανταγωνισμοί» υπήρχαν στο παρελθόν και δεν δημιουργήσατε από πριν σωματείο;

Δεν υπήρχαν «ανταγωνισμοί», πέρα απ’ αυτούς που λογικά συμβαίνουν σ’ έναν κλάδο. Απλώς, μάλλον δεν είχαμε καταλάβει πως αντί να προσπαθούμε γι’ αλλαγές ο καθένας μόνος του, θα ήταν καλύτερα να παρουσιάζαμε ένα ενωμένο μέτωπο. Η ισχύς εν τη ενώσει, δηλαδή.

Και τι διεκδικείτε;

Όλα αυτά που περιέγραψα παραπάνω, όπως και το να συμβάλλουμε κι εμείς στην ανάπτυξη της μεγαλύτερης βιομηχανίας που διαθέτει η χώρα, του Τουρισμού.

Ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη για τη διαμόρφωση συναυλιακής κουλτούρας: το κράτος, οι διοργανωτές ή το κοινό;

Πρωτίστως το κοινό. Αυτός είναι ο «πελάτης» κι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Η ευθύνη του κράτους έγκειται στο πόσο υποστηρίζει ή εμποδίζει την αγορά να λειτουργήσει . Οι διοργανωτές, όμως, πρέπει να είναι επαγγελματίες και να δρούν ως ο ενωτικός κρίκος μεταξύ καλλιτέχνη και ακροατή/θεατή.

Αν ήσουν ο Παύλος Γερουλάνος, θα έδινες σε κάποιον διοργανωτή συναυλίας 500.000 ευρώ για να κάνει μια συναυλία;

Όχι. Θα τα έδινα στον Σύνδεσμο για να διοργανωθεί ένα φεστιβάλ όπως το Glastonbury, που θα συνδύαζε ξένη κι ελληνική μουσική με θέατρο και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων.