ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ για την πλήρη χρεοκοπία της πολιτικής και δικαστικής εξουσίας από τη συνεχή διάδοση του «δεν πληρώνω»: οι πολίτες δεν τρέφουν πλέον καμία εμπιστοσύνη, στην πρώτη ότι μπορεί να εξασφαλίσει την τήρηση των νόμων και στη δεύτερη ότι μπορεί να τιμωρήσει τους παραβάτες. Ήταν, άλλωστε, αναμενόμενο: για την τριακονταετή λεηλασία του κράτους δεν έχει τιμωρηθεί κανείς. Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, από τότε που αποκαλύφθηκε η χρεοκοπία της χώρας, οι πολίτες παρακολουθούν την ιλαροτραγωδία των εξεταστικών επιτροπών: σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, τουλάχιστον καμιά ντουζίνα υπευθύνων θα βρισκόταν στη φυλακή.

ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΞΟΥΣΙΩΝ βρίσκονται στην κοσμάρα τους. Ένα τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο νόμος για το κάπνισμα, που έχει αποτύχει παταγωδώς. Κανονικά, έπρεπε να τροποποιηθεί, αλλά σε όποια μέρη θα συνέχιζε να ισχύει οι παραβάτες να τιμωρούνται δημοσίως και παραδειγματικά. Η κυβέρνηση προτίμησε τον ρόλο του Δον Κιχώτη: σε λίγο θα ξανακαπνίζουν -ανοιχτά, γιατί κρυφά καπνίζουν ήδη- και στα νοσοκομεία. Διυλίζοντας το κώνωπα και καταπίνοντας την κάμηλο, οι δικαστές αποφάσισαν να ασχοληθούν με την ψήφο μερικών χιλιάδων μεταναστών στις δημοτικές εκλογές, δικαίωμα αναγνωρισμένο σε όλη την Ευρώπη. Κατά τα άλλα, αναρωτιούνται ακόμη αν το ατύχημα Κεντέρη-Θάνου ήταν πραγματικό ή αν έκανε καλά ο δικαστής που άφησε τον Χριστοφοράκο να το σκάσει στο  εξωτερικό.

ΓΙΑ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» θα πρέπει να τονιστούν δύο βασικότατα θέματα. Πρώτον ότι η αυστηρή τήρηση των νόμων δεν ευνοεί τους φτωχούς και τους αδύνατους, αλλά τους πιο ισχυρούς. Στην κοινωνία της ζούγκλας που οικοδομείται σταδιακά στην Ελλάδα, σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση θα βρεθούν όσοι έχουν να πληρώσουν bodyguards ή να εκμαυλίσουν με τα χρήματά τους το Δημόσιο για να πετύχουν τον σκοπό τους.

ΔΕΎΤΕΡΟΝ, ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΗ πιθανότητα η κατάσταση να ξεφύγει εκτός κάθε ελέγχου. Στην αρχή είναι τα διόδια, μετά= μπορεί να είναι τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών ή τα γήπεδα. Είναι χαρακτηριστικά εδώ η τραμπούκικη επίθεση και οι βανδαλισμοί οπαδών του Ολυμπιακού στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης, επειδή στον τίτλο της αναφερόταν ο ΠΑΟΚ. Στο τέλος, θα φάμε ο ένας τον άλλο.

ΕΙΝΑΙ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ, αλήθεια ότι η κατάσταση, ειδικά με τα διόδια, είναι εξοργιστική. Στη διαδρομή Κόρινθος-Πάτρα, διόδια έπρεπε να πληρώνουν μόνο οι νεκροφόρες. Σε άλλα μέρη πρέπει να πληρώσεις για να πας από το σπίτι στο χωράφι σου. Στη διαδρομή Αθήνα-Λάρισα χρειάζεται πλέον να σταματάς κάθε μισή ώρα για τη «λυπητερή», ενώ τα συνεχή διόδια κοστίζουν κοντά στα 12 ευρώ. Σε εποχές λιτότητας, αντί το πρόβλημα με τα ελλείμματα στις αστικές συγκοινωνίες να λυθεί με την αντιμετώπιση της εκτεταμένης εισιτηριοδιαφυγής, το αρμόδιο υπουργείο ανεβάζει κατά 40% τις τιμές, κάτι που θα αυξήσει τον αριθμό των λαθρεπιβατών.

ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΗ είναι η κατάργηση, την προηγούμενη εβδομάδα, αρκετών σιδηροδρομικών γραμμών, και μάλιστα σε διαδρομές που ήταν, ή θα μπορούσαν να γίνουν, κερδοφόρες. Του χωρίς προηγούμενο εγκλήματος για την ανάπτυξη της χώρας και το περιβάλλον είχε προηγηθεί το προηγούμενο διάστημα μια επίσης χωρίς προηγούμενο γκεμπελική προπαγάνδα, που απέκρυψε ότι για το 85% περίπου των υπέρογκων ελλειμμάτων που παρουσιάστηκαν πομπωδώς από τα παπαγαλάκια δεν ευθύνονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι αλλά το Δημόσιο, που δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του.

ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, που διαλύεται πλέον συστηματικά, τα περί πράσινης ανάπτυξης είναι σκέτα πράσινα άλογα. Γράφω αυτές τις γραμμές μέσα σε ένα τρένο στη Γερμανία, με το οποίο μέσα σε μια μέρα έχω διασχίσει τη χώρα από το ένα άκρο στο άλλο, πολύ φθηνότερα και ασφαλέστερα απ' ό,τι με το αυτοκίνητο. Με τις αλά ελληνικά μεταθέσεις υπαλλήλων που γίνονται, σύγχρονα αμαξοστάσια έκτασης χιλιάδων στρεμμάτων αφήνονται αφρούρητα, στο έλεος όσων μαζεύουν σιδερικά. Άραγε, τη σίγουρη διασπάθιση της δημόσιας περιουσίας θα την πληρώσει ο υπουργός Συγκοινωνιών από την τσέπη του; Σύμφωνα με τους Οικολόγους Πράσινους, το 2015 η ηπειρωτική Ελλάδα θα έχει 24 χλμ. κλειστών, με πληρωμή, αυτοκινητοδρόμων ανά 100.000 κατοίκους, όταν η Γαλλία έχει 17. Είναι υπουργείο αυτό ή μάντρα που πουλάει αυτοκίνητα για να πληρώνουν τους εργολάβους των εθνικών οδών;

ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ το κίνημα «δεν πληρώνω» η κυβέρνηση, πρέπει να μειώσει τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες, βρίσκοντας έξυπνους τρόπους μείωσης των ελλειμμάτων. Πρέπει, επίσης, να αναδιαπραγματευθεί τις αποικιακές συμβάσεις που είχε υπογράψει η προηγούμενη για Τις εθνικές οδούς και να προχωρήσει σε συμβολικές κινήσεις, όπως π.χ. η πλήρης κατάργηση των διοδίων Κορίνθου-Πάτρας μέχρι να φτιαχτεί ο δρόμος. Διαφορετικά, να μην ελπίζει ότι θα τιθασεύσει τους «τζαμπατζήδες» και τους κάθε λογής μπαχαλάκηδες: είναι η ίδια που δημιουργεί το μπάχαλο.