Στο θέατρο Πορεία ανεβαίνει το θεατρικό έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα από τις 5 Μαρτίου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου.

 

Τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέματα; Τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα; Τι είναι ποίηση και τι πεζή αναγκαιότητα; Τι μένει κρυφό και τι έρχεται στο φως; Τι είναι τελικά ο έρωτας – κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Ο λατρεμένος του ελληνικού κοινού Ισπανός ποιητής και δραματουργός επανέρχεται με αυτό το έργο του 1929 στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του.

 

Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και εραστή.

 

Παίζουν: Χρήστος Σαπουντζής, Δανάη Σαριδάκη, Μαριάννα Πουρέγκα, Φαίδρα Αγγελάκη, Γιολάντα Μπαλαούρα, Έλενα Μελά, Περικλής Σιούντας

 

«Περλιμπίν και Μπελίσα», «Pietà», «Χόρεψέ με πατέρα», «Γύρισε Πίσω»
Pietà. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφίδας

     

Η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ Pietà της Μάρθας Μπουζιούρη επιστρέφει από τις 5 Απριλίου στο Σύγχρονο Θέατρο

 

Με νέα ορμή η παράσταση θέτει ξανά στο επίκεντρο το επώδυνο, και εκκωφαντικά επείγον θέμα των γυναικοκτονιών και πραγματοποιεί ένα δύσκολο ταξίδι στα μονοπάτια της απώλειας, του πένθους, αλλά και της αναγέννησης.

 

Η Pietà δημιουργήθηκε με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Είχε ως έμπνευση και οδηγό της πέντε γυναίκες-μητέρες που βίωσαν την υπέρτατη απώλεια, τη δολοφονία του παιδιού τους, τις: Κούλα Αρμουτίδου (μητέρα Ελένης Τοπαλούδη), Ελένη Κρεμαστιώτη (μητέρα Ερατώς Μανωλακέλλη), Κατερίνα Κώτη (μητέρα Ντόρας Ζαχαριά), Αλεξάνδρα Μάκου (μητέρα Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου) και Ρόζα Φωτιάδου (μητέρα Σοφίας Σαββίδου). Το κείμενο της παράστασης βασίστηκε στις πραγματικές αφηγήσεις των μητέρων, αλλά και σε βιωματικό υλικό των ηθοποιών.

 

Μέσα από την αιχμηρή και ταυτόχρονα παρηγορητική γλώσσα του θεάτρου, η παράσταση Pietàεπιδιώκει να μετατρέψει τη σκηνή σε έναν τόπο αλληλοφροντίδας, διεκδίκησης και δημόσιας μνήμης. Στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου, θα παρακολουθήσουμε μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση, που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία ανάμεσα στο πολιτικό και το ανθρώπινο, αποτίνοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω.

 

Παίζουν: Νικολίτσα Αγγελακοπούλου, Μαρία Μοσχούρη, Μάρθα Μπουζιούρη, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Δώρα Παρδάλη

 

«Περλιμπίν και Μπελίσα», «Pietà», «Χόρεψέ με πατέρα», «Γύρισε Πίσω»
Χόρεψέ με πατέρα. Φωτ.: Παντελής Κονσολάκης

 

Στο Θέατρο Αργώ – Studio παρουσιάζεται η παράσταση «Χόρεψέ με πατέρα» της Κατερίνας Αντωνιάδου από τη Δευτέρα 25 Μαρτίου σε σκηνοθεσία του Γιώργου Αρμένη, με τον ίδιο στο ρόλο του πατέρα και την Κατερίνα Αντωνιάδου στο ρόλο της κόρης.

 

Ένας πατέρας με άνοια και η υστερική κόρη του, προσπαθούν μάταια να επικοινωνήσουν. Ο καθένας μέσα από την δική του διαταραχή, πάλλεται μέσα του, αναζητώντας την προσωπική του λύτρωση.

 

Η κόρη έχει αφιερωθεί ολοκληρωτικά στον πατέρα της. Τον επισκέπτεται καθημερινά, τον φροντίζει, έχει την απόλυτη ευθύνη του. Έχει παραμερίσει εντελώς την ζωή της. Αυτή η μέρα που εξελίσσεται, είναι και η μέρα έξαρσης του πατέρα. Δεν την αναγνωρίζει. Ο ίδιος, προσκολλημένος σε ένα σταματημένο ρολόι, περιορίζεται σε επαναλαμβανόμενα μοτίβα, αρνούμενος πεισματικά την αλήθεια. Αρνείται τα παιδιά του, αρνείται την δουλειά που υπηρέτησε, αρνείται την ανικανότητά του να αυτοεξυπηρετηθεί.

 

Η επικοινωνία είναι ένα χαμένο παιχνίδι. Η κατανόηση και από τις δύο πλευρές ανύπαρκτη και το εγώ του κάθε ήρωα είναι τόσο μεγάλο, που δεν αφήνει περιθώρια να δούνε πέρα από τη μύτη τους. Η άνοια και η υστερία προχωρούν, ασφυκτικά δεμένες, με άρρωστα βήματα, που τα μισά τρεκλίζουν προς τ' αριστερά και τ' άλλα μισά προς τα δεξιά.

 

Παίζουν: Γιώργος Αρμένης & Κατερίνα Αντωνιάδου

 

«Περλιμπίν και Μπελίσα», «Pietà», «Χόρεψέ με πατέρα», «Γύρισε Πίσω»
Γύρισε πίσω. Φωτ.: Xριστίνα Φυλακτοπούλου

 

Μια μαύρη κωμωδία πάνω σε απίθανα τρομακτικά σενάρια που όλοι λίγο ή πολύ έχουμε κάνει για το Μέλλον με τίτλο «Γύρισε Πίσω» παρουσιάζει το δημιουργικό δίδυμο που αιφνιδιάζει με το διαφορετικό βλέμμα και το καυστικό χιούμορ του, η Χριστίνα Σαμπανίκου και η Βίκυ Αδάμου στη σκηνή του Vault Theatre Plus από τις 16 Μαρτίου.

 

Δύο γυναίκες στην Αθήνα του μέλλοντος προσπαθούν να προσαρμοστούν και να επιβιώσουν σε ένα εντελώς καινούργιο και άγνωστο περιβάλλον που σε τίποτα δεν θυμίζει την ζωή όπως την ξέρουμε μέχρι σήμερα. Κλιματικά και κοινωνικά έχουν επιβεβαιωθεί τα χειρότερα σενάρια.  Οι αλλαγές που συνήθως απαιτούν χρόνο για να πραγματωθούν, έχουν επιταχυνθεί μετατρέποντας την πόλη και τον κόσμο σε ένα  σουρεαλιστικό περιβάλλον που προκαλεί γέλιο και συγχρόνως προβληματισμό για το τι μπορεί να μας επιφυλάσσει το μέλλον.

 

Καθηλωμένες βρίσκουν καταφύγιο στις αναμνήσεις και στο όνειρο της φυγής, προσπαθώντας να φτιάξουν ένα δίχτυ προστασίας από τον αφιλόξενο κόσμο που πλέον αποτελεί την καθημερινότητα τους.

 

Ένας απρόσκλητος μυστήριος επισκέπτης περιπλέκει ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα τους, προκαλώντας καταστάσεις που ακροβατούν μεταξύ του Αληθινού και του Φανταστικού, του Κωμικού και του Τραγικού.

 

Παίζουν: Κική Μαυρίδου, Χριστίνα Σαμπανίκου, Παναγιώτης Δελαβίνιας

 

Οδηγός Θεάτρου