Μια από τις σημαντικότερες όπερες της ωριμότητας του Βέρντι επιστρέφει στην ΕΛΣ: Ο Ντον Κάρλο, βασισμένος στο ομώνυμο θεατρικό του Φρήντριχ Σίλλερ, θα παρουσιαστεί στην ιταλική πεντάπρακτη εκδοχή (Μόντενα, 1886), σε μια εντυπωσιακή παραγωγή σκηνοθετημένη από τον σπουδαίο Βρετανό σκηνοθέτη και πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας Σερ Νίκολας Χάιτνερ, σε σκηνικά και κοστούμια του Μπομπ Κρώλεϋ. Μια συμπαραγωγή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, της Μετροπόλιταν Όπερας της Νέας Υόρκης και της Εθνικής Όπερας της Νορβηγίας (Όσλο).

 

Η υποδοχή του κοινού και της κριτικής υπήρξε θερμή σε όλες τις αναβιώσεις της παραγωγής, σε Λονδίνο, Νέα Υόρκη και Όσλο. Στην κριτική τους οι New York Times έγραψαν, μεταξύ άλλων: "Η σκηνοθεσία του Νίκολας Χάιτνερ ρέει με εντυπωσιακό τρόπο και ντύνει τους τραγουδιστές με επιβλητικά κοστούμια εποχής σε ένα φόντο από λιτά, σύγχρονα σκηνικά και εντυπωσιακές εικόνες". Ο βρετανικός Guardian έγραψε για την παραγωγή: "Η ανεπίλυτη πάλη ανάμεσα στην εκκλησία και στο κράτος στην Ισπανία της εποχής του Φιλίππου Β΄, η οποία αποδίδεται μέσα από τις κρίσιμες αντιπαραθέσεις του βασιλιά πρώτα με τον Ροντρίγκο, μαρκήσιο της Πόζας, και στη συνέχεια με τον Μέγα Ιεροεξεταστή, αποτελούν την κινητήρια δύναμη της ευφυούς, διόλου επιδεικτικής παραγωγής του Νίκολας Χάιτνερ".

 

Πρόκειται για μια μεγαλόπρεπη όπερα γεμάτη εντυπωσιακές άριες, ντουέτα και επιβλητικά σύνολα, ταυτόχρονα όμως και για ένα έργο με βαθιά ανθρώπινους χαρακτήρες, οι οποίοι αγωνίζονται να ισορροπήσουν ανάμεσα στα συναισθήματά τους και στο καθήκον. Η πολυεπίπεδη πολιτική διάσταση, με τη σύγκρουση ανάμεσα στην κοσμική εξουσία και την εκκλησία, ταυτόχρονα επίσης ανάμεσα στον φιλελευθερισμό και την απολυταρχία, ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Βέρντι, ειδικά στη χρονική συγκυρία συγκρότησης του σύγχρονου ιταλικού κράτους. Διευθύνει ο καταξιωμένος αρχιμουσικός και φιλοξενούμενος καλλιτέχνης της ΕΛΣ για τη σεζόν 2019/20 Φιλίπ Ωγκέν και ερμηνεύει ένα διεθνούς εμβέλειας καστ λαμπερών πρωταγωνιστών.