Η γκαλερί Gagosian παρουσιάζει την έκθεση Marbles and Drawings με έργα του Brice Marden σε χαρτί και μάρμαρο. Είναι η πρώτη ατομική έκθεση του Marden στην Αθήνα εδώ και τέσσερις δεκαετίες και εγκαινιάζει τον νέο εκθεσιακό χώρο της γκαλερί σε ένα κομψό, ανεξάρτητο νεοκλασικό στο Κολωνάκι, στην καρδιά της πόλης.

 

Το καλοκαίρι του , ενώ παραθέριζε στην Ύδρα, ο Marden άρχισε να ζωγραφίζει αφηρημένα χρωματικά μοτίβα σε θραύσματα από μάρμαρο που έβρισκε στα τοπικά λατομεία. Αυτές οι συνθέσεις σηματοδότησαν μια μεταβατική στιγμή της καλλιτεχνικής πορείας του. Πιάνοντας το νήμα της σταθερής ενασχόλησής του με την αρχαιοελληνική θεματολογία—με χαρακτηριστικά παραδείγματα προηγούμενους μνημειακούς πίνακες λαδιού και κεριού, όπως το έργο Thira (–), με χαρακτηριστικούς πλούσιους τόνους και κολωνοειδή μοτίβα εμπνευσμένα από τις κιονοστοιχίες αρχαίων ναών—τα μάρμαρα ενσταλάζουν φωτεινότητα στα στοιχειακά μοτίβα και τα γεωμετρικά σχήματα του Marden.

 

Έκτοτε, ο Marden συνέχισε να χρησιμοποιεί το μάρμαρο ως μέσο, περιγράφοντας την τεχνοτροπία του ως «ένα ατύχημα που αποκτά μορφή». Για να δημιουργήσει τα έργα του σε μάρμαρο, ο Marden ζωγραφίζει εν μέρει την επιφάνεια του μαρμάρου με λεπτές, ημιδιαφανείς στρώσεις χρώματος, δημιουργώντας ορθογώνια μοτίβα με απαλά, γαλήνια χρώματα που τονίζονται από μαύρες και γκρι γραμμές. Αυτές οι συνθέσεις λειτουργούν σε αρμονία με τη φυσική υφή και τις φλέβες του μαρμάρου. Κάποιες διατηρούν εμφανή τα ίχνη του μολυβιού από το αρχικό σχέδιο.

 

Ως επιστέγασμα των έργων του σε μάρμαρο, ο Marden επέλεξε ένα μικρό σώμα σχεδίων του σε μελάνι και χαρτί. Στο έργο Extended Eagles Mere Drawing, ένα πλέγμα μαύρων γραμμών συνυφαίνεται με γραμμικά μοτίβα και κίτρινες, πράσινες και κόκκινες χρωματικές πινελιές. Στο έργο Untitled, ο Marden εμπνέεται από τις κινεζικές καλλιγραφικές τεχνικές. Με κινήσεις από επάνω προς τα κάτω και από δεξιά προς τα αριστερά, γεμίζει το χαρτί με στήλες από γλυφικά σύμβολα που σπάνε τα δεσμά του αυστηρού πλέγματος χάρη στην ελεύθερη ροή της κίνησης.

 

Για πρώτη φορά θα εκτεθεί το εξάπτυχο έργο Free Painting 3. Ο Marden δομεί την επιφάνεια κάθε μονοχρωματικού τετράγωνου ταμπλό με λεπτές στρώσεις σε βαθύ κόκκινο, μπλε, πράσινο και κίτρινο. Αφήνει την περίσσεια του χρώματος σε κάθε ταμπλό να τρέξει και να μεταμορφώσει τον ελεύθερο χώρο από κάτω σε ένα είδος κοσμικού ρετάμπλ, αποκαλύπτοντας έτσι σημαντικές πτυχές της δημιουργικής του διαδικασίας.

 

Ο Brice Marden γεννήθηκε το  στο Bronxville της Νέας Υόρκης, όπου ζει και εργάζεται. Έργα του περιλαμβάνονται στις συλλογές της Tate Gallery στο Λονδίνο, του Kunstmuseum Basel, του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Τεχεράνης, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείου Solomon R. Guggenheim στη Νέα Υόρκη, του Μουσείου Αμερικανικής Τέχνης Whitney στη Νέα Υόρκη κ.α.